Kineska misija - postati prvi u proizvodnji električnih vozila
U prenapučenoj Kini ogroman je broj ljudi koji nikada nisu imali automobil pa tako nisu ni navikli na vozila ovisna o gorivu - to je prava klima za električnu alternativu
Kina želi postati najveći proizvođač električnih automobila. Osim toga, automobilsko tržište u toj je zemlji preplavljeno kupcima koji po prvi put kupuju vozilo. A ako ste obraćali pozornost na novitete predstavljene prilikom sajma Auto China 2010. sigurno ste primijetili prisutnost dvije ključne teme: velike, luksuzne limuzinske automobile i alternativnu tehnologiju, odnosno hibride i električna vozila.
U biti, svi vodeći kineski, ali i ostali međunarodni proizvođači na sajmu su predstavili gotovo 100 električnih automobila i koncepata. Jasno je da Kina želi postati prva po masovnoj proizvodnji pristupačnih električnih vozila, a to je nešto što nastoje i već etablirani rivali iz ostatka svijeta. Kina ima prednost nad već provjerenim europskim i sjevernoameričkim konkurencijskim tržištima na kojima će s lakoćom preteći konkurenciju. Kako? Obzirom da Kina kreće od nule neće biti opterećena skupocjenim tvornicama i već ustaljenim tehnologijama za čiju će se prilagodbu trebati utrošiti milijarde.
Osim toga, Kina je brzorastuće tržište i preplavljena je ljudima koji nikada u životu nisu imali automobil i koji zbog toga nisu navikli na vozila ovisna o gorivima. Nadalje, ogroman broj kineskih putnika podrazumijeva da su dnevna putovanja (u grad i iz njega) kraća, ali i spora, ponajviše zahvaljujući ozbiljnim prometnim čepovima kao i problemu velike zagađenosti zraka: na kraju, Kinezi također manje voze od grada do grada. Za takvo stanje električni automobili su vrlo praktično rješenje milijunima Kineza koji žive u metropolama.
Nissan Leaf mogao bi biti zanimljiv kineskim kupcima
Rezultati toga su rađanje nacije korisnika automobila i vrlo susretljiva vlada koja je od samog početka uvidjela korisnost osnivanja mreže za napajanje i punjenje električnih automobila. Takvim bi se potezom izravno djelovalo na zagađenje zraka i smanjila potrošnja uvozne nafte - nešto što vlada žarko želi - a uz sve to prorijedila bi se i gustoća prometa. Sve to znači da se proizvođači automobila u osnovi oslanjanju na potencijale koji leže u razvoju alternativnih izvora energije i goriva. Naravno, sve dok budu u stanju očuvati niske cijene takvih vozila.
Top 3 električna vozila za Kinu:
BYD, najveći proizvođač baterija u Kini, nedavno je predstavio svoj električni automobil E6 na Međunarodnom Auto Showu u Pekingu. To je križanac s MPV-om i vrlo je izgledno da će u Europi pronaći svoje tržište do kraja ove godine.
Mitsubishi će kineskom tržištu 2012. predstaviti svoj električni i-Miev. Tvrtka će u početku automobil izvoziti iz Japana, ali izgledno je da će ubrzo početi i s proizvodnjom u Kini jer je proizvodnja na lokalnoj razini preduvjet za dobivanje subvencija.
Nissan u Kinu 2011. planira uvesti svoj model Leaf. Prvo će ga prodavati u Japanu i SAD-u, a moguće je da će proizvodnju prebaciti u Kinu ako tamošnji potrošači pokažu interes.
Novi komentar