« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 1 mjesec
OLDTIMERI

Statusni simbol svoga doba

Rekord C se proizvodio kao limuzina s tri i pet vrata, kao karavan i sportski kupe. Od 1966. do 1971. proizveden je ukupno 1.253.161 primjeraka i bio je prvi Opelov sa milijunskom nakladom

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Metro)
Više o

Opel

,

oldtimeri

,

Opel Rekord C

Upravo se navršava 42 godina od predstavljanja Rekorda C, jednog od najuspješnijih Opela u povijesti. Taj je model krajem listopada 1966. europskim kupcima po povoljnoj cijeni ponudio stil američkih Chevroleta.

Bio je jedan od najpopularnijih automobila među našim gastarbajterima i statusni simbol svoga doba (bogataši su kupovali Mercedese, a liječnici, odvjetnici i obrtnici - Rekorde). Od 1966. do 1971. proizveden je ukupno 1.253.161 primjeraka i bio je prvi Opelov sa milijunskom nakladom.

Šesta izvedba

Oznaka C ipak nije značila 3. generaciju, nego čak šestu Rekordovu izvedbu (ukupno 8). Prvi u seriji bio je zaobljeni Olympia Rekord, predstavljen 1953. Potom 1957. i 1960. stižu dva krilata modela - P1 i P2. Rekord A stigao je 1963., kao posljednji sa predratnom koncepcijom Olympije iz 1937.

Svi ti oni koristili motor ‘kent’ koncepcije, uvedene početkom 30-ih, s radilicom u 3 ležaja i bregastim vratilom u bloku. Četverocilindraš obujma 1488 ccm izvorno, i u prvom Olympia Rekordu, razvijao je 40 KS. Najsnažnija verzija sa 55 KS predstavljena je u 1963. u Rekordu A.

Iz tog je motora 1960. nastao 1.7. Povećanjem provrta obujam je porastao na 1680 ccm, a snaga na 55 i 60 KS (S verzija na super benzin). U Rekordu A pojačan je na 60 i 67 KS. Do pojave Rekorda A, osnovni su modeli imali sinkronizirani mjenjač s tri stupnja, a tada su svi dobili četiri. Rekord B se kao ‘međumodel’ proizvodio 1965. i 1966. i dobio nove motore. Četverocilindraš 1.5 dobio je koljenasto vratilo s 5 ležajeva i bregasto vratilo u glavi, pokretano dvostrukim lancem.

Motor 1.7, obujma 1698 ccm dobiven je povećanjem provrta na 88 mm. U osnovnoj verziji razvijao je 60 KS, što je osiguravalo 136 km/h, uz potrošnju od 10,5 l. Verzija 1.7 S (super benzin) pojačana je na 75 KS, što je najveću brzinu povećalo na 148 km/h. Suvremena koncepcija Rekorda C prepoznavala se i po prednjim disk kočnicama, a model 1.9 je, uz standardan mjenjač s 4 stupnja, bio dostupan i s automatskim Powerglide s 2 stupnja.

Američki stil

Daljnjim povećanjem provrta na 93 mm, obujam je rastao na 1897 ccm, a snaga na 90 KS, što je Rekorda C ubrzavalo do 160 km/h, uz potrošnju od 10,5 l. Kratko je u ponudi bio model 2.2, sa 6-cilindarskim motorom od 95 KS, kojeg je 1968. zamijenio Commodore.

Karoserija američkog stila bila je duga 4550 mm, široka 1754 mm i visoka 1456 mm, uz međuosovinski razmak od 2668 mm. Ukupna masa bila je od 1040 do 1080 kg. Rekord C se proizvodio kao limuzina s 3 i 5 vrata, kao karavan (san poduzetnika) i sportski kupe. Koštao je od 7590 do 9350 njemačkih maraka. Rekorda C je 1972. naslijedio model D, koji se proizvodio sve do 1977. Posljednji Rekord - E bio je na tržištu od 1977. do 1986., a potom je stigla prva Omega...

Piše: Piše: dr. Željko Marušić
27.05.2008. 23:24:50
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh