Sportski automobili dobivaju još dva mjesta za sjedenje
Dvosjedi su nepraktični na dugim relacijama, a ako imate djecu postaju vam beskorisni - zato je budućnost superautomobila u četverosjedima
Kad se govori o superautomomobilima, treba uzeti u obzir i neka ograničenja. Prvo, oni su vrlo skupi i većina nas ih nikada neće posjedovati. Drugo, vrlo se nepraktični prilikom dugih putovanja. I napokon, ako dodate samo jedno dijete u jednadžbu, potpuno su beskorisni. Dobra vijest je da, kad prosječan smrtnik skupi novac za jedan takav automobil, njegova su djeca već napustila kuću i zato se može bez grižnje savjesti počastiti jednim super-dvosjedom.
Međutim, vjerovali ili ne, velik je broj onih koji si mogu priuštiti takav automobil i još uz to imaju i djecu. Do sada su se gužvali u svojim Porscheima i Aston Martinima pa su ih mijenjali za klasične - ali luksuzne - terence s pogonom na sva četiri kotača. Upravo zato je Porsche izbacio Cayennea, sjećate se, onda kad su SUV-i bili popularniji od pušenja.
Ali trendovi se mijenjaju. Sad su najaktualniji egzotični superautomobili sa četiri sjedala. To područje je niša u kojoj se preporodio Maserati kad je predstavio svog najrecentnijeg igrača Quattroporta iz 2004. Aston Martin je ne tako davno lansirao svog četverosjeda , sjajnog Rapida, a Porsche se diči Panamerom.
Izrađivan između 1968. i 1978., Lamborghini Espada GT ostaje najuspješniji Lamborghinijev model u njegovoj povijesti.
U međuvremenu Lamborghini radi na svojoj raketi s četiri sjedeća mjesta, Estoqueu. Dakle, zašto je sad aktualna žurba u proizvodnji sportskih četverosjeda? Nije prvi put da su najjače marke automobilske industrije pokušale nešto takvo. Još u 1970-ima Lamborghini je stvorio Espadu. Desetljeće kasnije Porsche se pojavio s razvučenim 911 koji je dobio prezime 989. Ali nikada nije dospio u proizvodnju. Istovremeno Maserati i Aston Martin Lagonda su napravili svoje modele s četiri sjedala, ali dalo bi se raspravljati o tome je li se radilo o istinskim superautomobilima.
Na tržištu sa sve većom konkurencijom čak su i mali specijalizirani proizvođači sportskih automobila proširili opseg svojeg djelovanja kako ne bi izgubili kupce kojima se promijenio životni stil, kao kad dobiju djecu, na primjer. Prosječna dob vlasnika superautomobila uvijek je bila 50+, a sad kada ljudi dobivaju djecu znatno kasnije u životu, mogu svoje nove zvjerke voziti svakodnevno bez potrebe da ih se odreknu zbog manjka prostora za djecu kao što je bio slučaj s dvosjedima iz kojih su potekle. Ovi automobili su praktičniji na duljim putovanjima, imaju više prostora za prtljagu, a uz dva dodatna mjesta za putnike svako putovanje bit će prava paklena vožnja. U pozitivnom smislu, naravno.
Novi komentar