Metro-portal.hr

objavljeno 06.06.2010. 19:46:00
PRIPAZITE

Hrana koja se reklamira na TV-u samo deblja

Hranom koja se reklamira na televiziji dobivamo 25 puta više šećera i 20 puta više masti od preporučenog dnevnog unosa

prehrana TV debljanje
prehrana TV debljanje (Shutterstock)

Kad bismo jeli samo hranu koja se reklamira na televiziji, pojeli bismo oko 20 puta više preporučene količine masnoće i šećera, a dobili bismo manje od polovice voća, povrća i mliječnih proizvoda koji su nam potrebni za uravnoteženu prehranu. Pokazalo je to istraživanje objavljeno u 'Journal of the American Dietetic Association'.

Ovi podaci nisu nimalo bezazleni, pogotovo kad se uzme u obzir činjenica da se, na primjer, u SAD-u 2004. godine na oglašavanje hrane potrošilo više od 11 milijardi dolara, a samo dva posto tog iznosa se potrošilo na edukaciju o prehrani. Iako su podaci prikupljeni prije šest godina, stručnjaci kažu da taj problem postoji i danas, a možda je još i gori.

Osim toga, većina hrane koja se reklamira je brza ili prerađena hrana, a oglašavanje ima velik utjecaj na to što ćemo kupiti i jesti.

Studiju je sa svojim kolegama proveo Michael Mink, stručnjak za javno zdravlje na Sveučilištu Armstrong Atlantic. Oni su snimili 84 sata najgledanijeg TV programa i 12 sati programa koji se prikazuje subotom ujutro na četiri glavne američke televizije. Od više od 3.500 reklama koje su se pojavile, njih 600 bilo je o hrani.

Znanstvenici kažu da takva TV prehrana, čak i da su podaci o broju kalorija u reklamama istiniti, daje 25 puta više šećera i 20 puta više masti od preporučenog dnevnog unosa. To je kao da cijelu mjesečnu količinu šećera pojedete u jednom danu, kaže Michael Mink. Osim toga, takva TV prehrana ima previše bjelančevina, zasićenih masti i kolesterola, što može dovesti do problema sa srcem.

S druge strane, daje samo 35 posto preporučene količine vitamina D, 55 posto kalcija i 50 posto magnezija. Osim manjka ostalih hranjivih tvari, u takvoj prehrani je premalo vitamina E, kalija i vlakana.

Iako se istraživanje odnosi na američko tržište, i mi bismo se trebali zabrinuti jer toliko željene razvijene zemlje nose i takve probleme, a i u nas je sve više reklama o ''divnim'' instant prehrambenim proizvodima za koje zapravo uopće ne znamo što sadrže i kakav utjecaj imaju na naše zdravlje.

06.06.2010. 19:46:00
http://metro-portal.hr/hrana-koja-se-reklamira-na-tv-u-samo-deblja/41913/