« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 8 mjeseci
Sigurnost - Odgovor Japanaca na Mercedesov sustav Pre-Safe

Lexus LS 460 predviđa udarac straga

Toyotin je sustav jedinstven po tome što upozorava vozača na nalijetanje vozila straga, te prilagođava sjedalo kako bi ozljede putnika bile što manje

Lexus LS 460
Lexus LS 460
Više o

Mercedes

,

pre-safe

,

Lexus LS 460

,

Toyota Motor Corp

U borbi za kupce luksuznih automobila aktivna i pasivna sigurnost postaju sve važniji aduti. Nakon što je Mercedes 2002. uveo sustav PRE-SAFE koji priprema vozilo za udar sprijeda (izguravanje branika, zatezanje pojaseva, prilagodba naslona za glavu...), sada se taj koncept prenosi i na stražnji dio automobila.

Radar u odbojniku

Toyota je u svom elitnom brandu i modelu Lexus LS 460 uvela poseban sustav za detekciju sudara straga, što je velik doprinos sigurnosti vozača i putnika. Elektronički sustavi s radarskim senzorima koji upozoravaju vozača na nadolazeća vozila ispred, više nisu nikakva novost.

Toyotin je sustav jedinstven po tome što upozorava vozača na nalijetanje vozila straga, te prilagođava sjedalo kako bi ozljede putnika bile što manje. Poseban radarski uređaj u stražnjem odbojniku detektira vozilo koje će udariti, a senzori određuju položaj glava vozača i suvozača.
Prema dobivenim podacima naslon za glavu se podiže i pomiče naprijed, kako bi se izbjegle trzajne ozljede vrata. Predsjednik Toyota Motor Corp., Katsuaki Watanabe, izjavio je kako će se uskoro u Lexus LS ugrađivati računalo nalik ljudskom mozgu.

- Cilj nam je razviti vozilo koje za svojeg vijeka neće imati niti jednu prometnu nesreću, rekao je Watanabe novinarima. Novost su i stereo kamere, koje mogu detektirati pješake i nadolazeća vozila. Sustav ima sposobnost analize informacija u tri dimenzije, a uz to za otkrivanje prepreka koristi i standardne radarske uređaje.

Koči automatski

Kamere smještene u prednjim svjetlima pomoću infracrvenih zraka prepoznaju prepreke u uvjetima slabe vidljivosti. Kad sustav prepozna pješaka ili neki drugi izvor topline (vozilo, pješake, bicikliste...), zatežu se sigurnosni pojasevi i priprema kočni sustav.

Ako vozač ne uspije zakočiti, kočnica djeluje automatski (do usporenja od 0,4 g) kako bi se usporilo kretanje vozila i smanjila opasnost od sudara. 

Piše: Piše: Dr. Željko Marušić
27.05.2008. 13:52:32
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh