« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 mjesec i 26 dana
SAVJETI

Kako lako smanjiti unos soli?

Kuhinjska sol je, u umjerenim količinama, neophodna i značajna za ljudsko zdravlje jer ima važnu ulogu u biokemijskim procesima u organizmu, ali...

Smanjite unos!
Smanjite unos! (Arhiva)
Više o

sol

,

unos soli

,

količine

Svjetska zdravstvena organizacija preporuča dnevni unos od 5 grama soli, a prema statističkim podacima u Hrvatskoj se dnevno konzumira čak 11,6 grama soli.

Jedan od razloga je dodavanje soli u hranu koja sol već sadrži, ali i stalna konzumacija gotove hrane, grickalica kao što su čips, štapići, kikiriki i pistacio, pekarski proizvodi, umaci, juhe iz vrećice i sl.

Zašto je štetna?

Takav svakodnevni prekomjerni unos soli u organizam dovodi do povišenog krvnog tlaka ili hipertenzije, ali i povećava mogućnost pojave bubrežnih kamenaca, raka , osteoporoze i astme.

>> 5 vrsta soli i njihov utjecaj na zdravlje >>

Kako smanjiti unos soli?

Kako biste smanjili unos soli potrebno je primijeniti i prilagoditi svoju prehranu, a kako to učiniti pročitajte u nastavku.

1. Čitajte deklaraciju na namirnicama koje kupujete i birajte one koje sadrže 1,4 grama soli na 100 grama hrane.

2. Konzumirajte namirnsice nikog sadržaja natrija kao što je svježe ili smrznuta voće i povrće.

3. Konzumirajte proizvode koji imaju niski sadržaj natrija poput svježeg sira i jogurta.

>> Sol - što sve možete s njom >>

4. Svojoj prehrani dodajte i svježe meso i ribu te izbjegavajte dimljene proizvode i proizvode konzerviranje solju.

5. Nastojte izbjegavati polugotova i gotova jela.

6. Sol zamijenite s raznim začinskim biljem, češnjakom, paprom, vinskim ili jabučnim octom te sokom od limuna.

7. Konzumirajte hranu koja sadrži veće količine kalija (voće i povrće) kao što su grah, krumpir, rajčica i banana.

>> Sol stvara ovisnost poput droge >>

8. Bitno je smanjiti unos soli postepeno

30.07.2021. 09:01:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    30.07.2021. 11:24
    Bolje sta manje
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh