BLIZU, JAKO BLIZU ...

Hoćemo li stvarno čitati misli?

Čitanje misli za sada je i dalje samo atrakcija iluzionista ili tema znanstveno fantastičnih romana, no ako japanski profesor Yamazaki nastavi ovim tempom svoja istraživanja, morat ćemo… više »

DORADE

Četiri nova elementa u periodnom sustavu

Periodni sustav elemenata obogaćen je za četiri nova člana, a to su prvi elementi uvršteni u periodni sustav od 2011. godine, kada su dodani elementi 114 i 116, kasnije nazvani… više »

BRRR

Puni Mjesec na Božić

Puni Mjesec ovoga će Božića obasjavati nebo, po prvi puta nakon relativno daleke 1977. godine, a sljedeći takav događaj možemo očekivati tek 2034. godine. U godini bogatoj punim izdanjima… više »

LUDO :)

NASA stvarno želi uzgajati krumpire na Marsu

Matt Damon u novom filmu Ridleya Scotta, Marsovac, glumi botaničara koji otkrije kako uzgajati krumpir na Crvenom planetu. NASA i Međunarodni centar za krumpir počet će kultivirati krumpir u… više »

2015.

Izumi koji su obilježili 2015. godinu

Od uređaja koji pretvara ljudske fekalije u čistu, pitku vodu pa sve do algoritma koji može spriječiti pojavu HIV-a među mladim beskućnicima. Ovo su izumi koji su obilježili 2015. godinu:… više »

MISIJA

Ruski, američki i britanski astronauti pristali na ISS

Let je protekao bez problema, ali je pristajanje za kratko odgođeno dok je ruski zapovjednik Jurij Malenčenko prekinuo automatski postupak i ručno pristao brod na postaju nakon što je… više »

ZNANSTVENI ADVENT

Popularizacija učenja i znanosti uz Profil Klett na 4-om Znanstvenom pikniku

Povezati učenje, znanost, advent i zabavu zvuči pomalo nedokučivo, ali ne i za izdavača školskih udžbenika Profil Klett, koji se sa takvom ideologijom i konceptom pozicionirao kao… više »

ODLIČNO

Na Znanstvenom pikniku u Zagrebu preko 50.000 posjetitelja

Četvrtu godinu uzastopce zagrebački je Znanstveni piknik, najveća manifestacija popularizacije znanosti u široj regiji ostavio potpun dojam i oborio nove rekorde. Uz to što je… više »

FRKA?!

Stvoren stroj koji uspješno imitira ljudski mozak

Novi pristup koji su otkrili stručnjaci s Instituta za tehnologiju u Massachusettsu (MIT) i Sveučilišta u New Yorku i Torontu imitira način na koji ljudski mozak prima i razumije nove… više »

Fantastične nove snimke Plutona

"Ove nove snimke nam nude podrobne detalje o geološkom sastavu Plutona. Snimke u tako visokoj rezoluciji prikazuju raznolikost terena na planetu. Ono što možemo napraviti uz… više »

OTKRIĆE

Kako preživljavaju pingvini u carstvu vječnog leda?

Pingvini oduvijek fasciniraju znanstvenike preživljavanjem na temperaturama od 40 stupnjeva ispod nule i snažnim vjetrovima. Iako u tim uvjetima stalno uskaču u vodu i izlaze iz nje na… više »

ZANIMLJIVO

Kako zapravo znamo da smo siti?

Znanstvenici su došli do zaključka da su za osjećaj sitosti odgovorne bakterije u probavnom sustavu koje izlučuju bjelančevine čiji je zadatak zaustaviti hranjenje. Nakon tog otkrića,… više »

NASA će na Mars slati humanoidne robote

NASA je MIT-u i Sveučilištu Northeastern predala po jednog robota R5 Valkyrie, zajedno s 230.000 eura godišnje koji bi trebali poslužiti za dodatni razvoj robota, objavili su… više »

dna, dnk
HMM :)

DNK test predviđa seksualnu orijentaciju?

Homoseksualnost je sve prihvaćenija u društvu, no i dalje ima ogroman broj onih koji to smatraju velikim problemom, a za takve se pojavilo rješenje svih njihovih strahova - DNK… više »