Troši manje nego ikada...
Zahvaljujući ‘Start-stop’ sustavu, motor ovog BMW-a se automatski gasi kada se čeka na semaforu ili u gradskoj gužvi. Čim vozač stisne kvačilo, agregat se opet automatski pokreće. Zbog toga ova ‘trica’ troši samo 6,5 l dizela
Bavarski div iz Munchena s BMW-om serije 3, koji je najduže na tržištu od svih konkurenata, krenuo je s novom tehnologijom u borbu protiv preostala dva njemačka protivnika iz premium klase - Mercedesa i Audija.
Automatski gasi motor
Osim prepoznatljivim i avangardnim izgledom, Bavarci su krenuli s primjenom tehnologije EfficientDynamics, čiji je osnovni cilj ušteda goriva i smanjenje emisije štetnih plinova.
Testni model BMW-a 318d s dizelskim motorom bio je opremljen posebnim sustavom ‘Start-stop’ koji bavarskoj jurilici omogućava minimalnu potrošnju goriva. Zahvaljujući sustavu ‘Start-stop’, ‘trica’ štedi tamo gdje ostali troše.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, turbodizelski;
OBUJAM: 1995 ccm;
SNAGA: 143 KS;
OKRETNI MOMENT: 300 Nm;
DIMENZIJE: 4250 x 1817 x 1421 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 9,3 s;
NAJVEĆA BRZINA: 210 km/h;
POTROŠNJA: 4,1/4,7/5,7 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 460 l;
CIJENA: 38.016 EURA
Oznaka na displeju
A to je na semaforima, raskrižjima i ostalim zastojima u gradskim gužvama, kada se četverocilindrični turbodizelaš automatski gasi. Sustav ‘Start-stop’ dolazi u serijskoj opremi sa svim četverocilindričnim BMW-ovim motorima u seriji 3.
U testnom smo modelu imali 2.0-litreni turbodizelaš sa 143 KS i najvećim okretnim momentom od 300 Nm, uparen sa ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Upravo zahvaljujući tom sustavu, nakon što vozač zaustavi automobil na semaforu ili u gradskoj gužvi, dovoljno je mjenjač izbaciti iz brzine, te otpustiti papučicu kvačila, nakon čega se agregat automatski gasi.
Na displeju se pojavljuje oznaka ‘Start-stop’ koja upozorava vozača da motor miruje. Agregat ne radi sve dok vozač ponovno ne pritisne papučicu kvačila, te dolazi do automatskog starta motora, nakon čega je automobil spreman za polazak.
Visoki nivo sigurnostiZa sigurnost u modelu 318d brinu prednji i bočni zračni jastuci, te bočne zračne zavjese, kao i mnoštvo elektronike za kontrolu i korekciju željene putanje. Od elektronske ‘koalicije’ tu su neizostavni ABS, DSC (dinamička kontrola stabilnosti), plus DTC (dinamička kontrola trakcije), CBC (kontrola kočenja u zavojima), DBC (dinamička kontrola kočenja)...Elastični turbodizelaš
Dakle, dok automobil stoji ispred semafora, u gužvi ili na bilo kojem drugom mjestu, motor je ugašen i ništa ne troši. Dok je svim drugim autima upravo u gradskoj vožnji s puno zaustavljanja potrošnja najveća, BMW sa sustavom ‘Start-stop’ ostvaruje uštedu.
Dvolitreni turbodizelaš je vrlo elastičan i dovoljno snažan da se dostojno nosi s karoserijom teškom 1,4 tone. S tim agregatom BMW 318d ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde, te postiže najveću brzinu od 210 km/h.
Potrošnja je iznenađujuće mala, bez obzira što smo najveći dio kilometara napravili na autocesti gdje se vozi malo brže nego inače.
Troši samo 6,5 l
Premda u prospektima stoji da mu je prosječna potrošnja 4,7 l na 100 km, naš testni automobil je troši oko 6,5 litara što je sjajan rezultat. Uz to je emisija ugljičnog dioksida 123 g/km, što je podatak kojim se ne mogu pohvaliti ni manji i slabiji automobili.
Minimalno naginjanje u zavojuBMW 318d može bez problema ostvariti visoke brzinske prosjeke čemu pridonosi izuzetno dobar upravljač koji sjajno prenosi povratne informacije s podloge. Dobro izbalansirana karoserija i pogon na stražnje kotače nude vožnju bez puno opasnosti, jer napredni elektronski program stabilnosti, po potrebi, nježno i sigurno vraća stvari na svoje mjesto... Na taj način BMW izmjene smjera i duge zavoje savladava uz minimalno naginjanje karoserije i s visokom preciznošću.S prednjim dijelom koji djeluje mrko i opako, ‘trica’ nagovještava da s njom ‘nema šale’.
Unutrašnjost međutim pomalo zaostaje za avangardnom i prepoznatljivom vanjštinom BMW-a serije tri.
Ergonomija je za pet, za svaku pohvalu. Međutim, unutrašnjost je klasičnog dizajna, pomalo hladna, vrlo čistih i lagano zaobljenih linija.
Kvaliteta materijala je na zavidnoj razini, dok je ponuda prostora u kabini u najmanju ruku upitna. Naime, na stražnjoj klupi nema previše mjesta, naročito ne za osobe višeg stasa.
Međutim, to nimalo ne utječe na status BMW-a serije 3 i njegove kvalitete.
Model 318d s dvolitrenim turbodizelašem i ručnim mjenjačem sa šest brzina u osnovnoj verziji košta 33.307 eura, ali s obzirom da je imao dosta dodatne opreme, cijena mu se popela na 38.016 eura.
Novi komentar