MUTE, gradski auto proizveden na fakultetu
Cijeli fakultet sudjeluje u izgradnji automobila budućnosti, a rezultat njihova rada je MUTE, gradski auto za sve
Zgrada strojarskog fakulteta u Münchenu definitivno ne odaje dojam da bi ovdje mogao biti izrađen potpuno novi tip automobila. Moderna izgleda, poznat po svojoj arhitekturi koja kombinira staklo i beton, sa svijetlim hodnicima dekoriranim umjetničkim skulpturama, fakultet se, na ponos studenata i profesora, pretvorio u automehaničarsku radionicu. Upravo ovdje je izgrađen automobil budućnosti. Već gotovo dvije godine profesori, znanstveni suradnici, doktori znanosti i studenti zajedno rade na projektu: „električni automobil". Ime budućeg ljubimca gradskih cesta odražava mirnoću, koja je simbolična za mjesto njegova podrijetla: MUTE naime na engleski znači „tiho".
200 znanstvenika, 20 katedri i jedan cilj
Stephan Fuchs sjedi u svom uredu na trećem katu gdje se nalazi odsjek za automobilsku tehniku. Njegova zadaća nije laka, budući da on kao jedan od trojice vođe projekta mora „koordinirati" kreativnost i znatiželju 200 znanstvenika iz 20 različitih odsjeka. Do 15. rujna sve mora biti precizno dovršeno. Tada će ovaj automobil biti predstavljen na 64. Međunarodnom automobilskom sajmu u Frankfurtu.
Iako vozilo minhenskih znanstvenika stoji pored izložaka proizvođača poput Daimlera, Opela, Renaulta ili Mitsubishija MUTE ne gubi na važnosti. Ovaj automobil je nešto potpuno drukčije, smatra inženjer Stephan Fuchs. „Da bi napravili električno vozilo nije dovoljno samo izvaditi motor iz nekog standardnog dizelaša ili benzinca i u taj automobil ugraditi električni motor." Dosadašnji električni automobili nisu bili dorasli zahtjevima , svi od reda „padali su na istim greškama": skupoća, neefikasnost ili nesigurnost.
MUTE bi trebao biti bolji od svojih prethodnika, uvjerava 29-ogodišnji inženjer. Ključno je poznavati potrebe svoje publike. „ Automobili namjenjeni za duže dionice, s udobnim sjedalima i velikim prtljažnikom često se ne koriste", zaključili su znanstvenici s minhenskog fakulteta. Još jedno otkriće pobudilo je interes znanstvenika: 98 posto vožnji Nijemaca nije duže od 100 kilometara. Zaključak je sljedeći: ako MUTE cilja na vodeću poziciju na svom tržištu, tada mora biti koncipiran kao gradsko vozilo za kraće dionice. „Sukladno tome napravili smo ovaj automobil nešto nižim, a njegove mogućnosti su u skladu s potrebama gradskog vozača.", objasnio je Stephan Fuchs logiku iza MUTE-a
Manja težina, manje energije, manji troškoviBudući vozači MUTE-a nemaju se čega bojati. Dvije osobe i dva kofera bez problema stanu u automobil. Po svom kapacitetu ovo vozilo pripada klasi malih automobila. No mali automobil ne znači i nesigurni automobil. „Kod električnih automobila naglasak na lakoći još je izraženiji nego kod običnih automobila"; rekao je Stephan Matz koji je zadužen za razvoj i konstrukciju elektroautomobila.
Da bi se proizveo jedan stabilni automobil moraju se koristiti kvalitetni materijali. Tako je automobilski okvir izrađen od aluminija,a karoserija automobila od specijalnog umjetnog materijala. Specijalni, dodatno pojačani umjetni materijali koriste se na mjestima koja su najosjetljivija u slučajevima nesreće. Čak je i u proizvodnji sjedala korištena visoka tehnologija te je njihova težina minimizirana. Kao takva, ova vozila optimalna su za put od dva sata, no preko pet sati se ne preporučuje. MUTE je sa svojih 500 kilograma daleko najlakše auto svoje kategorije. „Sve to je velika prednost za kupce", kaže Fuchs te nadodaje „budući da je naš automobil jako lagan, dovoljne su mu male baterije." Cijena velikih baterija do sada je odvraćala kupce od ovakvog tipa automobila. MUTE naime koristi 1200 litijsku ćeliju što je primjerice ekvivalenta 1200 baterija koje se koriste za notepad.
Zamjenska baterija za svaki slučaj
U slučaju da vožnja potraje više od 100 kilometara, ugrađen je i dodatni akumulator. Ovaj „Range- Extender" izrađen je na minhenskom fakultetu i omogućava automobilu putovanje od dodatnih 50 km. „MUTE-om želimo pokazati da su električni automobili isplativi za kupce i da ovakvi proizvodi ne moraju uvijek bili neprihvatljivo skupi", zaključuje Fuchs. Stephan Matz smatra da je sad sudbina ovog automobila prepuštena ljudima koji se moraju prepustiti novoj, korisnoj igrački. Nadalje, Matz predviđa da vlastiti automobil u budućnosti neće moći sve i to se od njega uopće neće tražiti. Za duže dionice, i putovanja izvan regije ljudi će koristiti standardni automobil, no za kraća putovanja voziti će se javnim prijevozom ili pak električnim automobilom.
Novi komentar