Otac svih monovolumena
Prava mjera za Grand Scenic je 1.9-litreni dCi turbodizelaš snage 130 KS, uparen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. U prosjeku troši 8 litara i ima sasvim pristojne performanse, usklađene s obiteljskim atributom vozila
Renaultov Grand Scenic 1.9 dCi Extreme sa sedam sjedala djeluje ekstravagantno i prostrano, a okrenut je onima koji u prvom redu traže komfor i uživaju u svim komparativnim prednostima francuskih automobila.
Inače, Scenic dolazi u tri verzije. To su klasični Scenic sa 5 sjedala, Grand Scenic sa 5 sjedala i Grand Scenic sa 7 sjedala. Iako je kratka izvedba tržišno najpoželjnija i za nju se odlučuje najveći broj kupaca, ni Grand Scenic nije bez svojih obožavatelja i s trendom rasta popularnosti.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, turbodizelski, common-rail, 16V;
OBUJAM: 1870 ccm; SNAGA: 130 KS;
OKRETNI MOMENT: 300 Nm;
DIMENZIJE: 4493 x 1810 x 1636 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (0 do 100 km/h): 11,6 s;
NAJVEĆA BRZINA: 192 km/h;
POTROŠNJA: 5,3/6,0/7,3 l/100 km;
PRTLJAŽNIK: 533/1960 l;
CIJENA: 25.493 EURA
Ovaj Renault, premda je pionir u kategoriji monovolumena, ima žestoke rivale, od Citroena C4 Grand Picasso, pa sve do Seat Altee u XL izdanju.
Malo tko može razlikovati dvije izvedbe Scenica, onu klasičnu od Grand inačice. Naime, realno gledajući se te dvije izvedbe doista minimalno razlikuju, pa se kao jedina vizualna novost distancira produljeno zadnje bočno staklo kao posljedica dodatnih centimetara na karoseriji.
Decentni detalji
Produljenje karoserije od čak 23 centimetra u odnosu na kraću verziju nije nimalo narušilo siluetu vozila dizajnerski osvježenu decentnim detaljima. Nekih naročitih novosti nema niti ni u unutrašnjosti.
Identična prednja armatura ističe se kvalitetnijom izradom, a uočljiva je i primjena kvalitetnijih materijala. Ima i poboljšanja po pitanju termičke udobnosti, smanjenje buke ventilacije i učinkovitijeg rada klima uređaja.
Brzo i lako
Specifičnosti Grand Scenica sa 7 sjedala su skrivene su na stražnjem kraju vozila. Dodatna dva sjedala u trećem redu izvlače se iz podnice prtljažnika vrlo jednostavnom procedurom koja ne traži puno snage, ali ni razmišljanja. Dovoljno je pomaknuti rolo prtljažnika i tepih, te povući traku za izvlačenje sjedala.
I to je to, Scenic postaje sedmerosjed, a prtljažnik sa osnovnih 533 l, pada na dvjestotinjak. Drugi ekstrem su nepuna dva ‘kubika’ tovarnog prostora s preklopljenim (i izvađenim) sjedalima u drugom redu kada Scenic postaje čistokrvni dostavnjak.
Osim prostranosti, jaki adut je i praktičnost. Navikli na nebrojene kombinacije slaganja sjedala, ovaj put smo pažnju usredotočili na pretince. Iako smještajem digitalnih mjernih instrumenata Scenic niti u posljednjem izdanju ne dobiva pretince u gornjem dijelu armature, kao što je to slučaj kod drugog francuskog predstavnika, ostaje rekorder s ukupno 136 l zapremine preostalih pretinaca.
Osim onih u dvostrukoj podnici i bokovima, najviše veseli gabaritno spremište između prednjih sjedala. Kada je zatvoreno roleticom, služi kao oslonac za ruke i nosač pretinca za limenke pića. Vješto skriva osvijetljeni prostor, spreman da prihvati cjelokupnu osobne stvari kao što su mobiteli, dokumenti ili manja aktovka.
Mekani ovjes
Scenic postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h i do stotke ubrzava za 9,6 s. Prosječna potrošnja od 8 l/100 km zadovoljit će svakoga, kao i činjenica da mekano podešen ovjes stavlja naglasak na udobnost u vožnji.
Za sigurnost je dovoljno ustvrditi kako je oprema potpuna (nedostaje tek ESP), a u prilog ide i maksimalna ocjena EuroNCAP testova.
Za smirenu vožnju
Ergonomija s izraženom visinom sjedeće pozicije dodatno naglašava kako se radi o vozilu namijenjenom smirenoj vožnji, gdje užitak pričinjavaju neke druge karakteristike poput zadovoljavajuće preglednosti (sprijeda), uvjerljiva međuubrzanja pri pretjecanju i lako održavanja visoke putne brzine, bilo da je riječ o običnoj cesti ili autocesti.
Pristojne performanse
Kao prava mjera za Grand Scenic dolazi 1.9-litreni dCi agregat snage 130 KS i s okretnim momentom od 300 Nm, uparen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Odlikuju ga niska potrošnja goriva i sasvim pristojne performanse usklađene s obiteljskim atributom samog vozila.
Novi komentar