Prava mjera za obitelj
Škodin bestseler uvjerljivo je jedan od najkvalitetnijih i najpouzdanijih modela niže klase u Europi. S prtljažnikom od 300 l i prostranom kabinom, može poslužiti i kao obiteljski automobil za 3 do 4 osobe
Škoda iz godine u godinu bilježi rast prodaje svojih automobila, a najjači adut na tržištu njen je najmanji model Fabia. Prva generacija Fabije proizvedena je u milijun i pol primjeraka. Škodin bestseler uvjerljivo je jedan od najkvalitetnijih i najpouzdanijih modela niže klase u Europi. Fabia oduševljava svojim svježim i atraktivnim dizajnom, te znatno većim prostorom za putnike u odnosu na stari model.
Puno pretinaca
Mi smo testirali novu, drugu generaciju Fabije, model oznake 1.2 12V HTP SportStyle. To znači da smo imali u rukama vozilo opremljeno predzadnjim paketom opreme od pet ponuđenih, te u ponudi drugi po snazi benzinski motor od ukupno sedam.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: trocilindrični, benzinski, OHC 12V;
OBUJAM: 1898 ccm;
SNAGA: 70 KS;
OKRETNI MOMENT: 112 Nm;
DIMENZIJE: 3992 x 1642 x 1498 mm;
MJENJAČ: ručni, 5 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 14,9 s;
NAJVEĆA BRZINA: 162 km/h;
POTROŠNJA: 7,7/4,9/5,9 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 300/1163 l;
CIJENA: 14.000 EURA
Fabia koristi provjerenu Volkswagenovu mehaniku. Aktualni model Fabije je 47 mm viši i 22 mm duži, a ukupna dužina tek je koji milimetar manja od 4 metra (3,992 m) od prethodnog modela.
Unutrašnjost je kao preslikana od Roomstera, a kokpit je dizajniran po njemačkom receptu – pregledno, funkcionalno i jednostavno. U unutrašnjosti ima puno pretinaca - dva s poklopcem ispred suvozača, u vratima i središnjoj konzoli i držači za ukupno 4 boce s pićem.
Uz SportStyle paket dolazi i spremnik za sunčane naočale smješten na krovu. Uz određene pakete opreme, može se naručiti i verzija Fabije sa potpuno bijelim krovom, kao i kod Minija, što dodatno naglašava sportski karakter dizajna, te joj daje jedan poseban šarm.
Bogat paket opreme SportstyleUz opremu SportStyle dolazi izuzetno pregledna ploča s bogatom količinom instrumenata. Putno računalo je serijski dio opreme, a diskretnim osvjetljenjem se instrumenti lako očitavaju po jakom suncu i tijekom noćnih vožnji. Visoka kvaliteta izrade unutrašnjosti vidljiva je na svakom detalju. Izuzetno povoljnom dojmu doprinosi i izuzetno bogat serijski paket opreme SportStyle koji će u potpunosti zadovoljiti one sklonije sportskom užitku, kao i umjerene vozače bez sportskih aspiracija.
Više prostora
U odnosu na stari model Fabije, aktualni ima više prostora za putnike po visini, dužini i širini. Fabija je u našim prilikama jedini obiteljski automobil za prijevoz obitelji sa 3 do 4 člana, te puno prtljage. Prtljažnik od 300 l je također vrlo dobar. Sveukupno gledano, prostora za prtljagu i putnike sasvim je dovoljno za ovu klasu automobila.
Testiranu Fabiju pokretao je najmanji 1.2 benzinski motor sa tri cilindra najveće snage 70 KS. Motor se zbog jednog cilindra manje od uobičajenih 4, vrlo rado okreće visokim okretajima. Agregat je svojom koncepcijom i performansama prije svega odlično rješenje za grad, ali mu visoke putne brzine ne pašu. Na autocesti u petom stupnju prijenosa pri 4000 okretaja, vozeći brzinom od 130 do 140 km/h, ovaj motor će potrošiti rastrošnih 9,5, a pri brzini 120 km/h oko 7,5 l/100 km.
Ne prelaziti ‘stotku’
Zato preporučamo da ne prelazite 100 km/h i trošit ćete vrlo dobrih 6,5 litara na 100 km. Tako ćete ostvariti povoljnu potrošnju i, što nije zanemarivo, osjetno nižu buke dosta glasnog trocilindraša.
Za svakodnevnu vožnju u gradu ili normalnu vožnju na otvorenoj cesti, sasvim će zadovoljiti i ispuniti očekivanja.
Prosječno velik prtljažnikObujam od 300 litara preklapanjem stražnjih sjedala (naslon odvojiv 1:2) povećava se do maksimalnih 1163 l. Na dnu, s unutrašnje strane dobro obloženog prtljažnika mekim materijalom, nalazi se rezervni kotač. Fabia svojim prtljažnikom i prostranom kabinom vrlo uspješno može poslužiti i kao obiteljski automobil za prijevoz 3 do 4 člana.
Međutim, treba se držati pravila i motor ne treba tjerati iznad 3000-4000 okretaja, jer samo raste potrošnja i buka. Motor istovremeno i nije baš previše elastičan, pa treba češće nego inače posegnuti za ručicom mjenjača. No, to vozača ne umara pretjerano, jer je mjenjač izuzetno ugodan i precizan.
Oprema i cijena
Oprema SportStyle ima sve što spada u najviši luksuz normalnog automobila, uključujući i Climatic klima uređaj, putno računalo… Premda motor ne prati ‘sportski’ doživljaj, paket opreme sportskog prizvuka oduševio nas je svojom kvalitetom. Školjkasta sjedala odlično drže tijelo, ali pri tom, premda nešto tvrđa, ne zamaraju na duljem putovanju.
Stoga će visokim komforom biti zadovoljni i vozači koje ne zanima ‘sportska’ vožnja. Oni koji su ‘kraći’ novcem, mogu se opredijeliti za dva manje bogata paketa opreme i time značajno (do 1800 eura) smanjiti konačnu cijenu nove Fabije.
Novi komentar