« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 13 godina i 2 mjeseca
PAMETAN VOZAČ

Mitovi o uštedi goriva - što ne djeluje

Gašenje 'klime', aditivi, tlak u gumama... Saznajte koji sve savjeti za uštedu goriva uopće ne drže vodu

Iskoristite svaku kap maksimalno
Iskoristite svaku kap maksimalno (Deviantart)
Više o

gorivo

,

cijene

,

ušteda

Velike su šanse da ste poprilično iživcirani stalnim pričama o fluktuaciji cijena naftnih derivata, naročito zato što mnogi od vas bez obzira na visoke iznose i dalje moraju puniti rezervoare, voziti djecu u školu, ići na posao i tako dalje. Isto tako, velike su šanse da ste se naslušali savjeta o tome ako smanjiti potrošnju goriva, ali jeste li se ikada zapitali koliko u svemu tome ima istine? Dok neke smjernice drže vodu, one koje ćemo vam spomenuti u nastavku su, prema rezultatima analize koju je proveo Consumer Reports (CR), najobičniji mit.

Gašenje 'klime'. Klimatizacijski uređaj u kući dobro će podebljati račun za struju pa se mnogi time vode i kad je u pitanju klima u automobilu i potrošnja goriva. No čini se da to nije baš tako. Prema izvješću CR-a, klima uopće ne povećava potrošnju goriva u znatnoj mjeri - možete je slobodno upaliti i ugodno se voziti tijekom vrućeg dana. Današnju uređaju napravljeni su da budu što učinkovitiji. Spuštanje prozora je s druge strane loša ideja jer smanjuje aerodinamičnost automobila i time opću učinkovitost. Za najmanju potrošnju neka vam jednostavno radi samo ventilator i neka prozori budu zatvoreni.

Punjenje rezervoara goriva dok je hladno. Ovaj mit se temelji na činjenici da je gorivo gušće kad je hladno pa ga treba sipati ujutro ili kasno navečer. No temperaturne razlike je gotovo nemoguće detektirati obzirom da je gorivo smješteno u ionako hladnim podzemnim tankovima. Zato sipajte kad hoćete i koliko hoćete. Nema uštede ako čekate jutro ili noć.

Povećanje tlaka u gumama. Neki kažu da je najbolje napumpati gume malo više kako biste maksimalno iskoristili svaku litru goriva. Ako su gume ispuhane, to bi vam, prema pisanju CR-a, moglo smanjiti opću učinkovitost automobila u smislu potrošnje za 3,75 posto. S druge strane, prenapuhane gume su jednostavno opasne jer smanjuju prianjanje na tlo i kontakt s cestom što sigurno vodi do nesreće. Pratite smjernice proizvođača i nećete imati problema s vožnjom i trajnošću guma, no u osnovi ovdje nema uštede na gorivu.

Aditivi. Danas u svakoj životnoj sferi imate proizvod za sve, no to ne znači da je koristan ili djelotvoran. Slična priča je i s aditivima za gorivo. Naša želja da smanjimo potrošnju goriva i da ga bolje iskoristimo dovela je do toga da su se određeni ljudi sjetili kako bi gorivu bilo dobro dodavati pomoćna sredstva. Ipak, prema mišljenju američke Agencije za zaštitu okoliša, aditivi su čisto bacanje novca, a kad to kaže jedno takvo tijelo, priča dobiva sasvim drugu dimenziju.

Promjena filtra zraka motora. O automobilu treba voditi brigu. Redoviti servis znači da će va automobil dulje trajati, dulje voziti i da ćete svoj novac koji trošite na njega pametno uložiti. No promjena filtra zraka neće vam donijeti uštedu goriva. Testiranja koja je proveo CR pokazuju da na današnjim računalno naprednim automobilima začepljen filtar zraka uopće ne snižava ekonomičnost potrošnje, ali ni obrnuto. Automobil će dulje biti ispravan, ali to vam neće smanjiti potrošnju goriva.

Rad u praznom hodu. Opet, mnogi misle da paljene automobila podrazumijeva veliku potrošnju goriva pa ga zato ostavljaju da radi u mjestu misleći da tako manje troši. Jako pogrešno! Današnji automobili imaju specifične sustave ubrizgavanja goriva koji su dizajnirani za postizanje maksimalne učinkovitosti i uopće ne dopuštaju veliku potrošnju prilikom paljenja. U biti, rad u mjestu je puno skuplji. Ako se zaustavljate na kratko, bolje je da ugasite automobil.

Zaključak. Puno je mitova o tome kako možete uštedjeti na gorivu i smanjiti potrošnju, ali malo je toga što zaista djeluje. Umjesto da prčkate po automobilu kako biste mu povećali učinkovitost, bolje je da poradite na vlastitom stilu vožnje. Učinkovitost motora možete povećati za 33 posto ako vozite smireno na autocesti, ne vozite slalom, ne nabijate se nikome na rep, ne turirate i vozite u prikladnom stupnju prijenosa.

Izbacite suvišan teret iz automobila i dodajte novih dva posto učinkovitosti motora. Najbolje je biti smiren i prisojan vozač što na kraju ima puni veću vrijednost od bilo koje cijene koju plaćamo na benzinskim postajama.

08.03.2011. 11:03:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    ninja
    08.03.2011. 16:34
    ovaj clanak je totalna glupost, bilo ko ko ima board computer moze vidjerti koliko vuce klima, osim toga dovoljno je bilo pogledati mythbusterse koji su to uzivo i probali - sa 2 dzipa, jedan sa otvorenim prozorima a drugi sa upaljenom klimom...

    sto se tice guma isto glupost - ko je jednom vozio bicikl sa ispuhanim gumama zna koliko je trebalo jace stiskati pedale nego kada su gume napuhane...

    itd

    clanak - glupost.
  2. avatar
    tanuki
    09.03.2011. 01:55
    ja se ipak slažem s autorom-
    auto s klimom vozim od 85-g-
    na potrošnju veću ulogu ima naćin vožnje nego klima-
    činjenica je da pojedinci ulaze u fanatičnu štednju na uštrb sigurnosti-
    a autor je samo htio ukazati na to!
    a o gumama, autor nije rekao ništa sporno-
    nije rekao da je ušteda na nenapuhanim gumama, već na prenapuhanim,
    ali ta minimalna ušteda ne opravdava štednju!
    dakle- što je autor mislio-
    ako vozimo dugačku turu, logično je da upalimo klimu, a ne da cendramo na 1/2 l goriva na 100 km, jer bit će mo znojni, dekoncentrirani, nervozni i opasni za sebe i druge u prometu!
    dakle za mene nema ništa sporno u gornjem tekstu!
    no dobro- ovo s filterom je malo popušio- jer vjerojatno govori o nekakvim labo testovima-
    ali ako je filter začepljen- onda se motor drugačije ponaša, "ne vuče"
    pa zahtjeva težu nogu na gasu, a samim tim i veću potrošnju!
    ali u svakom slučaju dobronamjerni članak, za porazmisliti!
  3. avatar
    Boro
    10.03.2011. 00:10
    Klima u autu definitivno povećava potrošnju, ali u koliko smo spremni riskirati veći rizik zbog znoja, nervoze i dekoncentracije izazvanih vrućinom, to je priča za sebe.

    Začepljen filter zraka NE POVEĆAVA potrošnju, samo smanjuje maksimalnu snagu motora. Zbog smanjenog protoka zraka kroz filter, vozač pritišće jače pedalu, jer mu auto slabije ide. Začepljen filter se u osnovi ponaša kao zatvorena klapna gasa, koja u autu regulira samo dotok zraka. Lambda sonda, MAF senzor i kompjuter podešavaju idealan maseni omjer zraka i goriva koji ulaze u motor. Manje zraka - manje goriva - manja snaga i gotovo.

    Jedina korist aditiva za gorivo je čišćenje mlaznica za gorivo, koje mogu biti NEUJEDNAČENO prljave. Ako je jedna mlaznica više začepljena od druge, kroz nju prolazi manje goriva, znači da iz motora izlazi višak kisika, kojeg lambda sonda "krivo" korigira dodavanjem više goriva. Tada u ostale cilindre ulazi više goriva nego bi trebalo, pa je sagorjevanje neoptimalno i potrošnja veća. Logično, takva situacija se događa kod prilično začepljenih mlaznica, što znači da aditive treba dodavati tek povremeno (svakih 10.000 km), ovisno o kvaliteti goriva.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh