Superzemlja udaljena tek 6 svjetlosnih godina

Hladan i slabo osvijetljen planet, nazvan 'superzemljom', vjerojatno kruži oko najbliže samostalne zvijezde našem solarnom sustavu, objavili su astronomi. Planet koji je po procjeni… više »

Počeo projekt mapiranja genetskog koda svih oblika života

Projekt mapiranja genetskog koda svih milijun i pol poznatih oblika složenog života na Zemlji pokrenut je prošli tjedan, a znanstvenici se nadaju da će ga završiti za deset… više »

HVALA NA SVEMU!

Svemirski teleskop Kepler prestaje raditi

Kepler, svemirski teleskop ostao je bez goriva i bit će umirovljen nakon 9,5 godina duge misije tijekom koje je otkrio tisuće planeta izvan Sunčeva sustava i potaknuo potragu za svjetovima s… više »

WTF

Prva beba rođena u svemiru stiže 2024.?

Porođaj u svemiru zvuči kao zaplet iz nekoga znanstveno-fantastičnog filma, no znanstvenici iz tvrtke "SpaceLife origin" vjeruju da bi on za šest godina mogao postati realnost, pa… više »

NAPREDAK

Istraživanje alga za spas vodenih ekosustava

Znanstvenici Instituta Ruđer Bošković (IRB) u suradnji s kolegama iz triju država u regiji - Češkom, Mađarskom i Slovačkom, zahvaljujući projektu financiranom od strane… više »

DOKAZI

Središte Zemlje je - čvrsto?

Hrvoje Tkalčić, australski znanstvenik hrvatskog podrijetla potvrdio je 80 godina staru hipotezu da je unutarnja jezgra Zemlje izgrađena od čvrstog materijala, a za metodu korelacijskog polja… više »

ATRAKCIJA

Mjesečev meteorit prodan za 600 tisuća dolara

Mjesečev meteorit pronađen prošle godine u sjevernoj Africi prodan je na dražbi za nešto više od 600.000 dolara, priopćila je u subotu aukcijska kuća sa sjedištem… više »

MA DA?

Kinezi će lansirati umjetni Mjesec?

Mjesečina je romantična, definitivno, a ako vam je dosta umjetnog svjetla po noći, možda bi trebali razmisliti o selidbi u Kinu gdje bi se do 2020. godine trebao lansirati umjetni mjesec koji… više »

ZNANJE

Predstavljen projekt CIuK - Centar izvrsnosti u kemiji

U petak 12. listopada 2018. na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu predstavljen je veliki infrastrukturni projekt koji označava prekretnicu u daljnjem radu… više »

Podvodni roboti u potrazi za mineralima

Znanstvenici norveškog sveučilišta Bergen šalju robote na dubinu od 2500 metara u vode između Norveške i Grenlanda kako bi otkrili ima li tamo rijetkih minerala.… više »

DATUMI

Prvi SpaceX s dva astronauta kreće u lipnju 2019.

NASA je objavila da će se prvi let rakete SpaceX s dvoje astronauta prema Međunarodnoj svemirskoj postaji (ISS) dogoditi u lipnju 2019. Nakon toga, dva mjeseca kasnije, do ISS-a bi trebala… više »

ZANIMLJIVO

Otkriven prvi egzomjesec, i to jako čudan?

Astronomi su možda otkrili prvi mjesec izvan Sunčeva sustava, velik i plinovit svijet veličine Neptuna, koji se razlikuje od bilo kojeg poznatog mjeseca i kruži oko plinovitog planeta mase… više »