« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 4 godine i 10 mjeseci
ZZZZ

Pronađena formula za zdrav san?

Formulu su smislili znanstvenici na Sveučilištu Manchester, a uključuje više faktora koji utječu na kvalitetu sna

Izračunajte kvalitetu sna
Izračunajte kvalitetu sna (Arhiva)
Više o

san

,

spavanje

,

kvaliteta sna

,

faktori

,

formula za izračun

,

zdrav san

,

savjeti

San je osnovna ljudska potreba od koje uvelike ovisi naše zdravlje, jer tijekom spavanja naše tijelo ima vremena za regeneraciju i odmor, a u zadnje vrijeme zdrav i kvalitetan san postao je nedostižan cilj za mnoge.

Ubrzani ritam života, stres i ostale nevolje koje nas prate kroz život prvo se manifestiraju na smanjenju kvalitete sna, stoga su se znanstvenici sa Sveučilišta Manchester poduhvatili nezahvalnog zadatka - pronalaska formule za kvalitetan san. 

Mnogo faktora tijekom dana i u samoj spavaćoj sobi utječe na to koliko ćemo i kako spavati, pa je formula zanimljiva i prilično komplicirana, a glasi ovako:

kvalitetan san = ((umor x spavanje)+ udobnost madraca) / (broj sati u budnom stanju + buka + svjetlo + (temperatura + debljina prekrivača))

Voditeljica istraživanja dr. Penny Lewis tvrdi da je formula točna, a njena je svrha poboljšanje kvalitete sna. Uz to, potrebno je zadovoljiti i ostale kriterije za kvalitetu spavanja, primjerice, dizati se svako jutro u isto vrijeme, jutarnja gimnastika i slične stvari.

Znači, za izračun kvalitete sna potrebno je zbrojiti bodove i provjeriti što je potrebno mijenjati kako biste došli do kvalitetnog sna, gdje nula označava lošu kvalitetu sna, jedan bod prosječnu, dok su dva boda znak za odličnu kvalitetu sna. 

Faktori u jednadžbi računaju se na sljedeći način:

Umor - računa se broj sati od posljednje cijele prospavane noći od čega se oduzima broj sati drijemanja i zbraja broj sati provedenih u vježbanju tijekom dana za koji računate.

Spavanje - zbraja se broj sati sna prošle noći i dijeli s prosječnim brojem prospavanih sati 

Udobnost - zbraja se udobnost posteljine, madraca i jastuka te oduzima devet, s tim da se udobnost svakog faktora ocjenjuje od jedan do pet (jedan je jako neudobno, pet znači izrazito udobno)

Prosječan broj budnih sati - koliko ste sati dnevno prosječno budni

Zvukovi - radi se o zvukovima koji ometaju san, a označite ih bodovima od jedan (nježni zvukovi) do pet (glasni zvukovi) 

Svjetlo - svjetlo uključuje sve što u sobi daje svjetlo, od digitalnog sata preko TV-a i ekrana računala ili tableta do svjetlosti izvana, a označava se od 0.1 (nježni odbljesak) do 2 (intenzivno plavičasto svjetlo - TV, monitori i sl.) 

Temperatura - temperatura u spavaćoj sobi, zbraja se razlika stupnjeva Celzijusa od preporučenih 16 ili 17, nakon toga se dijeli s 10

Prekrivač - bodovi za prekrivač računaju se na način da pokrivač koji odgovara sobnoj temperaturi dobiva nula bodova, a najmanje odgovarajući tri boda

Nakon što izračunate rezultat, pogledajte gdje su vam u formuli vrijednosti loše i prilagodite te faktore, pa ćete napokon odspavati cijelu noć bez problema.

13.10.2013. 09:08:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh