Mapa - odnos broja učenika i učitelja u osnovnih školama Europe
Hrvatska je među boljim zemljama po tom pitanju, no razlog nam baš ne ide u prilog
Kad se radi o veličini razreda, računica je jednostavna: što jedan učitelj ima manje učenika, time ima više vremena posvetiti se svakome od njih i odraditi bolji posao što naposlijetku dovodi do razvoja kvalitetnijeg obrazovnog sustava.
Veličina razreda u zemljama u razvoju puno je veća od onih u već razvijenim državama. Na primjer, u afričkoj državi Čad na jednog nastavnika dolazi 62.4 učenika, dok se u europskim državama brojka zadržava oko 20 u osnovnoškolskom obrazovanju.
Mapa koja prikazuje omjer učenika i nastavnika u europskim zemljama dokazuje kako je Hrvatska među boljim zemljama po tom pitanju, ali razlog tome je zabrinjavajuć pad broja učenika posljednjih godina.
Autor kartografskog prikaza je češki lingvist Jakub Marian, a podatke je preuzeo s najsvježijih statistika stranica UNESCO-a.
Kartu možete povećati klikom na nju.
Uspoređujemo li stanje u pojedinim državama svijeta, korisno je spomenuti da u SAD-u na jednog nastavnika dolazi 14.5 učenika, u Kini 16.3, u Japanu 16.4., u Bazilu 20.9 i u Indiji 31.5.
Treba se, također, uzeti u obzir da podaci prikazani na mapi mogu varirati jer nastavnik ne provodi cijelo vrijeme predajući istim učenicima. Dječji raspored sati uključuje predmete (poput stranih jezika) koje predaju i drugi učitelji (iako se radi o samo nekoliko sati tjedno).
Novi komentar