« Život
objavljeno prije 8 godina i 11 mjeseci
MA DA?!

Inteligentne ljude lako je dekoncentrirati

Osobe kojima je lako odvratiti pažnju na poslu možda su intelektualno superiornije od svojih kolega, pokazuje istraživanje na koje se poziva britanski tisak, a problem koncentracije otežava i ubrzani tehnološki razvoj.

Kada nije dobro biti pametan :)
Kada nije dobro biti pametan :) (Shutterstock)
Više o

inteligencija

,

dekoncentracija

,

inteligentni ljudi

Inteligencija nosi sa sobom gomilu prednosti, no jednako tako i neke mane u svakodnevnom životu, pokazalo je zanimljivo britansko istraživanje. 

Inteligentni radnici mogu imati poteškoća pri koncentraciji zbog velikog broja ideja koje bujaju u njihovim nadarenim glavama. Boštjan Ljubič, potpredsjednik tvrtke Steelcase, koja donosi rješenja za unaprjeđenje rada, poziva se na analizu otkrića koje su objavili neuroznanstvenici.

"Poslodavci uvijek teže zaposliti najsjajnije ljude, međutim, nositi se s višestrukim zadacima i odvlačenjem pažnje u uredu jednako je teško pametnima kao i svima drugima, a možda im je čak i teže".

Najpametnijim pojedincima možda je teže odlučiti kojim idejama dati prednost ako su ometani u poslu što u njih izaziva osjećaj "neadekvatnosti i općenito nesposobnosti da se nose s teretom posla", kaže psihijatar dr.Ned Hallowell, a prenosi The Telegraph. U konačnici, najpametnijima se događa da ne uspijevaju ispuniti vlastiti potencijal kao ni očekivanja poslodavca, dodaje dr. Hallowell.

Gotovo polovica od 10.000 zaposlenika obuhvaćenih istraživanjem u 17 zemalja, muku je mučila održati koncentraciju u uredu, pokazuje studija Steelcasea.  Dodatni pritisak na zaposlenike danas je ubrzani pristup tehnologiji.

Istraživanje GlobalWebIndex na koje se poziva Steelcase, pokazuje da je prosječno vrijeme provedeno u korištenju mobitela naraslo 200 posto od 2012. godine.

Prosječni korisnik smartphonea u Velikoj Britaniji čak 221 put na dan provjerava poruke, pozive i drugo na svome uređaju.

Prosječni zaposlenik u uredu provjerava svoju elektronsku poštu 30 puta na sat. Sveučilište California navodi da je prosječni zaposlenik u uredu svake tri minuta prekidan u radu ili mu nešto odvlači pažnju.

"Način na koji radimo mijenja se brže nego ikada i mozak je izložen stresu i distrakcijama koje mogu voditi opterećenju, a statistički podaci pokazuju da se distrakcije na poslu povećavaju", zaključuje Ljubič.

 

03.02.2016. 13:23:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh