Izgled automobila budućnosti ovisit će o novim materijalima
Ekonomičnost, dizajnerska sloboda i minimun štetnosti za okoliš među glavnim su stavkama čije će se ostvarenje omogućiti naprednim materijalima
Istraživanja novih materijala koja su trenutno u tijeku mogla bi izmijeniti način izrade naših automobila, njihov izgled i to kako ih vozimo.
Automobilska industrija oduvijek je tražila napredne materijale koji bi mogli utjecati na proizvodnju vozila. Ali troškovi i pritisak zaštitnika okoliša kao i potreba da se automobili izrade na fundamentalno drugačiji način učinile su tu potragu još hitnijom. Istraživanja su posljednjih godina dovela do stvaranja nekoliko sjajnih koncepata s potencijalom da zauvijek promijene automobilsku industriju.
Godine 1998. Toyota je preuzela primat u istraživanjima bioplastike - plastike koja se može stvoriti prirodnim putem, a ne iz nafte. Njen 1/x plug-in hibridni koncept imao je školjku napravljenu od algi i težila je samo oko 440 kilograma. Otada je uporaba bioplastike postala donekle kontroverzna, ali rad s ciljem stvaranja naprednijih kompozita koji bi omogućili veću slobodu u dizajniranju automobila i poboljšanju funkcionalnosti se nastavlja.
Toyota 1/x plug-in hybrid concept
Ne tako davne 2002. BMW-ov koncept GINA ispitivao je potencijal naprednih materijala da promijene konstrukciju i ponašanje vozila. BMW-ovi dizajneri istraživali su moguće alternative tradicionalnoj metalnoj školjki. GINA koncept je imao 'kožno' tijelo od specijalne tkanine kojom je presvučen kostur od metala i ugljičnih vlakana čime se omogućilo mijenjanje eksteriornog oblika.
GM AUTOnomy
Ipak, najaktualnije područje istraživanja su baterijske tehnologije za električne automobile. Istraživači sa ICL-a (Imperial College London) trenutno rade sa stručnjacima iz Volva na stvaranju novog kompotnog materijala od ugljičnih vlakana i polimerne smole koji je dovoljno čvrst, ali i lagan da bi mogao sačinjavati dijelove automobilskog tijela. U prijevodu, dijelovi automobila bi jednoga dana mogli imati ulogu baterije i na taj način smanjiti težinu vozila i povećati prostranost unutrašnjosti. Genijalci s ICL-a iskušavaju novi materijal stavljajući ga u prostor ispod prtljažnika automobila. Ako eksperiment uspije, buduća vozila iz Volva bi mogla izvlačiti energiju iz krovova, hauba i vrata imajući istovremeno bolje performanse, domet i, naravno, drugačiji izgled.
Napredni koncepti (u kontekstu materijala za izradu):
Toyota 1/x plug-in hibridni koncept ima školjku od algi (Kelp), točnije bioplastike za čiju je proizvodnju potrebno manjeugljičnog dioksida i manje energije nego što je slučaj kod konvencionalne plastike.
GM AUTOnomy uključuje takozvanu drive-by-wire tehnologiju; upravljanje, kočenje i ubrzavanje se obavlja elektronički, a ne mehanički. Vozilo se bazira na tehnologiji propulzijskog sutava gorivih ćelija, a gornji se dio tijela može s lakoćom mijenjati.
BMWGina je koncept presvučen 'kožom' od tekstila tako da se eksterijer automobila - uključujući i zadnji spojler - može mijenjati u hodu. Zadnja svijetla svijetle kroz kožu, a prednji farovi su, kad se ne koriste, zatvoreni kao očnim kapcima.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar