« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 13 godina i 4 mjeseca
KULTURA ZA VOLANOM

Bezobrazluk u vožnji - koje su najiritantnije vozačke navike

Nabijanje na rep, slalomska vožnja, korištenje mobitela... Sve to poprilično živcira ostale vozače, a u prometu je nervoza ono što nam svima najmanje treba

U vožnji je nervoza ono što vam najmanje treba
U vožnji je nervoza ono što vam najmanje treba (graur razvan ionut/FreeDigitalPhotos)
Više o

promet

,

vozači

,

vožnja

,

navike

Bezobrazluk i općenito nekultura u vozačkom svijetu su prije svega opasni a zatim poprilično iritantni. Pored svega toga, jurnjava, silovanje gasa i kočnica i izazivanje nesreća i zastoja na kraju će štetiti i samom automobilu. Na kraju, ništa od navedenog nije dobro ni za nas kao pojedince ni za okoliš općenito.

Prolazak ravno iz trake za skretanje

Recimo da ste sasvim slučajno završili u traci za skretanje lijevo ili desno, ali na semaforu trebate ići ravno (ili obrnuto). To su situacije u kojima je najlakše zaraditi prometne neprijatelje. Ako ste pogriješili traku, poštujte pravila i skrenite (ili produžite ravno u obrnutom slučaju).

Ako čekate zeleno za ravno, a stojite u krivoj traci, oni iza vas sigurno neće biti oduševljeni što ih zadržavate - očekujte trubljenje i nervozu. osim toga, bjesni vozači iza vas mogli bi namjerno dodavati gas kako b vam stavili do znanja da im zbog svojeg bezobrazluka idete na živce, a to znači još više ispuštanja štetnih plinova.

Realno gledajući, ova situacija svakoga može zadesiti, ali radi općeg mira radije se okrenite negdje u kvartu kad skrenete nego da zadržavate ostale vozače ili da se ubacujete onima iz trake koju ste promašili.

Nesposobnost uključivanja u promet

Sigurno ste barem jednom u svojoj vozačkoj karijeri bili iza nekoga tko se nije znao uključiti u promet sa sporedne ceste ili na rotoru. Ili ste pak vozili iza nekoga tko voli vozili slalom bez imalo obzira prema drugim vozačima, bilo iz suprotnog smjera ili sa druge trake. Upravo su ovakvi vozači najviše krivi za udubljene branike, prometne čepove i bezobzirna ubacivanja: Logika nalaže da sve ono što izaziva gušći promet ujedno izaziva i veće zagađenje pa eto još jednog razloga bog kojeg biste (ako ste među takvim vozačima) trebali poraditi na vozačkoj kulturi. Sama činjenica da postoje vozači koji su pretjerano nesigurni prilikom uključivanja u promet postavlja pitanje opravdanosti njihova posjedovanja vozačke dozvole. Jedno je biti bez iskustva, a nešto sasvim drugo ne snalaziti se u prometu a imati vozačku dozvolu. No o tome tko bi sve trebao ili ne bi trebao imati vozačku dalo bi se raspravljati unedogled. Sjetite sa samo brojnih slučajeva izazivanja prometnih nesreća, udaranja pješaka, izletanja s ceste koji su izazvani ne slučajno već zbog nesmotrenosti, divljanja i na kraju nesigurnosti a koje su imale smrtne posljedice pa takvi vozači i dalje imaju pravo voziti našim cestama. No to je sad tema za neki drugi članak i malo širu problematiku.

Noga na kočnici na autoputu

Jedna je stvar kad je zastoj ili se radi očevid nakon nesreće ili kad su uvjeti na cesti katastrofični, no nešto sasvim drugo je kad svako malo stišćete kočnicu iz samo vama poznatih razloga. Prvo, to nije dobro za same kočnice i automobil. Drugo, vrelo je naporno voziti iza takvih vozača. Treće, potrošnja goriva je veća. Četvrto, ako vozite hibridno vozilo, samo ćete neutralizirati njegovu korisnost. Držite se na propisanoj udaljenosti od automobila ispred vas i neće biti potrebe da „sjedite na kočnici" jer ćete stići reagirati na vrijeme - i ubrzati i usporiti. To je posebno važno kad je na cesti snijeg ili kad pada kiša - tada treba biti jako oprezan s kočenjem.

Mobiteli

Dobro, bez obzira na sve savjete, smjernice, upozorenja i kazne, svatko od nas se nađe u situaciji da za volanom drži i koristi mobitel. Priznajmo to! No nema ništa goreg kad vozač ispred vas ide presporo jer razgovara preko mobitela ili se pokušava uključiti u promet sa sporedne ceste pišući poruke. Pored toga što je iritantno, korištenje mobitela u vožnji je i opasno. Koliko god to htjeli, nemojte koristiti mobitel. pametnije je potrošiti koju kunu na Bluetooth dodatak.

Presijecanje

Nitko ne voli vozače koji presijecaju put i oduzimaju prednost drugima samo kako bi u zadnji tren skrenuli ili produžili svojim putom prije nego se upali crveno. Ovakvo ponašanje je recept za udaranje drugih vozila i lančane sudare. Osim toga, nesmotrena vožnja kao da ste na reliju šteti i samom automobilu, kočnicama i ovjesu. Nemojte slijepo slijediti GPS sustav i nemojte voziti slalom na cesti. Isplanirajte dolazak do određene destinacije unaprijed.

Nabijanje na rep

Ovo je vjerojatno najiritantnije vozačko ponašanje odmah iza ne prebacivanja dugih svjetala na kratka noću. Prvo, opasno je jer nikad ne znate kako će i kad reagirati vozač ispred vas. Drugo, ako nekoga planirate preteći, postoje pravila kako se to radi koja su trebala biti usvojena još u vozačkoj školi. I opet, stalno pritiskanje gasa i kočnice koje ne možete izbjeći ako se nekome nabijate na rep vozila podrazumijeva oštećenje automobila i veću potrošnju goriva. Agresivna vožnja nikada ne završava dobro.

04.02.2011. 15:36:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    nicso
    07.02.2011. 14:48
    A ŽMIGAVAC, najgora od svih stvari je nekorištenje istog!!!!!!!
  2. avatar
    drazen
    07.02.2011. 16:06
    bas tako nisco nekoristenje ili signaliziranje u trenutku kada se vec skrece je jako iritantno i opasno
  3. avatar
    jules
    07.02.2011. 16:31
    1. Da, jebeni žmigavac. Pogotova kad prilikom uključivanja na glavnu cestu čekaš ko idiot da prođe auto, a onda on skrene bez žmigavca u sporednu.

    2. Auto ispred tebe se zaustavlja zbog semafora. Staje 10 metara iza auta ispred pa se nakon nekog vremena ipak odluči primaknut.

    3. Živciraju me oni koji voze 40 prema zelenom svjetlu, iako bi realno mogli i brže, da bi na kraju prošli kroz debelo žuto i sjebu svakog ko se nađe iza.
  4. avatar
    miro
    07.02.2011. 17:19
    Nervira me kada čekam ulazak u rotor, a idiot ne daje žmigavac da skreće van iz rotora. rotor je i napravljen da se ubrza prolaz kroz raskrižje i to baš tako da se signalizira na vrijeme kuda skrećemo. nervir kada ulazi u rotor i daje desni žmigavac, a kada izlazi nema, jer valjda što ja trebam znati kuda on ide. iznimka davanja desnog žmigavca prilikom ulaska u rotor je ako izlazimo odmah na prvom izlazu.
  5. avatar
    čobanica jaca
    07.02.2011. 17:44
    vozačima mercedesa,audia i bmv žmigavac je nepoznat pojam.
  6. avatar
    bla
    08.02.2011. 09:42
    poludim od genijalaca koji se "snađu" i zaobiđu kolonu. I uvjek se uspiju nekome ubaciti.

    http://d3uwin5q170wpc.cloudfront.net/photo/22372_700b.jpg
  7. avatar
    Ivo
    08.02.2011. 12:36
    Niko nije spomenuo sporu vožnju lijevom trakom?? (radi skretanja ulijevo, koje je 154 km dalje... na vrijeme se prebacio... jer šta ako poslije ne bude mogao)..
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh