Hrana koja se reklamira na TV-u samo deblja
Hranom koja se reklamira na televiziji dobivamo 25 puta više šećera i 20 puta više masti od preporučenog dnevnog unosa
Kad bismo jeli samo hranu koja se reklamira na televiziji, pojeli bismo oko 20 puta više preporučene količine masnoće i šećera, a dobili bismo manje od polovice voća, povrća i mliječnih proizvoda koji su nam potrebni za uravnoteženu prehranu. Pokazalo je to istraživanje objavljeno u 'Journal of the American Dietetic Association'.
Ovi podaci nisu nimalo bezazleni, pogotovo kad se uzme u obzir činjenica da se, na primjer, u SAD-u 2004. godine na oglašavanje hrane potrošilo više od 11 milijardi dolara, a samo dva posto tog iznosa se potrošilo na edukaciju o prehrani. Iako su podaci prikupljeni prije šest godina, stručnjaci kažu da taj problem postoji i danas, a možda je još i gori.
Osim toga, većina hrane koja se reklamira je brza ili prerađena hrana, a oglašavanje ima velik utjecaj na to što ćemo kupiti i jesti.
Studiju je sa svojim kolegama proveo Michael Mink, stručnjak za javno zdravlje na Sveučilištu Armstrong Atlantic. Oni su snimili 84 sata najgledanijeg TV programa i 12 sati programa koji se prikazuje subotom ujutro na četiri glavne američke televizije. Od više od 3.500 reklama koje su se pojavile, njih 600 bilo je o hrani.
Znanstvenici kažu da takva TV prehrana, čak i da su podaci o broju kalorija u reklamama istiniti, daje 25 puta više šećera i 20 puta više masti od preporučenog dnevnog unosa. To je kao da cijelu mjesečnu količinu šećera pojedete u jednom danu, kaže Michael Mink. Osim toga, takva TV prehrana ima previše bjelančevina, zasićenih masti i kolesterola, što može dovesti do problema sa srcem.
S druge strane, daje samo 35 posto preporučene količine vitamina D, 55 posto kalcija i 50 posto magnezija. Osim manjka ostalih hranjivih tvari, u takvoj prehrani je premalo vitamina E, kalija i vlakana.
Iako se istraživanje odnosi na američko tržište, i mi bismo se trebali zabrinuti jer toliko željene razvijene zemlje nose i takve probleme, a i u nas je sve više reklama o ''divnim'' instant prehrambenim proizvodima za koje zapravo uopće ne znamo što sadrže i kakav utjecaj imaju na naše zdravlje.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar