« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina
MOTO TEST - APRILIA 850 MANA

Dobitna kombinacija

Mana ima V2 agregat sa 76 KS i automatski CVT mjenjač. Možemo reći da je skuter-moto i spaja prednosti oba vozila. To su praktičnost i jednostavnost vožnje skutera, te izgled i stabilnost motocikla

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Željko Simunić)
Više o

Aprilia Mana 850

,

Aprilia

Revolucionarna Aprilia Mana 850 je moderno oblikovan motocikl s univerzalnim rješenjima namijenjen širokom krugu korisnika. Naime, mjenjač je automatski CVT, pa uobičajena ručna poluga kvačila s lijeve strane na ručici upravljača uopće ne postoji. To će svakako pozdraviti ljudi koji tek ulaze u svijet vozila na dva kotača, ali i oni iskusniji vozači skutera koji žele voziti motocikl.

Dojma smo da Mana međutim može pružiti užitak i iskusnim vozačima motocikla koji su se zaželjeli bezbrižnije i lagodnije vožnje. Za ovaj motocikl dakle možemo reći da je skuter-moto i spaja prednosti oba vozila. To su praktičnost i jednostavnost vožnje skutera, te izgled i stabilnost motocikla.

Pravi naked

Mana u svakom slučaju ima izgled pravog nakeda i nitko ne može kazati da nije atrakcija na cesti. Pomalo nalikuje Shiveru 750, ali je ipak posebna. Sprijeda dominira ukoso položeno veliko dvostruko svjetlo. Prednji kraj je oslonjen na obrnutu vilicu (43 mm) s kotačem od 17 cola s dva diska od 320 mm i radijalnim kliještima sa 4 klipa.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: V2 pod 90 stupnjeva, 8 ventila, 4T;
OBUJAM: 893,3 ccm;
SNAGA: 76 KS pri 8000 okr/min;
OKRETNI MOMENT: 73 Nm pri 5000 okr/min;
AUSPUH: 2 u 1
MJENJAČ: automatski i manualni;
SPREMNIK GORIVA: 16 litara;
KOČNICE: Naprijed 2 diska 320 mm,
        straga disk 260 mm;
VISINA SJEDALA OD TLA: 800 mm;
TEŽINA: 230 kg;
CIJENA: 65.900 kuna

Robusni okvir je odrađen od čeličnih cijevi povezanih u rešetkastu konstrukciju ispod koje je ovješen agregat. Riječ je o potpuno novom, uzdužno postavljenom četverotaktnom motoru sa 2 cilindra (4 ventila svaki)  u V pod kutem od 90 stupnjeva. Zadovoljava normu Euro 3, zapremina mu je 839,3 cm3 i razvija 76 KS. Napajanje gorivom je riješeno pomoću električne pumpe i elektronskog ubrizgavanja.

Spremnik ispod sjedala

Udobna i stabilnaU vožnji je Mana vrlo udobna i stabilna u održavanju pravca, a sve neravnine na cesti upija bez trzaja i udaraca. U kratkim sporim i dugim brzim zavojima potpuno je neutralna. 

U lažnom spremniku goriva je zapravo prostor za integralnu kacigu što je korisna stvar. U njemu je i držač za mobitel, taj važni dio opreme svakog motociklista, zlu ne trebalo.... Talijani su osim toga tu postavili 12 V utičnicu za punjenje mobitela što je potez vrijedan hvale. Prostor za prtljagu se inače otvara električnim prekidačem na upravljaču ili ručno, polugom smještenom ispod sjedala.

Pravi se spremnik goriva zapremine 16 litara nalazi ispod sportskog sjedala izvedenog u dvije razine. Za vožnju gradom ili na manje udaljenosti, 16 l je dovoljno. Međutim, kod malo dužih putovanja ova Aprilija traži češće zaustavljanje radi opskrbe gorivom u što smo se uvjerili tijekom testa. Nažalost, nema ni mjerač količine goriva.

S lijeve strane se nalazi poluga ručne kočnice koja je potrebna pri parkiranju na ukošenoj podlozi. Stražnja vilica napravljena od jednog komada aluminija oslonjena je na monoamortizer (hod 125 mm) smješten s lijeve strane. To je smanjilo međuosovinski razmak na 1463 mm, ali je vrlo praktično rješenje jer se lakše podešava amortizer.

Naša procjenaApriliji treba odati priznanje za Manu 850. Motocikl izgleda jako dobro, ima dovoljno snage i odličan je izbor za početnike, te za one koji zbog dobrog iskustva sa skuterima ne žele ‘šaltati’ brzine, a opet imati respektabilni, ‘pravi’ motor. Mana je možda (valja vidjeti odaziv kupaca) najave cijele serije motocikala sa automatskim mjenjačem, uz Hondu DN-01 koja se pred nekoliko tjedana počela prodavati u Japanu. Dodatni adut za kupnju je cijena od 65.900 kuna kojoj nema prigovora. Motoristički duh

Kočnice su standardnih dimenzija kao kod većih Aprilija modela. Dakle, dva prednja diska su od 320 mm sa radijalim kočionim kliještima sa 4 klipića, a straga je disk promjera 260 mm. Mana kao primarni prijenos rabi remen, a sekundarni se vrši lancem. Talijani su na taj način htjeli zadržati motoristički duh svoje nove uzdanice.

S tipkom na desnoj strani ručice upravljača možete birati način korištenja automatskog sekvencijalnog mjenjača sa 7 stupnjeva prijenosa. Tko želi, može stupnjeve prijenosa birati klasičnom nožnom polugom ili tipkom na lijevoj ručici volana i to bez oduzimanja gasa.

Ako uključite automatski mjenjač, na raspolaganju su 3 programirane opcije. Za vožnju po kiši (Rain) oslobađanje snage agregata je najnježnije radi sprečavanja proklizavanja. Opcija za putovanje (Touring) radi u području najvećeg okretnog momenta, dok u položaju Sport u području najveće snage pokazuje sve svoje ‘zube’.

Na testu smo primijetili kako je najugodnija i najiskoristivija Touring opcija. U brzoj sportskoj vožnji ovog motocikla, za istinske vozačke sladokusce izostaje uživanje u munjevitom prebacivanju s međugasom u niži stupanj prijenosa u nagibu na početku zavoja, uz istovremeno kočenje s obje kočnice, kao  i na izlazu iz zavoja kada za treptaj oka prije uključenja blokade promjenimo u viši stupanj.

Nema trzaja

Za te radnje trebaju istovremeno obje ruke i noge, dok su kod ovog motocikla lijeva ruka i noga besposlene.

U vrlo brzoj vožnji kod nagle promjene smjera u zavoju uz intenzivno kočenje, dolazi do laganog uvijanja što je najviše posljedica mekano podešenog ovjesa, prilagođenog za udobno krstarenje.

Odaziv na gas je trenutačan, dok su promjene stupnjeva prijenosa vrlo brze i praktički neosjetne.

U vožnji s CVT mjenjačem pri oduzimanju ili dodavanju gasa u sredini zavoja, kao i pri izlasku iz zavoja, nema trzaja ni iznenadnih promjena stupnja prijenosa što bi vas moglo iznenaditi i destabilizirati motocikl. 

Piše: Piše: Ljubo Radovanović
27.05.2008. 15:09:35
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh