« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 14 godina i 10 mjeseci
ERA ZELENIH VOZILA

Budućnost gradskog prijevoza bit će osobna, a ne javna

POGLEDAJTE GALERIJU: Proizvođači automobila trenutno rade na kreiranju jeftinih, malih jednosjeda ili dvosjeda

EN-V, budućnost gradskog prijevoza postaje osobna
EN-V, budućnost gradskog prijevoza postaje osobna (MWN)
Više o

honda

,

Toyota

,

javni prijevoz

,

Segway

,

EN-V

,

električni automobil

Kako se svjetska populacija samo povećava i seli u velike gradove, budućnost prijevoza više neće biti javna već osobna. Bar tako misle stručnjaci. Prema nedavnom izvješću UN-a, oko polovica stanovnika Zemlje živi u gradovima. Do 2050. godine taj će se broj povećati za 70 posto jer će se ljudi seliti u 'bezgranične gradove', mega-regije koje već postoje i rastu neviđenom brzinom u zemljama koje uključuju Brazil, Japan, Indiju i Kinu. S tolikim brojne ljudi u gradovima radikalno će se promijeniti i način na koji se kroz njih putuje kako bi se izbjegle ogromne gužve u sredstvima javnoga prijevoza.

Budućnost prijevoza bit će osobna mobilnost - upravo zato proizvođači automobila trenutno rade na kreiranju jeftinih, malih jednosjeda ili dvosjeda kojima će se spriječiti problemi gužvi, parkiranja i zagađivanja. Stoga ne čudi da je General Motors odabrao ovogodišnji Shanghai World Expo kako bi javnosti predstavio svoj najnoviji koncept osobnog prijevoza.

GM i kineski mu partner SAIC, radeći sa Segwayom, predstavit će tri dvosjedna koncepta naziva EN-V, što je skraćenica za Electric Networked-Vehicle. Modeli Xiao (Smijeh), Jiao (Ponos) i Maio (Magija) temelje se na tehnologiji Segwaya, ali imaju drugačije tijelo i karakteristike. Izgrađeni su od ultralakih materijala ugljičnih vlakana i akrila, a za EN-V-ove se kaže da bi trebali biti i do pet puta ekonomičniji u energetskom smislu od prosječnih sjevernoameričkih automobila.

Zahvaljujući genijalnom inženjeringu i mikročipovima, EN-V može bez poteškoća voziti dvje osobe iako je malen, a usto je i vrlo upravljiv; kao Segway PT, doslovno se može okrenuti oko novčića. Nadalje, EN-V-ovi mogu međusobno komunicirati i smanjiti gužve na način da se kreću istovremeno izbjegavajući često zaustavljanje i kretanje ili pak mogu automatski odabrati najbržu rutu do odredišta temeljeći proračuna na dostupnim informacijama o stanju u prometu. Ugrađeni senzori sprječavaju sudare s ostalim vozilima i objektima; postoji i GPS sustav kao i još brojni drugi senzori zahvaljujući kojima će EN-V dolaziti sam po vas da vas pokupi iz restorana, na primjer) nakon večere, kao da imate vlastitog vozača, naravno, ako  se jednom pojavi na cestama.

Trenutno najbolja tri tipa osobnog prijevoza:

1. Toyota i-swing. Može funkcionirati na način da ga pokreću dva kotača ili tri kotača ako je potrebno da se kreće brže.

2. Honda U3-X. Ovaj Hondin koncept može se ugodno smjestiti između vozačevih nogu, a omogućuje kretanje u 360 stupnjeva.

3. Segway PT. Ovo je prvo prijevozno sredstvo koje je ušlo u serijsku proizvodnju i pojavilo se na tržištu, samostalno se balansira, nema nikakvih štetnih emisija
Piše: Ryan Borroff/Metro World News
05.04.2010. 18:00:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh