Zbogom dosadi, automobili postaju mjesta ugodna za život
Vozači koji su spremni platiti više za dodatnu opremu, dobit će naprednu elektroniku za ugodniju vožnju automobilom
U automobilima danas možemo samo sjediti i čekati, jedini izvor kakve-takve zabave je radio. To bi se uskoro trebalo promijeniti, a trend ima i svoje ime: In-Car-Living . Proizvođači automobila, naime, od limenih ljubimca pokušavaju napraviti mjesta ugodna za život kako bismo lakše podnijeli stajanje u kilometarskim kolonama, putovanja s klincima i dosadnu vožnju do posla.
Istraživanja pokazuju da u automobilima sve češće provodimo sve više vremena. Zaposlene osobe u Njemačkoj, na primjer, do radnog mjesta voze prosječno 90 minuta, što znači da gotovo 14 dana u godini "žive" u automobilu. Nadalje, na ulicama će se do 2015. nalaziti 10% više automobila, a prosječan vozač će voziti 24% više nego danas pa možemo očekivati veće gužve i više zastoja, izračunao je Daimlerov odjel za istraživanje budućnosti, piše portal Welt Online
Ugodni mirisi i diskretno osvjetljenje
Proizvođači su stoga dobili novu priliku za zaradu - unutrašnjost automobila u kojoj je sve podređeno zabavi i udobnosti za sva osjetila. Njemački proizvođači tako već duže vrijeme eksperimentiraju s mirisima za vrijeme vožnje. Pritom se radi o posebnim mirisnim ulošcima u ventilacijskom sustavu koji ispuštaju mirise za smanjenje nervoze, bolje raspoloženje itd., a čija ugradnja košta čak 4700 eura.
Intenzivno se radi i na novom sustavu osvijetljena unutrašnjosti. "Svjetlo biološki i psihološki stimulira vozača. Vozači će sami odlučivati o boji i jačini svjetla koje će dopirati iz sjedala i krova automobila. Svjetlo će se također prilagođavati bioritmu vozača pa trenutno istražujemo idealno osvjetljenje ovisno o dobu dana i godine. Radi se o jednom sasvim novom području", objašnjava Hans-Peter Bailer iz BMW-a. Jedno istraživanje je tako već pokazalo da bi diskretno plavo svjetlo moglo poslužiti sigurnosti jer smanjuje lučenje "hormona spavanja" melatonina.
Zabava
U borbi protiv dosade za vrijeme vožnje, proizvođači automobila okrenuli su se internetu. Svako novo vozilo bi do kraja desetljeća trebalo biti spojeno s internetom putem bežične veze. Daimler zajedno sa Siemensom razvija sustav LTE (Long Term Evolution) koji će omogućiti kvalitetnije i jednostavnije telefoniranje, gledanje 3D filmova te praćenje televizijskih i radijskih programa preko interneta. Kako zabava nije namijenjena isključivo suvozačima, vozači će dobiti poseban ekran iza volana na kojem će se prikazivati aktualne vijesti, interaktivne igre i kratki filmovi. Softver će uključivanje ekrana iz sigurnosnih razloga onemogućiti za vrijeme vožnje.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
aaaa da tek onda vidiš zastoja i nesreći :/
Novi komentar