« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 14 godina
INOVACIJE

Energija iz kočnica mogla bi smanjiti potrošnju goriva i do 60 posto

Zračni hibridi ili pneumatski hibridi još nisu u serijskoj proizvodnji, ali pitanje je vremena kad će neki autoproizvođač shvatiti potencijal nove tehnologije

Energija iz kočenja mogla bi znatno smanjiti potrošnju goriva
Energija iz kočenja mogla bi znatno smanjiti potrošnju goriva (Deviantart)
Više o

energija

,

automobili

,

kočnice

,

motori

,

hibridi

,

auti

Pri svakom korištenju kočnica u automobilu dolazi do oslobađanja energije. No ta energija uopće nije iskorištena, a mogla bi to biti - prema istraživanjima, tu je energiju moguće 'spremiti' za kasniju uporabu u vidu komprimiranog zraka.

U tom obliku bi mogla osigurati dodatni izvor moći za motor prilikom paljenja automobila i istovremeno štedjeti gorivo jer bi se izbjegao klasični rad motora u mjestu prilikom zaustavljanja vozila. No zračni hibridi odnosno, pneumatski hibridi još nisu u serijskoj proizvodnji, no električni automobili i električni hibridi već iskorištavaju energiju kočnica za napajanje generatora koji puni akumulatore, navodi se u priopćenju Sveučilišta Lund iz Švedske. Ipak, Per Tunestål sa spomenutog sveučilišta tvrdi da bi zračne hibride bilo puno lakše i jeftinije proizvoditi, te da korak ka komercijalizaciji ne treba biti pretežak.

„Ova tehnologija je potpuno realistična. Nedavno me je kontaktirao jedan proizvođač automobila iz Indije koji je htio započeti proizvodnju zračnih hibrida", kazao je Tunestål. Realno gledajući, tehnologija bi bila najbolja za vožnju koja podrazumijeva često i naglo usporavanja i zaustavljanje kao kod autobusa javnog gradskog prijevoza. Saša Trajković koji ne davno na istom sveučilištu obranio doktorski rad upravo na ovu temu kazao je da njegove simulacije pokazuju kako bi autobusi u gradovima uz pomoć ove tehnologije mogli uštedjeti i do 60 posto goriva. On je također izračunao da bi se oko 48 posto energije iz kočenja moglo kasnije upotrijebiti - spremanje energije provelo bi se dakle, u obliku komprimiranja zraka u male spremnike spojene s motorima. To znači da bi stupanj ponovne uporabe energije bio izjednačen onome kod današnjih elektro-hibrida. Ovakav motor ne bi bio skup za izradu jer ne zahtijeva nikakve specijalne materijale. No vrijeme će pokazati kako će auto-moto industrija reagirati na nova saznanja.

08.02.2011. 19:55:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    Crozona
    08.02.2011. 20:41
    Kome je to u interesu?
  2. avatar
    pupkin
    01.03.2011. 19:42
    123
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh