Otkrivena tajna poruka Sikstinske kapele
Veliki renesansni umjetnik, Michelangelo Buonarroti, sakrio je anatomske skice u odjeći i licima figura koje je naslikao na svodu Sikstinske kapele
Time je uputio svojevrsnu šifriranu kritiku Crkvi koja je gajila prezir prema znanosti, tvrde istraživači. Slavni talijanski umjetnik je na tom remek-djelu fresknog slikarstva u Rimu radio od 1508. do 1512. godine. Fascinantni mišićavi likovi muškaraca i žena nesumnjivo svjedoče da je slikar odlično poznavao ljudsku anatomiju. Poznato je da je Michelangelo secirao leševe i učio na njima, baš kao i Leonardo da Vinci, ali je za razliku od njega, uništio sve crteže i bilješke koji svjedoče o njegovim istraživanjima.
U članku objavljenom u časopisu "Neurosurgery", dvojica američkih stručnjaka za neuroanatomiju, Ian Suk i Rafael Tamargo s Johns Hopkins medicinskog fakulteta u Baltimoreu, tvrde da su u vatikanskoj kapeli otkrili anatomske ilustracije koje je Michaelangelo tako dobro sakrio da su ostale nezapažene, ne samo od tadašnjeg pape Julija II već i od mnoštva vjernika, povjesničara i ljubitelja umjetnosti narednih 500 godina.
Suk i Tamargo su proučili vrat i bradu Boga u sceni u kojoj on razdvaja svjetlo od tame, u prvom činu stvaranja svemira. Povjesničare umjetnosti su već dugo zbunjivale anatomske nepravilnosti u toj slici kakvih nema na drugim freskama, kao i neobičan način njenog osvjetljenja.
Detaljnijom analizom, Suk i Tamargo su zaključili da nije posrijedi nikakva greška već da je u taj dio slike Michaelangelo zapravo uklopio savršenu skicu ljudskog mozga. "Mišljenja smo da je Michelangelo, inače religiozan čovjek i dobar poznavatelj ljudske anatomije, želio istaknuti značenje ove scene i eventualno dokumentirati svoje znanje anatomije, skrivajući detaljnu neuroanatomsku skicu u liku Boga", smatraju američki znanstvenici. Oni također vjeruju da jedan čudan, uspravni nabor na odori figure Boga zapravo predstavlja leđnu moždinu, dok drugi, u obliku slova "Y", krije ilustraciju očnog živca.
Iako se autori u svom članku ne upuštaju u nagađanja o mogućem tajnom značenju skrivenih skica, oni navode da je Michelangelo, koji je u kasnijem razdoblju svog života postao sklon spiritualizmu, možda želio poručiti da čovjeku nije potrebna Crkva kako bi komunicirao s Bogom, što je bio stav koji se tada smatrao herezom.
Novi komentar