« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 14 godina i 1 mjesec
SJETITE SE TOYOTE

Jesu li današnji automobili previše 'sigurni'?

Elektronički sustavi suvremenih vozila imaju svrhu povećanja sigurnosti; ironično, često su upravo oni glavni krivci za nesreće

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Shutterstock)
Više o

Ford

,

Volkswagen

,

Toyota

,

povlačenje vozila

,

Vatnajokull

,

dj UncleFunk

,

štetnost alkohola

Automobili postaju sve napredniji i to toliko da neki među njima imaju sustave koji sami 'odlučuju' u ime vozača kako treba reagirati. No, kako oni postaju sve inteligentniji, logično je zapitati se - koliko je u biti siguran automobil koji misli sam za sebe?

Još od 1980-ih kad je na tron tehnološkog svijeta zasjeo mikroprocesor, koji je pak ima strašan utjecaj na to kako funkcioniramo, učinak na to kako se prave automobili sasvim je vidljiv i danas. Mjesto originalne osnovne tehnologije koja uključuje gas, prijenos i sustav upravljanja zauzimaju takozvani drive-by-wire sustavi. U prijevodu, više nisu potrebni mehanički ili hidraulički upravljački sustavi poput kabelske povezanosti između papučice gasa i motora. Sad sve to obavlja elektronika zbog koje inženjeri imaju više slobode prilikom određivanja komponenti koje bi unaprijedile unutrašnju ergonomiju vozila. Ona također omogućuje stručnjacima da ugrade sustave upozoravanja koji javljaju kad vozač prelazi na drugu stranu kolnika bez žmigavca ili pak prilagodljivih senzora koji mjere udaljenost između vašeg vozila i vozila ispred ili iza vas, sve s ciljem da budete na propisanoj udaljenosti.

Međutim, je li pametno prepustiti upravljanje mikročipovima? Ako naša računala kod kuće mogu 'zaštekati' sigurno mogu i ona automobilska?

Sjetite se nedavnog povlačenja Toyotinih vozila zbog problema s papučicom gasa. U nekima od njih jednostavno su tepisi bili loše postavljeni dok je kod drugih papučica gasa zaglavljivala zbog čega su automobili nekontrolirano ubrzavali. Uzrok tomu je mogla biti istrošenost ili pak problem s elektroničkim senzorima  - američki istražitelji su otišli u toliku krajnost da ispituju je li moguće da su svemirske zrake mogle oštetiti senzore gasa (nije šala!).

Tek ostaje za vidjeti je li probleme izazvala loše postavljena automobilska podna podloga, istrošenost, okolišni uvjeti, elektronički kvar ili ljudska pogreška. Najvjerojatnije je da se radi o kombinaciji svega navedenog; svi ti čimbenici su i uzrokovali 'savršenu automobilsku oluju'.

Ironično, većina elektroničkih sustava napravljena je s ciljem da automobili budu što sigurniji. Dugoročno gledano, ti će nam sustavi ipak dati veću sigurnost; na kraju krajeva, to im je svrha.

Tri najpoznatija povlačenja:

  • Ford. Godine 1996 Ford je morao povući 7,9 milijuna vozila zbog neispravnog sustava paljenja automobila koji se mogao pregrijati, dimiti pa čak i zapaliti. Ford je povukao većinu modela proizvedenih između 1988 i 1993.
  • GM. General Motors povukao je 6,7 milijuna vozila iz skupine Chevrolet davne 1971. zbog problema s nosačima motora. Postojao je rizik od pomicanja motora što je moglo izazvati kvarove na sustavu gasa.
  • VW. Volkswagen je povukao 3,7 milijuna vozila, točnije svojih popularnih Buba 1972. Zbog toga što se šaraf prednjeg brisača mogao lako odvrnuti.
Piše: Ryan Borroff/Metro World News
26.04.2010. 22:26:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh