Tinejdžeri predviđaju što će se slušati u budućnosti
Tinejdžeri su godinu dana ranije predvidjeli da će pjesma Apologize skupine One Republic postati veliki hit
Mozak tinejdžera prilikom slušanja neke pjesme može dati korisne informacije o tome je li riječ o potencijalnom komercijalnom hitu, otkrili su znanstvenici sa Sveučilišta Emory u američkoj saveznoj državi Georgiji, piše Journal of Consumer Psychology.
"Znanstveno smo dokazali da se iz snimaka mozga može iščitati koje će pjesme biti popularne", kaže voditelj studije dr. Gregory Berns
Ispitanici, tinejdžeri između 12 i 17 godina, 2006. su pod budnim okom znanstvenika i mjernih instrumenata morali poslušati 120 pjesama s MySpacea. Aktivnosti u mozgu mjerene su MRT-om (magnetna rezonantna tomografija), a glazbenici čije su pjesme odabrane bili su svi redom nepoznati široj javnosti i nisu imali ugovore s diskografskim kućama.
Berns je s kolegama između 2007. i 2010. pratio uspjeh pojedinih pjesama među kojima je bio i veliki hit "Apologize" od skupine One Republic. Rezultate su potom analizirali i zaključili da postoji izravna povezanost između uspjeha pjesama i izmjerenih aktivnosti u mozgovima tinejdžera.
Osim što su uspješno predvidjeli trećinu hitova, ispitanici su još efikasnije pokazali koje pjesme nikada neće steći status hita - komercijalni uspjeh je izostao kod preko 90% pjesama koje su tinejdžeri označili kao promašaj i prije nego što su se pojavile na tržištu.
Znanstvenici se nadaju da mjerenje aktivnosti mozga može pomoći u predviđaju kulturnih fenomena. Mjerenje svakako može bit od korisni za glazbenu industriju, iako je važno napomenuti da na tinejdžere otpada svega 20% od ukupnog broja kupaca pjesama i albuma.
Novi komentar