« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 15 godina i 11 mjeseci

Talijanski admiralski brod

Croma u jednoj karoserijskoj izvedbi objedinjuje sve najbolje od elegantne limuzine, prostranog karavana i praktičnog jednovolumena

Fotografija vijesti
Više o

Fiat

,

Fiat Croma

Fiat Croma važan je automobil za Fiata. Premda je Fiat najiskusniji na svijetu u proizvodnji malih gradskih automobila, u povijesti je imao uspješni‚veliki automobil pod imenom Croma. Prije 20 godina su Talijani predstavili prvu generaciju Crome koja je bila uspješna i pomogla je Fiatu da se izvuče iz krize. Prva generacija Crome prodana je u skoro pola milijuna primjeraka, a ostati će zabilježena u povijesti kao prvi serijski automobil s ugrađenim turbo dizel motorom s direktnim ubrizgavanjem goriva. Dakle, sa tehnologijom koja je danas u masovnoj upotrebi kod svih proizvođača.

Nema gužve

S vremenom se Fiat odlučio za druga imena i koncepcije, da bi prije 2 godine predstavio novi automobil ponovno upotrijebivši ime Croma. Drugu generaciju dizajnirao je slavni Giorgetto Giugiaro i predstavlja evoluciju Station Wagon koncepta. Fiat je inovativan, pa Croma dolazi u jednoj karoserijskoj izvedbi originalnog dizajna koja objedinjuje sve najbolje od elegantne limuzine, prostranog karavana i praktičnog jednovolumena.

Za običnog kupca konačan oblik je karavanski, ali puno toga pruža i od drugih karoserijskih verzija. Zbog takvog pristupa je Croma iznenađujuće velika, kako izvana, tako i iznutra. Ono što svakog putnika iznenadi kada sjedne u nju je prostrana unutrašnjost za boravak 5 odraslih osoba bez gužve. Prostora ima više nego dovoljno na sve strane, za glavu, ramena, koljena i stopala.

Od nekih specifičnosti istaknuli bismo smještaj kontakt ključa koji nije na stupu upravljača, već na središnjem tunelu između prednjih sjedala. Croma svoju prostranost i udobnost može zahvaliti ravnom podu. Za pohvaliti je visoka razina i kvaliteta korištenih materijala, te za konačno precizna i kvalitetna završna izrada.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: peterocilindrični, dizelski, 20 V;
OBUJAM: 2387 ccm;
SNAGA: 200 KS;
OKRETNI MOMENT: 400 Nm;
DIMENZIJE: 4756 x 1775 x 1597 mm;
MJENJAČ: automatski, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 8,5 s;
NAJVEĆA BRZINA: 216 km/h;
POTROŠNJA: 11,5/6,0/8,0 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 500/1610 l;
CIJENA: 29.900 EURA

Najjači u ponudi

Testirani automobil pokretao je najsnažniji motor u ponudi -2.4-litreni redni petocilindrični turbodizelski Multijet sa 200 KS. Multijet sistem druge generacije JTD motora koristi common-rail visokog pritiska ubrizgavanja goriva i elektronsku kontrolu injektora. Za vrijeme svake faze rada motora broj ubrizgavanja sa dosadašnjih 2, povećan je na 3 do 5 puta, ovisno o režimu vožnje.

Na taj način ista količina goriva izgori u cilindru, ali u više faza. Prednosti ovakvog ubrizgavanja su niža buka motora, reducirana emisija ispušnih plinova kao i povećanje snage od 6-7 posto.

Premda se radi o velikoj i teškoj limuzini, Croma je izuzetno brza, rekli bismo i prebrza, jer ima izvrsne performanse kojima će postidjeti mnoge automobile tzv. sportskog imagea. Za ubrzanje s mjesta do stotke treba joj samo 8,5 sekundi, a potegne izuzetnom lakoćom do najvećih 216 km/h.

Očarala nas je...

Kao poslovna ili obiteljska limuzina je prebrza, ali lijepo je kad imate dovoljnu zalihu snage za pretjecanje i brzu vožnju autocestom. Croma s ovim motorom je prava gutačica kilometara, vozi brzo i komforno, te je odlična za duga putovanja. Motor jednolično i brzo ubrzava, a moramo reći da nas je Croma očarala jer jednostavno leti na ogromnom okretnom momentu od 400 Nm.

Sa petcilidnričnim motorom u idealnoj harmoniji je i odličan automatski sekvencijalni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa koji radi dovoljno brzo i bez trzaja. U automatskom modu je nešto sporije, no sekvencijalni mod i obilje momenta garantiraju pravi sportski doživljaj. Potrošnja ovog admiralskog broda tijekom testa je bila povoljna i kretala se od 8 do 11 l.

Prepoznatljiv oblik

Prednji neovisan ovjes MacPherson i stražnji multilink su danas najbolji mogući izbor i rješava probleme vezane uz uzdužne i poprečne sile nezavisno. Multilink sistem dopušta ekstremno precizne vertikalne pomake stražnjih kotača, dok istovremeno limitira uzdužne i poprečne pomake, što omogućuje odlično držanje ceste. Croma u jednoj karoserijskoj izvedbi objedinjuje sve najbolje od elegantne limuzine, prostranosti karavana i praktičnosti jednovolumena. Mišljenja smo da takvim pristupom nema konkurenta na tržištu...

Croma se značajno razlikuje od konkurencije i jednako uspješno može zadovoljiti potrebe brojnije obitelji, a dovoljno je reprezentativna i prestižna kao poslovna limuzina. Ima izuzetnu kvalitetu izrade, prostranost i vrlo povoljnu cijenu od 29.900 eura.

Multijet 2,4 20V sa 200 KS

Redni petocilindrični Multijet 2.4-litreni dizelaš razvija 200 KS i proizvod je talijanske tehnologije. Karakterizira ga tihi rad bez vibracija, velika snaga i izuzetna elastičnost. Pruža 90 posto najveće vrijednosti okretnog momenta već pri 1750 o/min, a maksimalnih 400 Nm daje pri 2000 o/min. Ispunjava stroge Euro 4 norme, a ima i filter DPF koji zaustavlja najsitnije čestice i ne traži korištenje aditiva za obnavljanje.

Veliki komfor straga

Croma svu konkurenciju, pa i iz više klase, nadmašuje ogromnim prostorom u kabini. Na stražnjoj klupi može se prevesti 3 odrasle osobe koje imaju odista VIP komfor. Prostora ima više nego kod drugih luksuznih limuzina više klase i znatno veće cijene.

Piše: Piše i snimio: Davor Kindy
01.08.2008. 15:53:25
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh