Jesu li light proizvodi doista lagani?
Oznaka "light" u Americi je odavno magnet za potrošače, a posljednjih godina postaje sve veći hit i na hrvatskom tržištu.
U nadi da će im pomoći u borbi s prekobrojnim kilogramima, potrošači se oslanjaju upravo na light jogurt, piće ili majonezu. Dok neki slijepo vjeruju u oznake proizvođača, mnogi se pitaju stoji li light doista za nešto zdravo i lagano.
Sama oznaka zapravo znači da proizvod sadrži 30% manje masti, šećera, alkohola ili kalorija od uobičajenog, pri čemu proizvođači na ambalaži moraju točno navesti koji su segment snizili za magičnih 30%. Dakle, light ne znači da je proizvod ukupno zdraviji, nego isključivo da je jedan sastojak snižen dok neki drugi može biti i povišen.
Prema propisima EU iz srpnja 2007., točno su određene maksimalne granice masti, šećera, alkohola i kalorija koje light proizvod smije sadržavati. Tako 100g jogurta može imati do 3g masti, a bezalkoholna pića 0,5% alkohola. Proizvodi bez šećera unatoč oznaci "bez", mogu imati do 0,5g šećera na 100g/ml.
Prilikom kupnje važno je pripaziti koji je točno sastojak reduciran za 30% i što točno proizvod čini laganim, jer jogurt s manje masti može sadržavati više šećera.
S druge strane, umjetna sladila gotovo nemaju kalorija ali istovremeno imaju intenzivniji okus od običnog šećera i koriste se tek u miligramima. Zamjena šećera Natrenom u omjeru 1:1, doista možete smanjiti unos kalorija u tijelo na dnevnoj razini, iako sama zamjena običnih za light proizvode ne dovodi do gubitka kilograma.
Osobe koje vode brigu o uravnoteženoj prehrani, light proizvodima ne umanjuju dnevni unos vitamina i minerala u tijelo. Također, sva relevantna do sada provedena istraživanja nisu pokazala štetno djelovanje light proizvoda na organizam.
Stručnjaci upozoravaju da se light proizvode dugoročno ih isplati konzumirati samo ako se masti, šećer, alkohol i kalorije istovremeno ne uzimaju pojačano iz nekih drugih izvora.
Novi komentar