"Orašar" ima novo čarobno ruho
Posebno je istaknut dolazak rođaka i prijatelja na Badnjak, dajući svakome od njih osobit pečat i karakteristike svakodnevnog života
Balet 'Orašar', premijerno izveden u petak u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu u koreografiji Vladimira Malakhova, snovita je plesna božićna bajka koja, u novom koreografski izazovnom ruhu, svijet mašte i lutaka slavnoga baleta Petra Iljiča Čajkovskog pretvara u prvoklasni kazališni doživljaj
Posebno je istaknut dolazak rođaka i prijatelja na Badnjak, dajući svakome od njih osobit pečat i karakteristike svakodnevnog života. Djeca su zaigrana, neukrotiva i bučna, baka i djed topli i prgavi, majke nestrpljive i nervozne, očevi na mnogo toga ne obraćaju pozornost.
Lik mađioničara i lutkara Drosselmeyera, kojim se na pozornicu u premijernoj postavi vratio ravnatelj zagrebačkoga Baleta Leonard Jakovina, tu je dobio nešto više značaja; dolazi na Badnjak uobičajeno donoseći mehaničke lutke koje jako razvesele djecu, ali ovaj ih je put više i raznolikije su, a on je i taj koji do detalja režira Klarin san.
Najveću Klarinu pozornost pobuđuje darovani lutak orašar kojim se lome orasi, ali kojega ona uz malu Drosselmeyerovu pomoć doživi i kao Orašara vojnika i kao prelijepa princa u kojega se zaljubi.
Klaru je na premijeri utjelovila Iva Vitić Gameiro, a princa Guilherme Gameiro Alves. Uz njih, premijerni ansambl činili su Adam Harris, Ervina Sulejmanova, Andrej Izmestjev, Martina Fici, Andrej Barbanov, Oleksandr Koriakovskyi, Natalia Kosovac, Andrea Schifano, Miruna Miciu, Taiguara Goulart, Rieka Suzuki, Takuya Sumimoto, Cristiana Rotolo, Kornel Palinko, Mutsumi Matsuhisa, Simon Yoshida i drugi.
U scenografiji i kostimima Jordija Roiga u ovoj su produkciji "Orašara" prepoznatljivi elementi božićnog ugođaja 19. stoljeća: veliki bor, igračke, konjići, slatkiši, koji u Klarinu snu postaju predimenzionirani. Iznenadna pojava miševa koji žele uništiti Orašara i drvene vojnike donosi dašak jeze, koji je ubrzo zaboravljen pred navalom novoga čarobnog svijeta snježnih pahuljica.
Drugi čin otvara vrata u novu čaroliju, u svijet kazališta u kojemu borave lutke koje plesovima dočaravaju razne zemlje svijeta, a vrhunac je prštavi valcer cvijeća u kojemu cvjetni ansambl plesnih parova pleše zajedno s lutkama iz različitih zemalja. Španjolski ples izveli su Natalia Kosovac i Andrea Schifano, arapski Miruna Miciu i Taiguara Goulart, kineski ples dočarali su Rieka Suzuki i Takuya Sumimoto, ruski Cristiana Rotolo i Kornel Palinko, a francuski Anamarija Marković, Valentina Štrok i Drew Jackson.
U ovoj su produkciji likovi Klare i Vile Šećera spojeni u jedan lik, prikazujući proces sazrijevanja djeteta u mladu osobu, pa tako Klara i Princ zaplešu svoj zanosni pas de deux. No, svako putovanje mora jednom završiti povratkom svakodnevnom životu pa tako sve ljepote čarobnoga svijeta nestaju i Klara se budi iz duboka sna ispod božićna drvca pokraj svojega dragog drvenog lutka. Zahvaljujući Drosselmeyeru doživjela je divnu pustolovinu i vratila se u sigurnost doma. Ili je, možda, sve to samo sanjala?
Nova HNK-ova produkcija slavnoga baleta, koja je zamijenila dosadašnju izuzetno popularnu iz 2011. koreografa i redatelja Dereka Deana, oduševila je u petak premijernu publiku koja je burnim pljeskom ispratila izvođače.
Novi komentar