« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 12 godina i 11 mjeseci
NAPRIJED S FORDOM

Ford namjerava 'uzgajati' materijale za svoje autodijelove

Ford trenutno koristi reciklirane materijale u svojim vozilima, na primjer, pamuk iz recikliranih traperica za Focus 2012, u izradi tepiha i za prigušivanja buke

2012 Focus
2012 Focus (Ford.com)
Više o

Ford

,

Ford Focus

,

recikliranje

,

novi materijali

Gljive, korijen maslačka, pšenica, soja i kukuruz na prvu možda i nemaju ništa zajedničko, ali jednoga bi dana mogli biti sastavnim dijelom vašeg automobila. Na konferenciji Forward with Ford (Naprijed s Fordom) koja je održana u Dearbornu u Michiganu, Deborah Molesky, stručnjakinja u sferama samoodrživih materijala, objanila je skupini eko-bloggera, novinara i medijskih ličnosti kako For nema namjeru samo proizvoditi već i 'uzgajati' dijelove za svoje automobile.

Molesky se našalila kako njena radna skupina nije bila vrlo popularna kad je počela s radom 2000. Godine - tada su cijene nafte bile 50 do 6o dolara po barelu - ali im je nastavio raditi i do 2008. Godine, kad su spomenute cijene skočile na 100 dolara po barelu njihovi su proizvodi poput pjene od soje za sjedala počeli ugledavati svjetlo dana.

„Mi smo na neki način bili zapostavljeni o ostavljeni samima u laboratoriju kako bismo razvili ovo [...] Sada, ja sam ponosna kad kažem da svako vozilo proizvedeno u Sjevernoj Americi ima sjedala s pjenom od soje", kazala je Molesky ma konferenciji za medije.

Prilika da napravimo značajnu redukciju  po okoliš štetnom automobilskom otisku je važna. Na primjer, Moleskyjin tim je radio s materijalima poput pšenične slame koju je dodao plastici kako bi je ojačao. Slični hibridni materijali predstavljeni su i Ford Flexu iz 2010. Godine. Ta pšenična slama je snizila drastično je snizila potrošnju goriva te ispuštanje ugljičnog dioksida (za oko 13.600 kilograma na godinu), tvrdi Molesky.

Među brojnim drugim materijalima koji su na razmatranju za izradu biorazgradive plastike  su i šećeri dobiveni iz kukuruza, repe, šećerne trske, a inženjeri također eksperimentiraju i s različitim vrstama drveta.

„To je super, jako je zabavno izmišljati i razvijati materijale za tako zahtjevnu sredinu kao što je automobilska", rekla je Molesky. „Potrebno je da traju 10 do 15 godina, a naš krajnji cilj je moći sve te plastične materijale kompostirati u zemlji i pognojiti tlo kako bismo mogli uzgojiti biljke za novi ciklus."

Ford trenutno koristi reciklirane materijale u svojim vozilima, na primjer, pamuk iz recikliranih traperica za Focus 2012, u izradi tepiha i za prigušivanja buke.

03.07.2011. 14:55:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh