Djeca zbog načina na koji koriste računala lošije čitaju
Nove navike djece u uporabi računala ne potiču razvoj čitateljskih vještina kao što to čini konkretno čitanje knjiga
Sve češća i dugotrajnija uporaba računala u slobodnom vremenu ima negativni utjecaj na sposobnost čitanja djece, a u to uvjerava Monica Rosen, profesorica i stručnjakinja u području obrazovanja sa Sveučilišta Gothenburg iz Švedske. Ona je analizirala razlike u stanjima u pojedinim državama kako bi objasnila promjenu u čitateljskim postignućima djece u dobi od devet i deset godina. U njenim usporedbama obuhvaćene su zemlje poput SAD-a, Mađarske i Italije. U Mađarskoj i Italiji dječja sposobnost čitanja i navike općenito lagano su se poboljšale, ali u SAD-u i Švedskoj su drastično oslabjele gledano od 1991. godine naovamo. Glavna razlika između djece iz spomenutih zemalja bila je ta što su ona u SAD-u i Švedskoj u slobodno vrijeme puno više koristila računala od vršnjaka iz Mađarske i Italije, navodi se u službenom priopćenju Sveučilišta.
„Naše istraživanje pokazalo je da je uvođenje računala u kuću doprinijelo promjenama čitateljskih navika djece na način da se njihove sposobnosti ne razvijaju do iste mjere kao ranije. Usporedbom stanja u zemljama tijekom određenog vremenskog perioda možemo vidjeti negativnu korelaciju između promjena u čitateljskim postignućima i promjenama u navikama korištenja računala u slobodno vrijeme što ukazuje na to da vještina čitanja slabi s povećanjem uporabe računala", pojasnila je Rosen.
Dodatni dokazi za to pronađeni su i u knjižničnim statistikama - s povećanjem uporabe računala, jako je opao broj podizanja knjiga i dolaska u knjižnice i to u globalnom smislu. Međutim, nisu sama računala kriva za loše čitanje djece već način na koji ih djeca upotrebljavaju i na koji joj ona kradu vrijeme - počevši od igrica do raznih audio-vizualnih sadržaja.
Drugim riječima, nove navike djece u uporabi računala ne potiču razvoj čitateljskih vještina kao što to čini konkretno čitanje knjiga.
Novi komentar