Predstava Gilgameš u godini s 13 Mjeseca u
Raskošnom multimedijalna predstava Gilgameš u godini sa 13 Mjeseca, pod vizijom i vodstvom Zlatka Burića Kiće
Umjetnička organizacija Eurokaz, ujedno i hrvatska kazališna institucija, u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu, jesensku sezonu otvara originalnom, raskošnom multimedijalnom predstavom Gilgameš u godini sa 13 Mjeseca, pod vizijom i vodstvom Zlatka Burića Kiće, jednog od legendarnih osnivača Kugla glumišta, kazališnog i filmskog umjetnika s danskom adresom, koji je za ovaj izazovan projekt okupio autorsku i izvođačku ekipu hrvatskih i danskih umjetnika, istu onu zaslužnu za cijeli niz uspješnih predstava poput Knjige mrtvih, Kabareta tamne zvijezde i Ljubavnog slučaja F. Pešić.
Na tragu kreativne nostalgije i osjećajnosti, kao i emancipatorske, nehijerarhijske prakse grupe Kugla glumišta 70-ih i 80-ih godina 20. stoljeća, koja predmnijeva pluralne strukture, ambijentalnu i žanrovsku hibridnost s miksom glumačko-performativnih zadataka i intertekstualnosti, osmišljen je i postavljen Gilgameš u godini sa 13 Mjeseca, koji u svojoj izuzetnoj produkciji miješa fragmente epa, stripa, remedijacije filma, ritualnog kazališta i objekte zvučnih instalacija, te s publikom dinamično srasta i 'putuje' s obližnje livade, pa preko platoa muzeja do prvoga kata, gdje ostaje do samog njezinog kraja.
Predstava Gilgameš u godini s 13 Mjeseca prisvaja, premješta i reanimira teme i motive 12 glinenih tabli Epa o Gilgamešu, priklapa priču o eksploataciji stare slavonske hrastovine, u pogonima industrijskog poduzeća Samuela Heinricha Gutmanna na pustari Belistje i osnažuje svoju raspršenost tragedijskim transrodnim bespovratnim lutanjima filma Rainera Wernera Fassbindera U godini sa 13 Mjeseca.
Tako nemoguća fantazija predstave slijedi tri dijela Fassbinderova scenarija o posljednjih pet dana života u godini sa 13 Mjeseca transrodne Elvire koju zaokuplja ideja knjige Simulacron 3 da život nije ništa drugo nego eksperimentalni model za neki drugi život, a njezino tijelo postaje vremenski stroj koji razmjenjuje uloge artikulacije roda - stroj ekologije duha. Predstava aktualizira ekozofijsku misao proširenog shvaćanja vremena i krajolika u kojima se agregatna stanja preobražavaju u tjelesna, a prirodne smrtne pojave, flora i fauna supostavljaju se žudnji za besmrtnošću. I sve to uz pratnju Gilgamešova orkestra i u spektaklu siromašnih pokretnih slika!
Ulogu Gilgameša, kao i Antona, utjelovljuje Domagoj Janković, dok ostale uglavnom dvostruke glumačke role ostvaruju Zlatko Burić Kićo, Hrvojka Begović, Bernard Tomić
Tanja Vrvilo i Damir Bartol Indoš. Video i scenografska rješenja potpisuje Ivan Marušić Klif, kostime je osmislila Suzana Brezovec, dok su za glazbu zaslužni, te je ujedno i izvode,
Peter Ole Jørgensen, Henning Frimann Larsen, Miro Manojlović, Damir Prica Kafka i Dina Puhovski, uz glazbenike iznenađenja Igora Pavlicu, Nevena Jurića Nenčija te Ivana Marincela. Svjetlo je povjereno Tomislavu Maglečiću , ton Hrvoje Nikšiću, dok je produkcija pod kormilom Marka Milovca. Asistent tehnike, kao i tvorac skulpture Željezno drvo je Maxime Weinmann, a crtež Stabla s lišćem i bez lišća djelo je Milana Manojlovića Mancea. U 'davanju života i identiteta' cijeloj viziji projekta nezaobilazni su i suradnici Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo te Dragana Milutinović.
Svečana premijera kazališno-umjetničkog sijaseta, Gilgameša u godini sa 13 Mjeseca, održat će se u srijedu 15. rujna s početkom u 19:30 u MSU-u, gdje odmah netom slijede i nove izvedbe, i to 16., 17. i 18. rujna u isto vrijeme, za koje se ulaznice mogu kupiti putem web-servisa ulaznice.hr ili rezervirati na eurokaz.office@gmail.com.
*posebna napomena
Živimo u odgodi, obustavljenih identiteta, u proširenoj godini sa 13 Mjeseca.
Novi komentar