« Hi-tech
objavljeno prije 10 godina i 1 mjesec
LAŽNA OBEĆANJA

Veliki gaming promašaji u novije vrijeme

Tko nas je u industriji video igara iznevjerio svojim proizvodima nakon brda skupih reklama?

64-bita
64-bita (HCL)
Više o

promašaji

,

igraća konzola

,

gaming tržište

,

Gizmondo

,

Nokia N-Gage

Nemilosrdna kakva jest, industrija video igara ne poznaje skromnost. Developeri i izdavači stoga su nerijetko prisiljeni davati nerealna obećanja koja zapravo ne mogu ispuniti. Sve je to dio uhodanog mehanizma, no korisnik se unatoč oprezu često uspijeva razočarati jer je vjerovao zavodljivom tonu marketinga. HCL portal je sastavio popis najvećih razočaranja na polju gaminga u posljednjih nekoliko godina:

Gizmondo

Nintendova dominacija na tržištu prijenosnih konzola prije ere iPhonea, bila je gotovo dosadna. Nebrojene verzije GameBoya, bez obzira na to koliko kvalitetne, eventualno su nam postale naporne i nadali smo se promjenama. No prije nego se Nintendo odlučio na njih, praktički niotkud iskočila je tvrtka Tiger Telematics najavivši potencijalno revolucionarni uređaj zvan Gizmondo. S obzirom da su iza te tvrdnje stala brojna velika imena poput Microsofta i Electronic Artsa, povjerovali smo im. I doista su govorili istinu, samo su prešutjeli puno važniju stvar. Izlazak Gizmonda popratilo je 12 solidnih igara, a onda se ispostavilo da je jedan od izvršnih direktora tvrtke povezan sa švedskom mafijom i organiziranim kriminalom. Kontroverzom pogođeni Tiger Telematics ubrzo je bankrotirao.


Nokia N-Gage

Već spomenuti Gizmondo bio je unikatan promašaj na tržištu prijenosnih konzola, no još specifičniji let u prazno doživjela je finska tvrtka Nokia sa svojim mobilnim telefonom N-Gage. Kada je N-Gage najavljen, sve druge igre na drugim mobitelima pale su u drugi plan. Jer N-Gage je trebao spojiti funkcionalnosti dva uređaja - prijenosne konzole i mobilnog telefona, i to na kvalitetan način te uz specifičan dizajn. Ali realnost je ipak bila drugačija. N-Gage se prodao u solidnom broju primjeraka, no loša kontrolna shema i hardverska ograničenost nisu usrećile developere pa je Nokijin uređaj podbacio i na polju kvalitetnih igara.


DirectX 10

Nedvojbeno je kako je Microsoftov DirectX API tijekom svog postojanja donio mnoštvo dobrih stvari za gaming industriju. Međutim, njegova pretposljednja edicija, najavljivana kao ogromni napredak, na kraju je ispala još jedno prazno obećanje kojim se prodavao element trulosti - Windows Vista. Iako je vizualno unapređenje igara u teoriji jako zanimljivo, u praksi su stvari nešto drugačije - naslova s DirectX 10 podrškom bilo je uistinu malo, a grafički izgled bio je u najmanju ruku prilično identičan onome u DX9 modu.

>>Veliki promašaji digitalnog doba

64-bita

Iako će mnogi gameri pojam 64-bita automatski prišiti za Nintendovu konzolu pete generacije, glavno razočaranje ne leži na toj platformi. Naime, kada u ovom kontekstu spomenemo 64-bitne procesore, mislimo na doba prelaska s 32 na 64 bita što je PC gamerima najavljivano kao prava revolucija. Intel i AMD mamili su nas pričama o boljim performansama i ljepšim efektima, a kada su prvi 64-bitni procesori napokon došli na tržište nitko nije želio iskoristiti beneficije ove tehnologije. Kao prvo, na pravi OS s podrškom za 64-bita trebalo je čekati duže vremena, a kao drugo - svega se nekoliko igara upisalo na listu onih koje koriste prednosti nove arhitekture. Dakako, ne treba ni spominjati da su ljepši vizuali bili gotovo zanemarivi

Više potražite na HCL-u TOP 7 modernih gaming promašaja

08.11.2010. 08:11:02
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh