« Znanost
objavljeno prije 8 godina i 1 mjesec
MA DA?!

Otkrivena beba-planeta koja sama luta svemirom

Misteriozni svijet koji nema zvijezdu mogao bi pomoći u boljem razumijevanju načina na koji se formiraju planeti izvan Sunčeva sustava

Beba planeta lunja svemirom
Beba planeta lunja svemirom (Arhiva)

planeta

beba planeta

2 MASS J1119-1137

planeta bez zvijezde

Planet nazvan 2 MASS J1119-1137 star je oko 10 milijuna godina i praktički je beba iz perspektive galaktičkog vremena.

Istraživači se nadaju da bi misteriozni svijet, koji nema zvijezdu, mogao pomoći u boljem razumijevanju načina na koji se formiraju planeti izvan Sunčeva sustava.

Ekstrasolarni planeti ili planeti izvan Sunčevoga sustava otkriveni su u u posljednjih 10 godina, piše Daily Mail.

Tisuće njih pronađeno je kad su se njihove zvijezde-domaćini počele pomračivati zbog prolaska planeta ispred njih.

Vjeruje se da je masa ovoga novog planeta jednaka četiri do osam puta masi Jupitera i nalazi se u našem solarnom susjedstvu, oko 95 svjetlosnih godina od Zemlje.

Jedinstveni svjetlosni potpis planeta otkriven je korištenjem podataka infracrvenog eksplorera NASA-e i drugih teleskopa baziranih na Zemlji. "Ona emitira mnogo više svjetlosti u infracrvenom dijelu spektra nego što bi se očekivalo da je već ostarila i ohladila se", rekla je voditeljica projekta Kendra Kelogg, studentica sa Sveučilišta zapadni Ontario.

08.04.2016. 11:53:00