Avangardnost na ‘tračnicama’
Najnovija tehnologija uobličena u dopadljiv dizajn, u kombinaciji sa iznadprosječnom kvalitetom izrade, C5 visoko pozicionira u segmentu limuzina više srednje klase
Citröen ostaje dosljedan u svojoj koncepciji dizajniranja i konstruiranja avangardnih automobila. Za razliku od prošlosti, najnoviji Citröenov automobil ima i dalje ‘neobična’ rješenja (instrumentna ploča, stražnje konkavno staklo), ali ovaj put ne iritiraju većinu vozača. Dapače, u potpunosti su funkcionalni.
Dimenzije novog C5 su impozantne i smještaju ga visoko u segmentu velikih cestovnih limuzina. U odnosu na stari model je duži, širi i većeg međuosovinskog razmaka, dok mu je visina nešto smanjena da bi se dobio dinamičniji oblik linije karoserije. Velik međuosovinski razmak od 2,82 metara donosi sa sobom visok komfor i obilje prostora u kabini.
Sjedala kao fotelje
Putnike očekuje visoka razina udobnosti, a posebno bismo istakli sjedala koja su prave velike fotelje sa školjkastim oblikom i izrazitim bočnim uzvišenjem. Jedan od nedostatka koji nas je zasmetao jest položaj kotačića za uključenje grijanja sjedalice. Smješten je naime na boku sjedala previsoko i vozač ga pri ulasku lako može nehotice bedrom okrenuti i uključiti grijanje.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, dizelski, c-rail;
OBUJAM: 2179 ccm;
SNAGA: 173 KS;
OKRETNI MOMENT: 370 Nm;
DIMENZIJE: 4779 x 1860 x 1451 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 10,0 s;
NAJVEĆA BRZINA: 219 km/h;
POTROŠNJA: 8,8/5,2/6,5 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 467 l;
CIJENA: 33.835 EURA
Vozač može nagnuti naslon sjedala, a da ne udaljava ramena od sjedala.
U istoj izvedbi s električnim sjedalima, vozačevo može imati i funkciju ‘masaže’. Ona se nalazi na naslonu u visini leđa te opušta vozača ponavljajućim pokretima odozgo prema dole duž naslona i prema dobro osmišljenim ciklusima što mu pruža mogućnost da se odmori.
Neobično, ali praktično
Nakon C4 i C4 Picasso, i u novi se C5 ugrađuje obruč upravljača s nepomičnim središnjim dijelom druge generacije, detalj koji je puno funkcionalniji od klasičnog volana. Ono što je dizajnirano u tipičnom avangardnom pristupu Citröena je instrumentna ploča. Nema međutim neobičnih satelita, skala koji se u obliku cilindra okreću dok kazaljka stoji…
Ovaj put je sve neobično, ali izuzetno praktično. Dovoljno je samo nekoliko sekundi na privikavanje. Ispred vozača su originalno razmješteni instrumenti. Vidi se samo vrh kazaljke instrumenta koji se kreće po obodu skale, velikog centralnog brzinomjera i dva manja okrugla instrumenta za gorivo i obrtomjer. Digitalan je prikaz temperature rashladne tekućine i ulja u motoru. Središnji dio brzinomjera je veliki digitalni ekran u kojem je i digitalni pokazivač brzine, te kompjutor, a to je ujedno i info-ekran.
Kao u svemirskom broduDok neki proizvođači izbacuju instrument za mjerenje temperature rashladne tekućine, Citröen ga ima baš kao i onaj koji pokazuje temperaturu motornog ulja. To je zapravo još važniji instrument za praćenje ispravnog rada motora i izuzetno značajno za one koji drže do high-tech tehnike. Zato čestitke Citröenu za taj potez.
Upija udarce
Dopalo nam se jednostavno i efikasno upravljanje dual zone klimom klasičnim prekidačima sa jasno uočljivim simbolima. Ono što je glavna karakteristika C5 jest specifičan i fenomenalan Hydractive III+ ovjes koji ima dva položaja Comfort i Sport, pa osigurava visoku stabilnost u vožnji i istovremeno iznadprosječno visok komfor.
Izvanredan ovjes preuzet je u biti iz modela C6, koji optimalno upija neravnine na cesti. Kod ‘Komfor’ položaja vozilo ‘pliva’ kao gliser na bonaci, skoro bez trešnje upija udarce najviših ležećih policajaca.
U položaju ‘Sport’ je udobnost smanjena, ali su značajno povećana dinamička svojstva vozila. Kvalitetu vožnje najbolje je opisati da se C5 vozi doslovce kao po tračnicama, dakle izuzetno stabilno i brzo. Paket opreme Exclusive ima sve potrebno pa i više od toga. Serijski su ABS, ESP i 9 zračnih jastuka. Zahvaljujući konkavnom stražnjem staklu, ima velik otvor prtljažnika koji je obujma 467 litara.
Izuzetno stabilanNovi C5 nudi i dvije vrste ovjesa, što je velika novost u ovom segmentu. Može se birati kod kupnje između ovjesa Hydractive III+ za optimalnu udobnost i prvorazredno ponašanje na cesti, te klasičnog koji se odlikuje izravnijim dodirom s cestom. Hydractive III+ je fenomenalan ovjes koji osigurava visoku stabilnost u vožnji i istovremeno iznadprosječno visok komfor, u njemu je kao u business klasi u avionu. Testirani primjerak je pokretao 2.2 HDi FAP dizelaš koji ima dvostruki paralelni sekvencijalni turbokompresor i novi sustav izgaranja i ubrizgavanja.
Motor se odlikuje snagom, a pruža i poseban užitak u vožnji, naročito u niskim brzinama vrtnje. Ima komoru za izgaranje ECCS (Extreme Conventional Combustion System) u kojoj se optimizira smjesa zraka i goriva, kao i zajedničku rampu ubrizgavanja treće generacije čiji tlak od 1800 bar omogućuje finije raspršivanje goriva.
Taj spoj osigurava smanjenje emisije štetnih tvari i potrošnju, uz bolje performanse. Tom motoru pridružuje se ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa. Potrošnjom od 6,5 do 9 l na 100 km, s obzirom na težinu i klasu, vrlo smo zadovoljni.
U ovom segmentu vozila čak se 75 posto kupaca odlučuje za dizelski motor, a u Hrvatskoj C5 kupuje 45,5 posto fizičkih osoba, a 54,5 posto otpada na tvrtke.
Bogata Exclusive oprema
C5 je podjednako dobar kao poslovna ili velika obiteljska limuzina, te očito ima svoje kupce. Poslije testiranja sa sigurnošću možemo reći da će svi vlasnici starog modela sasvim sigurno kupiti i ovaj novi C5. Za proizvođača je još važnije da će sigurno privući i nove kupce, jer za cijenu pruža uvjerljivo najveću protuvrijednost na tržištu.
Početak ponude i u startu vrlo dobro opremljenih modela C5 s opremom ‘Pack’ kreće se od 23.800 eura za 1,8 benzinac, odnosno 25.190 eura za mali 1,6 HDI dizelaš. Testirani primjerak imao je najbogatiji paket opreme ‘Exclusive’ i snažniji 2,2 HDI dizelaš. Zato je i cijena primjereno viša, 33.835 eura, ali još uvijek povoljna.
Za tu cijenu se kod konkurencije mora puno toga doplatiti da bi se došlo do iste količine opreme. Ukratko - s novim C5 je francuski proizvođač na dobrom putu da još bolje pozicionira svoje mjesto u segmentu limuzina više srednje klase.
Novi komentar