« Film
objavljeno prije 14 godina i 8 mjeseci
FILMSKA MAŠINERIJA

Filmovi se više ne stvaraju za publiku

Kome treba četvrti nastavak Shreka? Industiji igračaka, odjeće..

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Screenshot)
Više o

Hollywood

,

filmovi

,

zarada

,

seksualne optužbe

,

koristoljublje

,

iPad 2

Dugi niz godina, različiti holivudski produkcijski studiji imali su različito značenje za gledatelje. Warner je bio znak da se radi o gangsterskim filmovima ili pričama sa socijalnom tematikom. Disney je označavao animirane, i za obitelj prikladne filmova. Raskošni i ekstravagantni mjuzikli bili su označeni MGM brandom.

Danas se sve promijenilo, pa se proizvodi jednog holivudskog studija ne razlikuju od onih nekog drugog. To je sramota zbog publike koja bi mogla osjećati pripadnost određenom studiju, baš kao i kod čtatelja knjiga koji su privučeni određenim izdanjima njima bliskih izdavača.

Problem sa studijima je da svi imaju isti cilj i samo jednom teže - maksimalnoj dobiti za svoje dioničare. A ovih dana, dioničari su osobe čija osnovna ljubav nije film. Svi glavne produkcijski studiji su sada samo "distributeri filmova", kotačići gigantskog konglomerata iza kojeg stoje neki bogataši, koji se više ne brinu za kvalitetu onog što gledamo na kino ekranima.

Problem je u tome da su pojedini filmski studiji rijetko najunosniji dijelovi konglomerata. U burzovnom smislu utjecaj samih filmova je dosta mali. Postoje rijetke iznimke od ovog pravila, Avatar kao najnovija, ali prosječan film stvara gubitak, tek malu dobit, a najčešće pokrije troškove.

To je razlog zašto svaki studio grčevito traži pravu franšizu, da bi se pronašli alternativni načini zarade od filmske industrije. Shrek Forever After (četvrti i gotovo sigurno posljednji u nizu) potvrđuje ovu tezu. Filmovi o Shreku su uspješni, ali Shrek zarađuje daleko više novca kroz prodaju igračaka, akcijskih figurica, zavjesa, odjeće i tko zna čega drugog, nego li od samog filmskog djela.

Iz perspektive kreativnog filmskog stvaralaštva, film o Shreku mogao je stati nakon drugog nastavka, a njegov studio DreamWorks, mogao se prihvatiti neke nove, svježe i zanimljive priče. No dok je Shrek kao krava muzara, misli se na novac, naravno, u takve se stvari ne dira.

DreamWorks je, ironično, započeo život prije 16 godina s manifestom u kojem stoji da će biti drugačiji studio. Njegov ravnatelj - Steven Spielberg, glazbeni producent David Geffen i bivši šef animacije u Disneyu Jeffrey Katzenberg - obećali su da će stvarati filmove za potrebe sofisticiranih filmoljubaca i da će njihovi filmovi biti inteligentni, poučni, ali i zabavni.

To se nije dogodilo.. Takvi su filmovi, kakve su gospoda opisala, rijetka i ugrožena vrsta u našim kinima, od strane bilo kojeg studija ovih dana. Jedino što je DreamWorks obećao, pa ispunio je animacija filmova u 3D rezoluciji.

Na kraju, DreamWorks, baš kao i svaki drugi studio, traži franšizu koja će mu donijeti najveću zaradu. U njihovom slučaju, to su Transformersi koji su postali modus operandi Dream Works Studia. Toliko o posebnosti i osebujnoj prisutnosti. DreamWorks se ispostavio kao proročki naziv. Originalni san (dream) je možda i nestao, ali u principu, kao moderan veliki filmski studio, i dalje radi (works).

08.06.2010. 10:19:11
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh