« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 2 mjeseca

Penicilin za stabilnost

Renault je Lagunu GT opremio sustavom upravljanja pomoću četiri kotača koji poboljšava upravljivost i dinamičku stabilnost

Fotografija vijesti
Više o

Renault

,

Renault Laguna

Pomalo u sjeni ostalih tehničkih noviteta i zanimljivih dizelskih hibrida, Renault je predstavio Lagunu GT sa sustavom 4WS Active Drive Chasis. Radi se o sportskoj verziji limuzine, odnosno karavanu srednje klase.

Podešava ga elektronika

Za stabilnost su zaduženi sportsko podvozje sa 18-colnim alu naplacima i gumama 225/45, te sustav upravljanja vozila pomoću četiri kotača 4WS - 4 Wheel Steering. Time se znatno poboljšavaju vozna svojstva, posebice stabilnost, ionako iznimno stabilnog automobila. Francuska je limuzina naime već opremljena sustavom ESP za povećanje dinamičke stabilnosti.

Turbobenzinac sa 205 ‘konja’Laguna GT je opremljena turbobenzincem 2.0 snage 205 KS pri 5000/min i najvećim okretnim momentom od 300 Nm pri 3000/min, odnosno turbodizelašem 2.0 dCi, koji razvija 180 KS pri 3750/min, odnosno čak 400 Nm pri 2000/min.

Sustav 4WS omogućava dodatno zakretanje stražnjih kotača. U stražnjem multilink ovjesu ispred osi kotača ugrađen je elektromotorni aktuator postavljen na mjestu poprečne spone. Vijčanim prijenosom spona se produžuje ili skraćuje, te se stražnji kotači zakreću za 2 do 3 stupnja.

Zakretanje podešava upravljačka elektronika, ovisno o brzini i zanošenju automobila te kutu zakrenutosti prednjih kotača. Upravljanjem pomoću četiri kotača ujedinjuju se prednosti upravljačkih značajki podupravljivosti i preupravljivosti (zanošenja prednjeg, odnosno stražnjeg dijela).

Smanjuje se zanošenje

Najvažnije djelovanje je u slučaju kad može doći do nekontroliranog zanošenja stražnjeg dijela. Tada se kontroliranim zakretanjem stražnjih kotača u smjeru prednjih povećava polumjer zakretanja automobila, te se smanjuje centrifugalna sila.

Tako istosmjernim zakretanjem stražnjih kotača (u smjeru prednjih), smanjujemo zanošenje stražnjeg dijela automobila i učinkovito ga stabiliziramo. Kut zakretanja stražnjih kotača ovisi o zakrenutosti volana, bočnom ubrzanju i stupnju proklizavanja.

Prve su probne vožnje dale su ohrabrujuće rezultate te Laguna GT, uz zadržavanje prepoznatljive francuske udobnosti, u svakom manevru pokazuje uvjerljivu stabilnost i upravljivost. Prodaja na našem tržištu počinje krajem proljeća.

Piše: Piše: dr. Željko Marušić
03.04.2008. 21:42:27
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh