Brzo juri, malo troši
Sa 177 KS Auris Sport je pravi gutač kilometara, a vozač uživa u među ubrzanjima i ‘jahanju’ na ogromnom okretnom momentu 400 Nm, uz potrošnju od samo 8 litara
Auris je zamijenio Toyotin legendarni model Corollu, sinonim za pouzdanost u cijelom svijetu. Nadogradnja je to kvalitete i pouzdanosti, upakirane u moderan atraktivan dizajn. Dizajnerska linija započeta manjim Yarisom, odlično je nadograđena kod dizajna Aurisa.
Toyotini dizajneri su pogodili oblik koji se dopada europskom kupcu. Japanci su već pri službenom predstavljanju najavili da će najsnažniju verziju Aurisa pokretati dizelski motor, a mi smo na test upravo dobili taj model 2.2 D-4D D-CAT Sport u karoserijskoj verziji sa 5 vrata.
Najbogatiji paket opreme Sport ima gotovo sve što je danas moguće očekivati u kompaktnoj klasi. To su 7 zračnih jastuka, xenon svijetla, dvozonski automatski klima uređaj, upravljanje audio sustavom sa upravljača, kožna sjedala i unutrašnjost, te 17 colski aluminijski naplatci...
Izvana se razlikuje od ostalih Aurisa samo po atraktivnim alu naplatcima, što je premala razlika.. Ima sustav ‘pametnog ulaska’, a to znači da nema potrebe tražiti ključeve po džepovima, nego se jednostavno priđe vozilu i otključaju vrata povlačenjem kvake. Isto tako se motor pokreće pritiskom na tipku, vrlo jednostavno i praktično.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, dizelski, c-rail;
OBUJAM: 2231 ccm;
SNAGA: 170 KS;
OKRETNI MOMENT: 400 Nm;
DIMENZIJE: 4465 x 1800 x 1670 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 8,1 s;
NAJVEĆA BRZINA: 210 km/h;
POTROŠNJA: 7,2/4,9/5,7 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 354/761/1758;
CIJENA: 28.120 EURA
Udobna sjedala
Prostrana unutrašnjost Aurisa nudi solidnu količinu prostora sprijeda i straga. Velika središnja konzola na kojoj je smješten mjenjač visoko je izdignuta, ali je pretinac smješten ispod konzole teško dostupan. U ovoj Toyoti vozač sjedi dosta visoko, dok su atraktivna kožna sjedala vrlo udobna i dobro profilirana.
Top-verziju Aurisa pokreće odličan dizelski motor 2.2 D-4D D-Cat poznat iz Avensisa i RAV4. Najveću snagu od 177 KS razvija pri relativno niskih 3600 okr/min, dok veliki okretni moment od čak 400 Nm ima u rasponu od 2000 do 2600 okr/min. Motor kreće odlučno i brzo reagira na pritisak papučice gasa.
Kod naglog ubrzanja s mjesta snagu oslobađa malo nervozno, pa je potrebno čvršće primiti upravljač. Kada turbo punjač proradi, snaga se razvija skoro linearno i tečno. Više su nas fascinirala međuubrzanja i ‘jahanje’ na ogromnom okretnom momentu, jer pri brzini od 150 - 160 km/h motor odlučno vuče sve do maksimalnih 210 km/h.
S ubrzanjem do stotke za samo 8,1 sekunde nitko neće biti nezadovoljan. Kratki prijenosni omjeri odlično se nadopunjuju sa velikom elastičnošću motora. Prosječna potrošnja tijekom testiranja kretala se od 8 do 9,5 l na 100 km, a na otvorenoj smo cesti bez problema potrošili samo 7 litara.
Prednji McPherson ovjes
Svi modeli Aurisa imaju prednji ovjes McPherson i stražnji ovjes polukrutu osovinu, koja je kod sport modela od lakih materijala napravljenim multi-link ovjesom sa dvostrukim poprečnim ramenima što osigurava mirniji rep vozila i bolju stabilnost kod viših brzina. Pri pretjerivanju u brzini u zavojima Auris kontrolirano klizi preko nosa, no sustav protiv zanošenja reagira i ispravlja vozačku grešku.
Upravljač je precizan, pri nižim brzinama je dovoljno lagan, ali pri višim brzinama poželjeli bismo da je krući. Premda smo se dobro zabavljali u zavojima, najviše smo uživali na autocesti, gdje se testirani Auris Sport pretvarao u pravog gutača kilometara.
Najjači Auris 2.2 D-Cat Sport jako nam se dopao, jer uz već tradicionalnu kvalitetu i pouzdanost donosi svjež dizajn i vjetar sportskog ugođaja s odličnim 2.2 litrenim dizelskim motorom koji juri i malo troši. No, sve ima i svoju cijenu, pa u ovom slučaju Auris Sport košta 28.120 eura, čime je među najskupljma među konkurentskim kompaktima na tržištu. Ali, kako se kaže – kvaliteta se plaća!
Originalna unutrašnjost
Prostrana unutrašnjost Aurisa nudi solidnu količinu prostora sprijeda i straga. Kokpit je konstruiran oko vozača kako bi se osiguralo da mu je sve na dohvat ruke. Velika središnja konzola pridonosi snažnom vizualnom dojmu, a visoko je postavljena i ručica mjenjača.
Snažan i štedljiv motor
Tehnološki napredan dizelaš opremljen je piezo električnim brizgaljkama promjera 0,1 mm, kroz koje se gorivo (plinsko ulje) ubrizgava tlakom od 1800 bara. Ovaj motor zahtijeva izuzetno čisto gorivo i obavezno se koristi eurodizel. Opremljen je VTG turbo punjačem s pomoćnim elektropogonom i keramičkim grijačima za hladan start.
Optitron 3D instrumenti
Instrumentna ploča ima potpuno nove Optitron pokazivače. To su stilski, trodimenzionalno oblikovani pokazivači sa naprednom LED tehnologijom koja smanjuje naprezanje očiju za vrijeme vožnje, bilo po noći ili sunčanom danu. Indikator promjene prijenosnih odnosa (zelene strelice gore-dolje), upućuje na to kada promijeniti stupanj prijenosa na više ili niže radi postizanja optimalne potrošnje goriva i smanjenja emisije štetnih plinova.
Novi komentar