Čuvar okoliša
Civicov hibrid ima 1.3-litreni benzinac sa 95 KS, ali i dosta slabiji elektromotor od 20 KS. Emitira samo 109 grama CO2 po kilometru i oko 3000 eura je jeftiniji od Toyote Prius
Nakon što je Toyota na hrvatsko tržište izbacila hibridni automobil pod nazivom Prius, za njima je krenula i Honda koja je plasirala svoj hibrid Civic IMA s 1.3-litrenim benzincem u kombinaciji s elektromotorom.
Riječ je o modelu s četvorim vratima koji se uopće ne razlikuje od klasične limuzine opremljene 1.8-litrenim benzincem od 140 KS.
Da naš testni automobil nije bio u zeleno-plavim bojama koje asociraju na zemljinu površinu, teško bi ga se moglo razlikovati od klasične inačice Civica s četvero vrata. Što se tiče dizajna unutrašnjosti, ni tu nema previše pojedinosti po kojima se razlikuje.
Informacije na indikatoru
Glavni indikator u sklopu instrument ploče koji prikazuje stanje napunjenosti baterije, kao i koliko elektromotor sudjeluje u ubrzanju, odnosno puni bateriju, jedini su elementi koji ukazuju da je riječ o hibridu.
Sjedeće površine su s više bočnog oslonca, te bolje drže tijelo u zavoju. Civicovu hibridnu verziju pokreće 1.3-litreni benzinac snage 95 KS, ali i dosta slabiji elektromotor od svega 20 KS, u kombinaciji s CVT bezstupanjskim mjenjačem.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četiri cilindra, benzinac + elektromotor;
OBUJAM: 1339 ccm;
SNAGA: 95 KS + 20 KS (elektromotor);
OKRETNI MOMENT: 123 Nm + 103Nm;
DIMENZIJE: 4545 x 1750 x 1435 mm;
MJENJAČ: bezstupanjski CVT;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 11,5 s;
NAJVEĆA BRZINA: 185 km/h;
POTROŠNJA: 4,3/4,6/5,2 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 350 l;
CIJENA: 25.510 EURA
Maksimalno 185 km/h
S tim motorom do stotke stiže za 11,5 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h. Vrlo je bitno što hibridni Civic emitira 109 grama CO2 po kilometru, dakle samo 5 g/km više nego Prius koji je daleko poznatiji.
Civic hibrid je ugodna i dovoljno brza limuzina u kojoj inače visoku potrošnju automatskog mjenjača anulira elektromotorom. Uglađenost je zajamčena jer je CVT mjenjač bez stupnjeva prijenosa, tako da kontinuirano širi prijenosne omjere.
Hibridni Civic košta 25.510 eura, što je oko 3000 eura manje od poznatije Toyote Prius.
Bez olakšica
U mnogim zemljama vozači hibridnih vozila uživaju državne olakšice. Međutim, kod nas vlasnici ‘zelenih’ vozila nemaju tu privilegiju. Kada će se promjeniti ova politika, teško je kazati, ali se i proizvođači zalažu za manja davanja.
U ovom slučaju ulogu igra i cijena, jer hibrid košta 188.790 kuna, dok ista limuzina s 1.8 motorom od 140 KS zapada 155.790 kuna. Razlika od 33 tisuće kuna nije mala stvar, pa se kupci radije odlučuju za snažniji, ali ekološki prljaviji motor.
Novi komentar