« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 12 godina i 4 mjeseca
POSLOVNI TRANSFER

Osam grešaka koje ne smijete napraviti kad mijenjate posao

Bez obzira na to kakvi uvjeti vladali u vašoj staroj tvrtki, odlazak u novu nije razlog da potpuno spalite sve mostove sa bivšim šefom i kolegama

Koje greške ne smijete raditi!
Koje greške ne smijete raditi! (Arhiva)
Više o

radno mjesto

,

karijera

,

traženje posla

,

kolege s posla

,

mijenjanje posla

Svijet investicijskog bankarstva nedavno je ostao šokiran člankom objavljenim u New York Timesu, u kojem jedan od izvršnih direktora Goldman Sachsa vrlo otvoreno i javno proziva svog dojučerašnjeg poslodavca za nemoralno poslovanje, ne libeći se koristiti epitetima poput „toksično" i „destruktivno" kako bi opisao atmosferu u tvrtki.

Unatoč tomu što je takav tekst bio glazba za uši prosvjednika s Wall Streeta i velike većine američkog naroda koji se (uglavnom s pravom) osjeća prevarenim od strane velikih investicijskih banki, takvi su obračuni s bivšim poslodavcima uglavnom vrlo ružni i rijetko kad konstruktivni.

I dok će Greg Smith zasigurno bez problema pronaći novi i posao s milijunskom plaćom, većina nas ne može si priuštiti takav luksuz. Upravo je zbog toga iznimno važno da prilikom odlaska iz neke tvrtke nikada ne spalimo sve mostove. Donosimo vam osam stvari koje ne smijete činiti pri mijenjaju tvrtki.

Donositi odluke u afektu

Bez obzira na to koliko moralnog prava osjećate da imate, uvijek je pametnije pričekati da vam se misli potpuno smire prije negoli odlučite učiniti nešto drastično. Iskustvo nas uči da su odluke donešene u afektu uglavnom dugoročno pogrešne i štetne. Ukoliko se vaše mišljenje ne promijeni jednom kad se potpuno ohladite, možete biti sigurni da donosite dobru odluku.

Ne najaviti odlazak barem dva tjedna unaprijed

Dva tjedna standardno su vrijeme najave raskida radnog odnosa, kako bi i poslodavac, ali i radnik imali dovoljno vremena da učine sve kako bi stvari protekle glatko. Ukoliko vas je poslodavac tretirao pošteno, slobodno učinite taj rok još i duljim, posebice ako je vaše mjesto specifično i teško zamjenjivo. Na taj ćete način osigurati dobre preporuke i kvalitetne poslovne odnose u budućnosti.

Ljenčariti

Najavili ste odlazak i sad samo trebate odraditi još nekoliko preostalih dana, kako bi zadovoljili formu? Iako dizanje sve četiri u zrak i gledanje filmova na YouTubeu zvuči primamljivo (nije da možete dobiti otkaz), vrlo je važno da do zadnje sekunde u tvrtki budete potpuno profesionalni. To će ostaviti vrlo snažan dojam na vaše kolege i poslodavca, a nikad ne znate kad će vam se u budućnosti to isplatiti.

Ignorirati vašu zamjenu

Iako načelno niste dužni nikoga uhodavati u posao (osim ako to izričito niste dogovorili), osobi koja je došla na vaše mjesto bit će od velike pomoći ukoliko je kroz dan ili dva uvedete u sve finese, čime nećete samo pomoći vašem šefu, već i samom kolegi, koji će zbog toga dobiti prijeko potrebno samopouzdanje. Možete biti sigurni da će vam sudbina ili karma jednom znati nagraditi taj trud.

Lagati o budućim planovima

Budite potpuno iskreni i otvoreni o tvrtki u koju se prebacujete. Ne postoji niti jedan dobar razlog da lažete o tim stvarima, posebice u razgovoru sa kolegama. U današnjem je gospodarstvu sve moguće i nikad ne znate kad će vam ponovno trebati savjet ili preporuka vaših bivših kolega.

Spremati radni stol prije zadnjeg dana

Počnete li se spremati prerano, pogled na prazan ured i spremljene kutije može vam izazvati emocionalnu reakciju koja će vas samo opterećivati. Odluku o mijenjanju posla donijeli ste hladne glave i temeljite je na činjenicama, stoga ne želite da vas nostalgija ili osjećaj krivnje danima izjedaju.

Slaviti s kolegama u uredu

Sačuvajte šampanjac za kasnije. Ne hvalite se svojom budućom firmom niti položajem (iako, ukoliko vas netko pita, budite potpuno iskreni o svemu) jer to neće ostaviti dobar dojam. Ukoliko radite u malom uredu gdje svi funkcionirate kao dobar tim, vašim će kolegama vjerojatno biti posebno teško što odlazite, stoga im nemojte na ovaj način trljati sol u ranu.

Otići bez pozdrava

Čak i ako ste dovoljno rano najavili svoj odlazak, uoči posljednjeg napuštanja prostorija tvrtke odvojite pet minuta vremena i pozdravite se s kolegama, a onima koji nisu bili tamo pošaljite kratki e-mail zahvale za provedeno zajedničko vrijeme. Ovo posebice vrijedi za one s kojima niste bili u sjajnim odnosima, budući da ćete na ovaj način pokazati da ste bolji od onih sitnih razmirica koje su vam opterećivale odnos dok ste radili skupa.

20.09.2012. 12:40:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    lol
    20.09.2012. 14:10
    Govoriti ljudima u firmi svoje buduće radno mjesto teška je glupost koju nitko ne radi. Mnogi ljudi su tako napravili pa su ostali bez ikakvog posla. Ne znam samo koja vam je motivacija da mladim ljudima bez puno iskustava plasirate ovakve gluposti.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh