« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina
TEST - FORD KUGA 2.0 TDCI TREND AWD

Kuga 21. stoljeća...

Zbog brojnih zaoštrenih linija i mišićavih ispupčenja automobil izgleda kao da je stalno u pokretu...

Kuga je isključiva opasnost za konkurenciju u segmentu kompaktnih SUV-ova
Kuga je isključiva opasnost za konkurenciju u segmentu kompaktnih SUV-ova
Više o

Ford

,

Ford Kuga

,

Kuga

,

SUV

Prvi Fordov SUV pomalo čudnog imena Kuga, koji u Hrvatskoj ima konotaciju opake bolesti (za razliku od ostalih zemalja gdje nema takvo značenje), stiže u Hrvatsku krajem ljeta.

Identičan kao i koncept

Kuga, kao SUV vozilo, isključiva je opasnost za konkurenciju u segmentu kompaktnih SUV-ova kao što su Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Opel Antara...

Prvi test Kuge pokazao je da su Fordovi stručnjaci napravili odličan posao, bez obzira da li je riječ o dizajnu ili voznim karakteristikama.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, dizelski 16V;
OBUJAM: 1997 ccm;
SNAGA: 136 KS;
OKRETNI MOMENT: 320 Nm;
DIMENZIJE: 4440 x 1840 x 1710 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 10,7 s;
NAJVEĆA BRZINA: 180 km/h;
POTROŠNJA: 5,4/6,4/8,1 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 360/1355;
CIJENA: NEPOZNATA

Što se tiče dizajna, Fordov SUV je zadržao gotovo identičan izgled koncepta izloženog još na salonu u Parizu 2006. godine pod nazivom Iosis X, tako da Kuga djeluje vrlo moćno i dojmljivo. Zbog brojnih zaoštrenih linija i mišićavih ispupčenja automobil izgleda kao da je stalno u pokretu, čime je nastavljen trend kinetičkog dizajna započet s S-Maxom i novim Mondeom.

U Kugi se sjedi povišeno, a mjesta ima dovoljno za pet putnika, s tim da će trojci na stražnjoj klupi ipak nedostajati malo više udobnosti. Prtljažnik osnovnog obujma 360 litara zaostaje za konkurencijom, dok se preklapanjem stražnjih sjedala taj prostor povećava na 1335 litara.

Paljenje dodirom prstaPri vrhu pregledne središnje konzole smješten je Ford Power prekidač koji je zamjenio klasični ključ, tako da se Kuga pokreće i gasi samo uz lagani dodir prsta. 

Vrata u vratima

Zanimljiv je i detalj sa prtljažnikom jer ima vrata u vratima. Naime, pritiskom na gumb otvaraju se gornja vratašca sa staklom čime je omogućen lakši pristup prljažniku.Fordov SUV s dizelskim agregatom od 136 KS, koji raspolaže i s 320 Nm okretnog momenta, te s pogonom 4x4 (AWD) postiže najveću brzinu od 180 km/h, dok do stotke ubrzava za 10,7 sekundi.

Unutrašnjost s puno stilaUnutrašnjost je napravljena s puno stila. Zahvaljujući skladno oblikovanim i složenim elementima od odlične plastike, metalnih dodataka i boja ugodnih oku, interijer osim što je ergonomski savršen, još je i lijep. Završna obrada je kirurški precizno izvedena, tako da je ukupan dojam unutrašnjosti za najvišu ocjenu.  

Odlična na skliskome

Zahvaljujući stalnom pogonu 4x4 koji se prebacuje prema potrebi preko Haldex spojke s prednjih na stražnje kotače, Kuga se odlično ponaša u škakljivim sistuacijama i na skliskim terenima.
Snaga motora raspodjeljuje se između stražnjih i prednjih kotača do omjera 50:50, ovisno o proklizavanju, kojeg kontrolira elektronika.

Osim Haldex spojke, u funkciji stabilnosti su ESP i ABS. Na aslfaltu se pogon u stopostotnom iznosu prebacuje na prednje kotače, dok se u off-road vožnji, naročito po blatu i snijegu, uključuje omjer pola-pola.

Samo jedan motorTestna Kuga bila je opremljena jednim motorom u gami - četverocilindričnim 2.0-litrenim TDCi turbodizelašem s common-rail sustavom od 136 KS, inteligentnim integralnim pogonom (AWD) i slabijim paketom opreme Trend. Do kraja godine trebao bi stići i 2.5-litreni benzinac snage 200 KS.

Ipak, bez obzira na sve, ne vjerujemo da će se budući vlasnici tako lako upuštati u off-road avanture.

‘Otrov’ za Tiguana i CR-V-aKuga je kao SUV model isključiva opasnost za konkurenciju u segmentu kompaktnih SUV-ova kao što su Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Opel Antara... 

Inače, Kuga dolazi i sa samo prednjim pogonom, a naravno ta varijanta je u startu jeftinija od ove sa stalnim integralnim pogonom.

Cijena nove Kuge još nije poznata, ali treba vjerovati da će biti konkurentna u odnosu na ostale suparnike iz segmenta.

(METRO)

07.07.2008. 21:45:21
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh