Upoznajte XD, prvi hrvatski automobil!
Maleno čudo harmonizira tri najatraktivnije osobine gradskog vozila: malu dužinu, udobnost srednje velike klase i performanse sportskog kompakta
Automobilska industrija teško je pogođena gospodarskom krizom i korak po korak lagano se diže iz pepela. No, ona kreativna dizajnerska strana nije zakazala niti je kriza na nju utjecala. Inovativnost ljudskog uma u suvremeno doba možda je i najočitija upravo kad su automobili u pitanju. Do revolucionarnih otkrića i saznanja dolazi se svako malo. A krajnji proizvod uvijek je bolji od prethodnih. Kad već spominjemo revolucije, jedna će dogoditi na prestižnom Auto-salonu u Ženevi koji se održava od 4. do 14. ožujka.
Naime, Zagrebačka tvrtka DOK-ING (specijalizirana za proizvodnju vozila posebne namjene) prijavila je tim povodom svjetsku premijeru svojeg konceptnog XD-a, malog (dužina 2,8 m), ali iznimno komfornog (širina 1,7 m, visina 1,6 m) i brzog gradskog elektromobila.
XD, kako je nazvan koncept ovog trosjeda, imat će dva snažna elektromotora i kako se očekuje ubrzanje do 100 km/h od fantastičnih 7,7 sekundi, kakve postižu tek klasični kompaktni sportski automobili od 200 KS. Iza vrlo simpatičnog, ali lako zapamtljivog dizajna koji će kod svakog ljubitelja dobrog automobila izazvati bujicu emocija stoji Igor Jurić čije je ime u auto-industriji itekako poznato.
Primijenivši nove računalne tehnologije, Jurić je omogućio da se on završi u svega 3 mjeseca - do sada nezamislivo kratkom vremenu - što će biti posebna senzacija u Ženevi.
Odakle početi? Mnogobrojna sigurnosna rješenja elektroničkih programa stabilnosti vrlo su inovativna i djelo su DOK-ING-ovih inženjera i slijed njihovog razvoja različitih daljinski upravljivih robotiziranih vozila posebne namjene (za razminiranje, gašenje teških požara ili rad u rudnicima), koja osiguravaju da ljudi ne rade pogibeljne poslove i od kojih su neka na hibridni ili potpuno električni pogon - kao i njihov novi XD.
Ne zaboravite, radi se o prvom ikada stvorenom hrvatskom automobilu. To maleno čudo harmonizira tri najatraktivnije vrijednosti gradskog automobila: malu dužinu (2,8 m), udobnost srednje velike klase (širina 1,7; visina 1,6 m) i performanse kompaktnih sportskih vozila (ubrzanje do 100 km/h - 7,7 sek.) - uz naravno 0 CO2.
Ovaj poletni i udobni trosjed sagrađen je na čvrstoj šasiji s neovisnim ovjesom i neovisnim elektro-pogonom stražnjih kotača snage 2 x 40 kW. Opremljen je s zračnim jastucima koji zatvaraju cijeli krug kabine i integralnim sigurnosnim sustavom elektroničke stabilnosti, elektro-regenerativnim kočnicama (uz standardni ABS) i elektroničkim servoupravljačem, a predviđena je i izvedba s regenerativnim elektro-amortizerima te nezavisnim pogonom na sva 4 kotača.
Radi ekonomičnosti omogućen je izbor režima vožnje: Sport/Comfort, pa kapacitet od 32 kWh nezapaljivih litij-željezo-fosfatnih baterija omogućuje domet XD-a od 200 - 250 km. Vrijeme punjenja baterija (0-100%) ovisi od jakosti izvora - pa traje od 3 do 8 sati.
Emocionalno privlačan dizajn karoserije organičkog oblika 'XD-a', okružene staklom i s dvojima vratima koja se otvaraju prema gore, daje voljenost ovom dražesnom gradskom mališanu, ali i niski Cx faktor (0,35). XD je dizajniran u cijelosti računalno, čime je izbjegnut dugotrajni rad modelarskih i drugih manualnih radova na karoseriji. Dizajn je završen za samo 90 dana.
Buduća proizvodnja ovog konceptnog automobila bit će serijska u suradnji s mogućim partnerima ili po narudžbi.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
1Rad i nove ideje
2Radd i nove ideje
3raddd i nove ideje
1Rad i nove ideje
2Radd i nove ideje
3raddd i nove ideje
"Rad i nove ideje" - sviđa mi se moto :-).
Novi komentar