« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina
CORVETTe CO6 BITURBO LYNX-PERFORMANCE SA 645 ‘KONJA’

Raketa sa drugog planeta...

Narančastu Corvettu su stručnjaci tvrtke Lynx-Performance iz Solina nabrijali do ekstrema. Sada ova američka sportska ikona iz V8 motora obujma 6200 cm3 razvija čak 645 KS i može postići 364 km/h. Unikatni dragulj na četiri kotača međutim brzo

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Ante Čizmić/CROPIX)
Više o

Corvetta

,

Corvetta C06

Na cestama u Hrvatskoj se s vremena na vrijeme mogu vidjeti izuzetno lijepi i skupi europski automobili od kojih zastaje dah i znalcima i laicima. Naši ljudi dubljeg džepa vole Mercedes, BMW i Porsche modele najviše klase, dok samo izuzetno bogati kupuju primjerice Ferrarije ili Lamborghinije.

Od svih njih međutim odskače pravi dragulj na četiri kotača, narančasta Corvetta C06 Biturbo splitskih registracija.  Iako je jeftiniji od Ferrarija, ovaj nabrijani sportski automobil u prvi mah oduševljava skladnim linijama i body-kitom koji ga čini agresivnijim. Istovremeno kod upućenih izaziva poštovanje jer je Corvetta bolid sa nekoliko stotina ‘konja’ ispod haube i već desetljećima simbol sportske vožnje.

Snaga i ljepota

Poštovanje se vrlo brzo pretvara u čuđenje kada se dozna da se ispod haube nalazi LS2 motor sa 8 cilindara u V konfiguraciji, zapremine 6200 cm3 i snage od, pazite sada - 645 KS. Stoga ne čude komentari ljudi koji, kad to čuju, samo kažu - majko mila, što je ovo... Corvetta ne spada u skupinu jurilica koje su moćne i skupe, ali imaju male gabarite, pa u neke od njih ljudi većeg rasta jedva sjednu.

Doduše, ona jest dvosjed i niska je, ali joj dužina, širina i narančasta boja sa uzdužnom crnom linijom preko cijele karoserije daje poseban štih. Raketa s one strane Atlantika je američka sportska ikona. Njena filozofija je jednostavna i stane u dvije riječi - snaga i ljepota. U ovom narančastom izdanju i body-kitom je Corvetta uistinu poput nekog jurišnika s druge planete...

Unikat bez premca u Splitu je stigao iz SAD preko Njemačke. Naime, C06 su na salonu u Frankfurtu vidjeli stručnjaci tvrtke Lynx-Performance iz Solina. Bila je u cestovnoj verziji, kao pobjednik Corvetta Cup-a na Nurburgringu, izložena na štandu njemačkog Geiger Carsa, njemačkog tjunera poznatog po preradama američkih automobila. Direktora tvrtke, Splićanina Jakšu Cvijetića Jašu je ova ‘paklena naranča’ (film Stanleya Kubricka) dojmila već u ‘prvom naletu’.

- Nakon kratkog dogovora smo je kupili i to prvog dana autosalona. Poslije su se za nju interesirali i drugi, ali su Nijemci svima kazali - žao nam je, prodana je ljudima iz Hrvatske - priča nam Jašo. Za bolid su platili carinu i registrirali ga. Onda su ga odlučili doraditi po svojim željama i napraviti unikat kakvog nema nadaleko.

Iako zgrada servisa u Solinu nije bila dovršena, Jašo i suradnici su počeli sa radom na Corvetti na jesen 2007. Pritom su rabili najmoderniju opremu, na kojom bi im i u svijetu pozavidjeli, te stvarno nisu štedjeli truda, vremena i novaca.... Ono što želimo istaknuti kada pričamo o Corvetti je silni entuzijazam s kojim se ekipa Lynxa prihvatila posla.

Jer, na stranu znanje i novac, utiska smo da Jašo i njegovi suradnici naprosto vole to što rade i faktor ljubavi prema brzim unikatnim automobilima je glavni pokretač cijele priče. Uostalom, da nije tako, mogli su kupiti nekog ‘bijesnog’ serijskog BMW-a i onda ga voziti po gradu za svoj užitak. Ovako su se međutim odlučili za put kojim se rjeđe ide - doradu modela koji je i ranije izazivao uzdahe.

Kao u kokpitu F-16

Ljubaznošću ljudi iz Lynx-Performance smo na ekskluzivni test za Metro Auto magazin dobili ovaj bolid sa 645 KS. Imali smo na početku testa skupog automobila kratku fazu navikavanja na Corvettu-raketu jer se, nakon vožnje običnog osobnog automobila, u njoj osjećate kao da iz Cessne sjednete u kokpit lovca F-16...

Položaj sjedenja jest nizak, ali vrlo udoban i leđa se brzo priviknu na malo tvrđa sportska kožna sjedala. Velika je stvar udobno sjedenje i dosta prostora jer čak i onima višeg rasta (preko 190 cm) ostaje dosta mjesta za glavu. Centralni greben Corvette je masivan i povišen, a na njemu se nalaze poluga ručne kočnice i pretinac za sitniš ili mobitel.

Tu je također i veliki ekran CD radio uređaja. Podizači stakala su električni, ima dva zračna jastuka, a dio krova se može i skinuti. Čim smo sjeli, uočili smo međutim na unutarnjem retrovizoru slabiju vidljivost straga, što je zbog ukoso položenog stražnjeg stakla sasvim normalno. No, zato je preglednost sprijeda besprijekorna, posebno zbog head-up displeja.

Ovaj uređaj naime projecira na vjetrobranskom staklu brzinu bolida u digitalnom obliku i na njemu se čak očitavaju i parametri G-sile. Pritiskom na start/stop tipku počinje nezaboravni doživljaj, a 6.2-litarski ‘osmak’ se budi poput nekog zmaja. Mijenjanje brzina na ručnom mjenjaču sa 6 stupnjeva prijenosa nakon par minuta privikavanja, ide sasvim jednostavno.

S obzirom da se ispod poklopca nestrpljivo ‘propinje’ toliko ‘konja’, ovaj jurišnik traži malo više gasa već u prvoj ili drugoj brzini. V8 sa dva turbo punjača naprosto ne podnosi niske okretaje. Zato je vožnja u koloni, u kojoj smo ostali na putu iz Solina prema auto cesti, bila ‘mučenje’. Uz pažljivu vožnju u drugoj brzini sa malo gasa je Corvetta bila neposlušna, malo se trzala i očajnički tražila više gasa...

‘Lijepi’ za sjedalo

Kada smo ulazili na sasvim novu autocestu prema Šestanovcu,  ‘nervoza konja’ ispod haube je dosegla krajnje granice. Podizanje rampe na naplatnoj kućici je predstavljao ‘spas’ jer je Corvetta pritiskom na gas zadovoljno jurnula naprijed prema praznoj cesti... A kada smo papučicu gasa stisnuli malo jače i prebacili u višu brzinu, rika ‘osmaka’ i grmljavina auspuha od titanijuma je nadmašila sve ono što smo dosada čuli...

Malo je reći da je nabrijana Lynx-Performance Corvetta tada krenula kao iz katapulta. Puno je prikladnije reći da je poludjela i doslovce nas ‘zalijepila’ za sjedalo. U vrlo kratkom vremenu je dosegla dozvoljenih 130 km/h. A koliko u tim trenucima znači head-up displej, sami smo se uvjerili. Vozač naime ne treba spuštati pogled na tablu s instrumentima, nego ispred sebe gleda ravno u zelene digitalne brojke.

Ima i mana

Na pravcu se ponaša poput vlaka na tračnicama. Nije ni čudo jer su joj iz Lynxa promijenili, kako kažu, loš ovjes i stavili onaj tvrtke KW Coilover Racing, pa nema odstupanja ni milimetra. Oštre zavoje se bez problema prolazi sa 130 km/h s obzirom da bolid odlično leži na cesti. Mjenjač tvrtke RPM Transmission (proizvodi za IndyCar) sa Exeddy Twin spojkom i olakšanim zamašnjakom radi besprijekorno. S vremena na vrijeme gotovo nečujno ‘melje’ što je sasvim uobičajeno za takvu vrstu sportskog mjenjača.

- Silnu snagu omogućavaju i dva Garrett Ball Bearing turbo punjača, pa valja paziti da se čovjek ne zanese i stisne gas previše, budući da ‘paklena naranča’ za samo nekoliko sekundi doseže 240 km/h. Mi smo na jednoj pisti sa starim mjenjačem dosegli 325 km/h, a teoretski s novim postiže 364 km/h - kazao nam je ponosno Jašo.

Na testu se međutim nismo htjeli upuštati u takve brzine jer autocesta ipak nije trkaća staza. Osim toga, možda bi ugrozili druge, sporije sudionike u prometu i vjerojatno imali problema s policijom što nam nije bio cilj. Ispričao je Jašo međutim pošteno da i Corvetta ima svojih mana uočenih na pisti.

Kaže da sjajno ‘drži’ do 250 km/h, ali na 290 km/h zna biti neposlušna. Osim toga, ima stražnji pogon, pa se zadnji kraj zanosi na startu naglim pritiskom na gas. Ranije je bilo puno gore, dok nije ugrađen KW Coilover ovjes, ali i sada ona ‘premjesti’ stražnji dio i tu zapravo nema sasvim efikasnog ‘lijeka’.

Za razliku od nekih drugih običnih i sportskih automobila, u Corvetti nema buke pri brzini od 130 km/h. Sa suvozačem se priča normalno i glazba sa CD radija se sasvim dobro čuje. Istini za volju, tutnje dva Super Sprint auspuha od titanijuma, ali samo kada se naglo ubrzava...  Što se Brembo Racing kočnica tiče, možemo govoriti u superlativima jer sve ‘konje’ sigurno drže na ‘uzdama’.

Po gradu troši 15 litara

Sve u svemu je vožnja Corvette nazaboravan doživljaj, ne samo vizuelno, nego i po pitanju zvukova. Riku V8 motora i grmljavinu auspuha kod naglih ubrzanja teško je zaboraviti. Američki jurišnik nema pretvrd ovjes i lako se vozi čak i po lošijim cestama u Splitu. Dakle, nema ‘razbijanja bubrežnih kamenaca’, nego je vožnja normalna.

Na autocesti Corvetta pokazuje pravo lice i nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Osim što troši 15 l po gradu i 24 litre kada se žestoko daje gas, našli smo joj jednu veliku ‘manu’ – čovjeka nakon par sati vožnje čini ‘ovisnikom’ o snazi i brzini na četiri kotača. Izaći iz ovog prvoklasnog jurišnika i onda ući u naše uobičajene automobile sa 75 ili 100 KS naprosto izaziva tugu i baca u depresiju. Corvetta je, znamo sada sigurno, ipak sa drugog planeta...

Snimanje u zračnoj luci

Nastojeći snimiti ovakav unikat u posebnom okruženju, zamolili smo upravu Zračne luke Split da nam dopusti fotografiranje. I stvarno, ljudi su nam izašli ususret uz komentar da ‘nitko nikada dosada nije imao takav zahtjev...’ Da sve bude u redu, pobrinuo se šef sigurnosti Zračne luke Split ing Ivan Đirlić. On i njegovi ljudi su nas pratili i asistirali nam, na čemu im najljepše zahvaljujemo. 

Lynx Performance

Tvrtka Lynx-Performance je osnovana 2006. godine, ali je njihov servis u Solinu (Put mira 14a) kod Splita počeo s radom pred mjesec dana. Direktor tvrtke je Jakov Cvijetić Jašo (na slici) koji ima puno iskustva jer je već vodio svoj Mercedesov servis do 2003. godine.

Prostor u Solinu se gradio godinu i pol dana i to po uzoru na najbolje servise u svijetu. Oprema u njemu je najnovija i rijetko je tko ima u Hrvatskoj. Lynx-Performance je zasada auto servis Mercedesa. Po želji kupaca međutim opslužuju tjuning i dorađuju automobile do ekstrema. U budućnosti žele proširiti posao, postati čisti tjuning i nuditi prodaju opreme, ali ne putem kataloga, nego u svom prostoru. Web adresa im je www.lynx-performance.com 

Corvettinih 55 godina

Za nastanak američke sportske ikone je zaslužan dizajner Harley Earl koji je 50-ih godina prošlog stoljeća potakao čelnike General Motorsa da kreiraju sportski dvosjed po uzoru na europske modele. Izabrano je ime Corvetta po vrsti ratnog broda, a prva je proizvedena 1953. u Flintu (Michigan) sa šesterocilindarskim motorom. Tek je 1955. lansiran V8 motor sa 500 KS i otada Corvette imaju ‘osmake’.

Prva se generacija proizvodila do 1962. Sting Ray se kao druga generacija proizvodio od 1963. do 1967. Zatim 1968. slijedi treća čija je izrada trajala do 1982. Corvetta C4 je trajala od 1983. do 1996., a nasljedila ju je C5 (1997. - 2004.). Šesta generacija je aktuelna i uskoro u SAD počinje prodaja najnovijeg modela ZR1 sa 638 KS, što je najjači serijski motor ikada ugrađen u Corvettu. Sedma stiže 2011. 

Atrakcija gdje god se pojavi

Priča nam Jašo kako narančasta raketa plijeni pažnju gdje god se s njome pojavi. Ponekad se događa da do bolida ne može ni doći jer na parkingu oko nje zna biti 50-ak ljudi. Često ga ljudi pitaju koliko goriva troši, u što smo se uvjerili na crpki dok je Jašo ‘pojio’ Corvettu sa benzinom od 100 oktana. A dok smo vozili cestama oko Splita, nekoliko nas je ljudi snimalo mobitelima iz automobila koji su prolazili uz nas...

- Jednom me, vozeći se iza mene, zaustavio policajac sa rotirajućim svjetlima iako nisam vozio brzo. Došao je do mene i ljubazno rekao – dobar dan, samo sam vas zaustavio da bolid izbliza u miru pogledam izvani i iznutra... – kaže Jašo uz osmjeh i dodaje da se čovjek njome oduševio.

Tehničke karakteristuike i dorade 

Kada je kupljena od Geiger Carsa, ova Corvetta proizvedena 2005. (prvi put registrirana 2007.), je imala 6.2-litarski V8 motor i 404 KS. Lista dorada koju su odradili stručnjaci Lynx-Performance je uistinu duga i zapravo je malo toga na njoj ostalo. Krenimo redom: karoserija je kompletno proširena kevlarom, u unutrašnjosti su postavljeni instrument tabla i tunel mjenjača od karbona. Kočnice su samoventilirajući Brembo Racing – sprijeda 15 cola sa 6 klipova, straga 14 cola sa 4 klipa. Stavljena su čelična crijeva kočnica i odrađena kompletna prerada ovjesa KW Coilover.

Motor je dobio ECU podešavanje, twin-turbo preradu i dvostruki intercooler zrak-zrak. Tu je i dodatni hladnjak za Garrett Ball Bearing turbine, komplet turbo kit je APS Performance, dva filtera zraka su gljive KN Racing, prerada napajanja gorivom sa dvije pumpe od 4,5 bara i odvojenim crijevima za lijevu i desnu stranu. Dizne goriva su pojačane, katalizatori su 100-cell, ispušni sustav je prerađen kompletno s granama SuperSprint Titanijum.

Naknadno su ugrađeni hladnjak ulja mjenjača i diferencijala, Short-shift i set spojke Exeddy Twin Plate, zamašnjak je olakšan, a mjenjač pojačan s Custom odnosima brzina. Diferencijal je također pojačan. Posjeduje Pirelli P Zero gume 285/30 ZR 19 sprijeda i 345/25 ZR20 straga te AcDelco akumulator od 850 Ah. Motor Corvette razvija 645 KS pri  6950 okr/min uz maksimalni okretni moment od 720 Nm 

Piše: Piše: Željko Simunić
29.05.2008. 21:13:30
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    Tomislav Tomaš
    03.11.2010. 21:45
    18-21.11 2010 na omiškim danima brzine,uživo...
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh