Zašto u šopingu potrošite više nego što namjeravate?
Ako ste se ikad izgubili u nekom trgovačkom centru, poput Ikee, niste sami
Naime, centri ovog švedskog lanca trgovina koji nudi uglavnom namještaj i opremu za dom, dizajnirani su poput labirinta, što je psihološko oružje da se kupce uspješno odvoji od njihovog novca, objašnjavaju stručnjaci. Teorija je da dok dezorijentirano hodaju brojnim prostorijama centra, mušterije se odlučuju na kupnju dodatnih stvari.
Kako navodi Alan Penn, direktor Centra za virtualnu realnost pri Londonskom sveučilištu, Ikeina strategija, kao i općenito trgovačkih centara, jest zadržati kupce što je duže moguće. To se naravno postiže odličnom izložbenom prezentacijom ponude, kao i dizajnom prostora pri čemu je teško pronaći izlaz. "Naravno, tu je i ponuda različitih oblika zabave, od kafića, kina, glazbenih programa i nagradnih igara koje se svakodnevno izmjenjuju u trgovačkim centrima", objašnjava profesor Penn. Studije su otkrile da kupci u prosjeku provode tri sata u trgovačkim centrima, dok znatan broj provodi čak do osam sati.
Sličnom taktikom koriste se i supermarketi. "Nisu mogli riješiti problem postavljenjem jedne rute poput Ikee, stoga su popularne namirnice poput kruha i mlijeka smjestili na sam kraj trgovine kako bi kupci morali hodati pored brojnih polica koje naravno mame", dodaje Penn.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
bezveze
Alan Penn - kasnis - i to strašno
Novi komentar