« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 8 godina i 10 mjeseci
BORBA PROTIV STARENJA

Pet načina kako održati tijelo jakim i zdravim

Za razliku od vina neki dijelovi našeg tijela s godinama ne postaju bolji, no najvažnije organe možemo zaštititi čineći ih jačima, a time i zdravijima

Više o

starenje

,

zdravlje

,

zdrava prehrana

,

vid

,

zdrav život

,

srce

,

ljudski mozak

,

sluh

,

vitalnost

Iako ljudi od pamtivijeka traže Fontanu mladosti recept za besmrtnost ili, barem, duži život još uvijek nije pronađen. Napredak moderne znanosti rezultirao je nekim pomacima u produljenju životnog vijeka, no konkretniji rezultati još uvijek nisu na vidiku. Pa dok čekamo da znanstvenici svjetskoga glasa, poput Miroslava Radmana ili Ivana Đikića, izume neki revolucionarni spoj koji će nam garantirati dulji život moramo se sami pobrinuti za svoje zdravlje.

Zaštitimo svoj mozak

S godinama mozak gubi na volumenu, a znanstvenici sa sveučilišta McGill tvrde da stresni hormon kortizol ubrzava taj proces propadanja. Stres je vrlo teško odagnati, no sudeći prema istraživanju provedenom na sveučilištu Washington State nije sve tako sivo. Naime, znanstvenici su otkrili da biljke djeluju pozitivno na mentalno zdravlje ljudi, odnosno, da sam boravak u prostoriji u kojoj je biljka smanjuje razinu stresa. Ako ste pod svakodnevnim pritiskom, bilo zbog posla ili financija, odvojite nekoliko trenutaka koje ćete provesti njegujući neku biljku, preporučamo puzavac kojeg ne možete ignorirati ni da hoćete.

Blindirajte svoje srce

Kako postajemo sve stariji tako nam arterije gube na fleksibilnosti što dovodi do njihovog ukrućivanja koje potom otežava neometani protok krvi, a time se povećava rizik od infarkta i moždanog udara. Međutim, istraživanje irskih znanstvenika pokazalo je da svakodnevno konzumiranje 500 miligrama vitamina C značajno povećava fleksibilnost arterija. Vitamin C možete uzimati putem kapsula, no mi vam preporučamo da se ipak držite prirodnih izvora, poput limuna, naranči ili bobičastog voća.

Spasite svoje lice kako bi što duže zadržali mladenački izgled

Brojna istraživanja su pokazala, a znanstvenici potvrdili da ljudima treba minimalno osam sati sna, kako za odmor tako i za regeneraciju. Dok spavamo naše tijelo proizvodi kolagen i elastin, proteine koji su, između ostalog, zaslužni za održavanje kože glatkom, elastičnom i što je najvažnije zdravom. Za zadržavanje mladolikog izgleda lica bitno je kako spavate, odnosno u kojoj pozi ležite. Naime, jedno tursko istraživanje je pokazalo da ljudi koji spavaju na prsima imaju veću šansu da prije dobiju bore zbog dugogodišnjeg trljanja lica o krevet ili posteljinu.

Zadržite kristalan pogled u svijet

Ono što jedete itekako se reflektira na vaš vid. Znanstvenici sa sveučilišta Tufts utvrdili su da rafinirani ugljikohidrati mogu povećati rizik od staračke makularne degeneracije za čak 49 posto. Voditelj studije dr. Allen Taylor objasnio je da povećana razina šećera, ona koja premašuje staničnu potrebu, oštećuje organizam, pa tako stradavaju esencijalni proteini u očima. Samo mala promjena životnog stila, odnosno prehrane, poput zamjene bijelog sa integralnim kruhom, može uvelike smanjiti rizik.

Sačuvajte svoj sluh

Nije na odmet da napomenemo da izbjegavate bilo kakvu glasnu muziku i bilo kakvu galamu uopće. Sluh možete zaštititi, odnosno izbjeći nagluhost tako da jedete jaja jer su žumanjci bogati fosfatdikolinom iliti lecitinom, ključnom komponentom koja izgrađuje membrane u ušima. Američko istraživanje pokazalo je da lecitin može zaštitit laboratorijske miševe od staračkog gubitka sluha, a voditelji studije kažu kako nema razloga da isto ne djeluje na ljude. Ako ste uočili da morate moliti sugovornike da govore glasnije, mislimo da je vrijeme za omlet ili nekoliko tvrdo kuhanih jaja.

07.01.2012. 19:34:28
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh