Od doktora Marušića svi savjet traže, a on uvijek pomaže...
KAKAV JE ALFIN DIZELAŠ 2.5 TD
Redovito vas čitam i svaka vam čast na ovako iscrpnim odgovorima i savjetima. Mene konkretno zanima ako mi možete reći nešto o poznatom Alfinom 164 2.5 td 115 KS VM motoru koji se ugrađivao i u Rovere, BMW-e, Fordove, brodske motore. Bio bih jako sretan kad bi mi rekli nešto o njemu i konkretno o Alfi 164. Unaprijed se zahvaljujem. Veliki pozdrav.
Hrvoje M.
DOKTOR: Dizel motori talijanske tvrtke VM Motori S.p.A. u samom su vrhu po kvaliteti i pouzdanosti. Motor 2.5 td sa 115 KS, koji se proizvodio od 1993. do 1999., bio je najbolji u klasi svoga doba. Nije se ugrađivao u BMW (oni koriste vlastite BMW Steyr), ali jest u Alfu 164, Fiat Cromu, Rover 825, Ford Scorpio, Opel Fronteru, Jeep Cherokee i Chrysler Voyager. Imao je dobre performanse i povoljnu potrošnju, a uz dobro održavanje je prelazio i više od 500.000 km do generalnog popravka.
Jedino slabo mjesto serije do 1995. je glava motora, koja je bila osjetljiva na pucanje (nije se događalo često). Problem bi mogao biti ako je konkretan model kao rabljeni uvezen iz Italije. Tada ga je bolje izbjegavati, jer su talijanski vozači poznati po natprosječnom opterećivanju automobila i lošem održavanju. VM danas najviše radi za Jeep i General Motors.
CORDOBA DIZEL NE PALI TOPLA
Poštovani, imam Seat Cordobu 1.9 diesel proizvedenu 1998., s prijeđenih 180.000 km. Kad je motor hladan upali odmah, no kad je zagrijan dugo vergla. Radi li se o većem kvaru? Kako su se pokazali navedeni motori i je li to Volkswagenova kvaliteta?
Branko L.
DOKTOR: Cordoba 1.9 diesel ima problema s elektroničkom blokadom (protiv krađe), povezanom s elektromagnetskim ventilom za dovod goriva u Bosch pumpu. Radi se o elektroničkom sklopu oznake DDS, zalivenom u epoksidnu smolu, koji funkcionira kad je hladan, a kad je vruć povremeno ili trajno ne propušta električni signal kojim se aktivira elektromagnetski ventil zadužen za dovod goriva. Popravak je u pravilu nemoguć te postoje dvije opcije - skidanje tog sklopa i izravno premošćavanje veze (tada ne funkcionira elektronička blokada).
Druga je opcija kupnja i ugradnja novog sklopa, koji stoji oko 1000 kn. U vašu Cordobu ugrađen je provjeren i trajan Volkswagenov dizelaš 1.9 d sa 64 KS, koji je visoke kvalitete, ali ipak nešto niže nego kad se ugrađuje u VW modele (neki su agregati i sklopovi različitog podrijetla)?
KAKAV JE RABLJENI VOLVO S40
Molim vas da mi pomognete dati vaš savjet i vašu stručnu procjenu. Naime namjeravam kupiti povoljno vozilo marke Volvo S40 ili V40, godina proizvodnje 2000. - 2002. Zanima me kako su se pokazala navedena vozila po kvaliteti izrade, motorima i općenito kvarovima - manama. Na što bi trebao pripaziti kod kupnje? Zainteresiran sam za dva tipa motora: 1.8i i 1.9td. Saznao sam da se ti motori ugrađuju u Renaultova vozila modeli Laguna? Godišnje prolazim 20.000 km. Molim da mi napišete karakteristike tih motora i njihovu potrošnju. Namjeravam kupiti model s motorom 1.8i, s već ugrađenim plinom. Isplati li se to radi daljnjih troškova popravaka u odnosu na dizel? Ne znam što je sa motorom 1.8 GDI iz Mitsubishija, jer sam nedavno naišao na V40 i rečeno mi je da s tim motorom nešto nije u redu sa špricama. Hvala na vašoj pomoći.
Nikola
DOKTOR: Savjetujemo vam kupnju Volva S40/V40, jer su se po svim statistikama (ADAC, J.D. Power, Dekra...) pokazali vrlo kvalitetni i pouzdani, odnosno među najboljima u klasi. Prilikom kupnje trebate obratiti pozornost na stanje prednjeg ovjesa (kuglaste zglobove) i propuštanje ulja na motoru.
Najpreporučljiviji je benzinski model 1.8i, koji je opremljen kvalitetnim Renaultovim motorom obujma 1731 ccm, snage 116 KS.
Ne savjetujemo vam model s ugrađenim plinom, jer se vjerojatno radi o starom sustavu s indirektnim ubrizgavanjem (u usisnu cijev), koji zbog neizbježnih povremenih povratnih detonacija (back fire) izaziva oštećenja sustava za ubrizgavanje i ventila.
Uz vašu godišnju kilometražu isplativost ugradnje plina je na granici, posebice jer je Volvo S40 1.8i razmjerno štedljiv (prosjek 7,8 l). Renaultov klasičan turbodizelaš 1.9 td je kvalitetan i pouzdan, ali načelno ne savjetujemo kupnju starih rabljenih dizelaša, jer se mogu očekivati skupi servisi i popravci (Bosch-pumpa, turbopunjač, brizgaljke...), koji poništavaju efekte uštede. Zbog toga su ukupni troškovi (održavanje i gorivo) često veći nego kod benzinaca. Ni u kojem slučaju ne kupujte model s Mitsubishijevim benzincem s direktnim ubrizgavanjem 1.8 GDI, jer je pušten u proizvodnju prije nego što su riješeni svi tehnološki problemi. Mitsubishi ga je napustio, a Volvo ga je ugrađivao samo kratkotrajno.
POJAČAO BIH MAZDU 323 DITD
Imam Mazdu 626 DITD sa 90 KS iz 2000. i zanima me bi li mogao povećati snagu ugradnjom čipa jer kada sam ga kupio bilo je modela s čini mi se 116 KS. Reklamiraju te čipove da i smanjuju potrošnju i povećavaju snagu? Unaprijed hvala...
Dražen
DOKTOR: O dodatnom čipu pisali smo u više navrata i sad ponavljamo: ne preporučujemo takve dorade, jer se čipom povećava tlak prednabijanja (povećanjem graničnog tlaka prednabijanja na kojem se otvara obilazni ventil - ‘waste gate’), što je mogla napraviti i tvrtka, bez dodatnih troškova, ali nije htjela, kako motor ne bi izložila preopterećenju.
Kod navedenog je motora tlak prednabijanja podešen na 0,8 bara i tome je prilagođena konstrukcija motora. Kad tlak iza kompresora prijeđe tu vrijednost, waste gate ventil propušta dio ispušnih plinova, koji zaobilaze turbinu i idu izravno u ispuh, te se pogonska energija kompresora (koji se nalazi na istom vratilu s turbinom) smanjuje na razinu koja ne izaziva mehanička i toplinska preopterećenja motora. Verzija tog motora sa 116 KS je ojačana na kritičnim mjestima te je prilagođena većem opterećenju. U vašem slučaju time biste skratili trajnost motora, uz upitne dobitke.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Ono sto me nejvise interesuje je kvalitet tog motora jer jedni pricaju ovako drugi onako unapred hvala na odgovoru...Pozdrav iz Svicarske...
Nudi mi jedan decko da se zamenimo da mu dam moj mercedes 190e sa motorom 2,0-benz-gas- 90 kw,moj je 1986,presao 230.000 km i da mu ja doplatim sto eura...Njegova omega karavan nije registrovana,nema on novca..Interesuje me vase misljenje..dragan.
molim pomoć oko odabira guma za mazdu 6. Izbor sam suzio na Bridgestone Turanza ER 300 (na vozilu serijski ER30) i Potenza RE050. Prodavaći kažu da su prve udobnije a druge neudobnije. Neudobnost bi mogao žrtvovati kada bi znao da Potenza ima krači zaustavni put kod kočenja na mokrom.
Pozdrav
imam jeep cherokee 2,8 crd (TD) sport, automatik 2003 god. proizvodnje sa alfinim VM motorom.i stalnim zadnjim pogonom
U posliednje vrijeme kada je uključen reduktor za prijenos 4x4 pogona, part time ili full time, u središnjem diferencijalu pri manjim brzinama čuje se zvuk kao da je mali kardan neizbalansiran i da od nešt lupa. pri povećanju brzine lupkanje se pretvara u zvonjavu. ponekada se desi da kod uljučivanja reduktora za prijenos na sva 4. kotača dolazi do zaprečavanja upravljanja volanom. vraćanjem reduktora na samo zadnji pogon sve nestaja i ponekada se čuje samo lakša gotovo neprimjetna zvonjava.
napominjem da to nije uvijek slučaj kod prijenosa na sva 4 kotača ali vrlo često zbog čega i vozima samo na zadnjem pogonu, pa ne zna okojem bi se kvaru moglo raditi, budući,. inače mi se čini da trebam i popraviti špur vozila i promijeniti selene.
unaprijed zahvalan na savijetu
ilija
Možete li mi savjetovati koji je motor u novom Note dugoročno bolji izbor, 1,2 80 KS ili 1,2 DIG-S 98 KS?
Imam chrysler voyager 2.8 crd 2004.g
Potrosnja mu je oko 17l sto je puno previse obzirom da taj auto ovisno o nacinu voznje trosi izmedu 8 i 12 l
Promjenio sam maf senzor i reparirao sve 4 dize ali uzalud. Ima li netko ideju sto bi jos moglo tako jako utjecati na potrosnju?
Hvala!
Hvals
Imam problem s GRAND CHEEROKE 3.0 CRD. Naime uredno sam se dovezao s autom , parkirao ga te kad sam nakon dva sata htio u auto, a daljinski na ključu nije otključao vrata. Otključao sam ih mehanički te pokušao pokrenuti auto. Starter pokreće motor ali ne želi upaliti .Pošto nemam drugog ključa .
Odvezao sam auto u servis međutim oni ne znaju što je . Pošto sam imao davno isti problem s mercedesom e250d koji je bio dva mjeseca na popravku u servisu i ne bi ga popravili da nisam kontaktirao Centralni MERCEDES servis te se oni poslali novi set ključeva po serijskom broju nakon čega je auto odmah upalio .
Dali se povdje radi o istoj grešci tj. da uutomobil to shvatio kao provalu.
Hvala unaprijed
Pretežno vožena u gradu. Moje pitanje bi bilo kakav je njen diesel 2,2 motor 200 ks, koliko jer očekivati da može proći km i koji kvarovi i kada se najčešće pojave.
Može li se sto spriječiti u tom smislu.
Unaprijed zahvaljujem Nikola
Novi komentar