« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 10 godina i 2 mjeseca
GASTRO TRIKOVI

Želite manje jesti? Koristite veću vilicu

Studija provedena u SAD-u pokazala je da ljudi koji koriste veći pribor za jelo prosječno pojedu manju količinu hrane od onih koji koriste manji pribor

Fotografija vijesti
Više o

dijeta

,

debljina

,

pravilna prehrana

,

mršavljenje

Svi oni koji muku muče s dijetama koje ograničavaju koliko i što smijemo jesti svaki dan mogli bi imati neočekivanog saveznika u svojoj borbi - velike vilice. Ljudi koji koriste velike vilice jedu manje od onih koji koriste male, rezultat je nedavne studije provedene u SAD-u.

Dok su se prošla istraživanja uglavnom fokusirala na veličine porcija i na koji način one utječu na količinu pojedene hrane, istraživači sa Sveučilišta Utah proučili su veličinu pribora za jelo.

Dvodnevni eksperiment proveden je u talijanskom restoranu. Dio stolova imao je velike vilice, a ljudi za drugim stolovima dobili su male vilice. Svaki je tanjur precizno izvagan prije no što je poslužen, kako bi se znala točna količina hrane koja je ostala na tanjuru nakon obroka.

Ljudi koji su dobili veće vilice pojeli su manje i ostavili više na svojim tanjurima. Znanstvenici smatraju kako je to zbog toga što nam veće vilice pomažu da bolje pojmimo koliko smo pojeli te koliko nam je još hrane ostalo.

S druge strane, ljudi koji su jeli manjim vilicama nisu imali tako dobar pojam o količini koja im je ostala na tanjuru, već se su zbog manje količine u svakom zalogaju trudili da brže jedu kako bi zadovoljili svoju glad, što je rezultiralo većom količinom pojedene hrane.

„Posjetitelji restorana idu u njih sa jasnom namjerom da zadovolje svoju glad te su zbog toga voljni investirati trud i vrijeme da ispune ovaj cilj", rekao je Arul Mishra, koautor studije.

„Veličine vilica omogućile su im da lakše stignu do tog cilja. Što su vilice i zalogaji veći, čini nam se da brže dolazimo cilju i nemamo potrebu tako panično juriti prema sitosti", zaključuje Arul.

Studija zaključuje kako trebamo poslušati savjete naših baka koje su nam govorile da treba dobro prožvakati svaki zalogaj kako bi naše tijelo imalo vremena obavijestit nas da smo siti.

Ipak, ukoliko u ovim vremenima ubrzanog života nemate vremena 30 minuta jesti sendvič, korištenje velikih vilica za vrijeme obroka može poslužiti kao zamjenska taktika za izbjegavanje prejedanja.

17.07.2011. 09:21:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    roki
    01.05.2012. 20:03
    velika vilica
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh