Dame i gospodo - najbrži skuter na svijetu
Ovaj model uspješno objedinjava karakteristike skutera i motocikla. S agregatom od 75 KS na pravcu postiže 210 km/h i u zavoju dozvoljava nagibe do samog ruba gume...
Gilera GP 800 je veliki marketinški adut Talijana jer dizajnom i posebno snagom odudara od konkurencije. Dovoljno je reći kako je riječ o najbržem serijskom skuteru na svijetu... Prvi pogled na Gileru GP 800 zaista opravdava pojam maksi skuter i otkriva impozantne dimenzije. Najprije se uočava dvostruko prednje svjetlo. Kratko svjetlo klasične izvedbe nalazi se iznad dugog svjetla s lećom, pa tako dolazi do izražaja širina prednje maske koja se nastavlja pomičnim vjetrobranom.
Prednji kotač je promjera 16 cola i opremljen sa dvostrukim diskom od 300 mm, dok je na straga disk od 280 mm. Tabla sa instrumentima ima isti izgled kao na motociklima. Sadrži analogne mjerače brzine i broja okretaja, dok je u sredini multifunkcionalni ekran.
Moćni agregat
Atraktivno stražnje dvostruko svjetlo sa LED diodama daje sportski izgled, dok su žmigavci na nosačima kao kod motocikla. Ispod raskošnog sjedala stane jedna integralka, a Gilera ima sjajni agregat, uistinu dostojan velikog motocikla.On posjeduje dva cilindra u V pod 90 stupnjeva, obujam od 839,3 cm3, 75 KS te elektronsko ubrizgavanje goriva sa lambda sondom prilagođeno Euro 3 normi. Za razliku od skutera kojima je prijenos sa variomata na stražnji kotač izveden pomoću zupčanika, ovdje je to riješeno lancem kao kod većine motocikala, što pojednostavnjuje i promjenu odnosa finalnog prijenosa po želji.
Gilera GP 800 je unatoč velikim gabaritima te sukladno tome velikoj težini, udobna i vrlo upravljiva čak i po gradu. Ima nisko težište i dobro je izbalansirana tako da se velika težina skoro ne osjeća čak i pri vrlo malim brzinama. Ipak, smatramo da bi mogla biti i lakša. U gradskoj vožnji, s njom se vrlo lako provlačiti između kolona automobila jer su joj retrovizori usko postavljeni. No, posljedica toga je lošija vidljivost unatrag. U kratkim sporim i dugim brzim zavojima potpuno je neutralna. Pri brzoj vožnji izvan grada u dugim zavojima i pri velikim nagibima, posebno prilikom jačeg kočenja u zavoju, dolazi do uvijanja koje nije prijetnja stabilnosti.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: dvocilindrični, uzdužno postavljen, 4T;
OBUJAM: 839,3 ccm;
SNAGA: 75 KS pri 7250 okr/min;
NAJVEĆA BRZINA: 210 km/h;
HLAĐENJE: vodeno;
PRIJENOS: automatski variomat CVT;
SPREMNIK GORIVA: 18,5 litara;
GUME: sprijeda 120/70 R16, straga 160/60 R15;
TEŽINA: 245 kg;
CIJENA: 69.500 kuna
Veliki nagibi i žestoka jurnjava
Dozvoljava nagibe do samog ruba gume i sposobna je za žestoku jurnjavu. Naime, na pravcu kazaljka brzinomjera prelazi 210 km/h... U vožnji koja nije tako ekstremna, ne dolazi do uvijanja. Gilera u vožnji vrlo dobro ‘upija’ neravnine zahvaljujući dobro riješenom ovjesu. Brembo kočnice se precizno doziraju, ne pregrijavaju i s lakoćom zaustavljaju skuter. Ubrzanje je u svim režimima vožnje popraćeno karakterističnim pulsiranjem dvocilindraša i pruža osjećaj kao na motociklu. S malim gasom variomat se prilagođava postepenom ubrzanju s manjim okretajima, dok kod naglog dodavanja gasa dopušta agregatu povećanje broja okretaja i naglo razvijanje snage što je naročito korisno kod pretjecanja.
Naša procjena
Gilera GP 800 je uspio pokušaj Talijana da ujedine osobine skutera i motocikla, te iskoriste obostrane prednosti. Maksi skuter GP 800 je na tragu te ideje koja definitivno ima budućnost. Za dizajn, vozne karakteristike i udobnost joj možemo dati vrlo visoku ocjenu. Ono što fascinira je u svakom slučaju snaga jer 75 ‘konja’ korisniku omogućavaju ‘mušku’ jurnjavu do 210 km/h. Osim toga, skuter je idealan za sve što vole brzi start na semaforu kada se upali zeleno svjetlo. Jedine zamjerke odnose se na retrovizore jer su mogli biti veći, te težinu koja je trebala biti malo manja...
Novi komentar