Okusi mediterana u velom mistu
Ma pitajte ih što one čine da im ne puca tijesto? Meni uvijek popuca... - molila je voditelje programa jedna od posjetiteljica festivala ‘Gloria 1001 delicija’ na Prokurativama, dok su dvije Talijanke vješto demonstrirale kako se razvlače ‘plah
Samo je jedno pravilo: treba to raditi svaki dan! Ne jednom mjesečno, već svakodnevno, ustvrdila je Graziella Dallara iz restorana Cerini u Ceseni. Potom su se svi prisutni pogostili emilijansko- romanjolskim specijalitetima koje su gospođe pred njima skuhale. Iako je već četvrti splitski Festival izvornih eno-gastronomskih proizvoda ‘Gloria 1001 delicija’ ove godine ‘počastilo’ iznimno žarko svibanjsko sunce, atmosfera je bila ugodna, a komunikacija među publikom i internacionalnim gostima, baš kao u gore navedenom slučaju, vesela i opuštena, bez obzira na jezične barijere. Organizatori nisu krili zadovoljstvo.
Ove je godine je u fokusu manifestacije bio Mediteran, a Split je tih dana postao prijestolnica njegove gastronomije. Svoje su umijeće predstavili chefovi iz Hrvatske, Italije, Francuske, Slovenije, Turske i Njemačke, a sve su, osim domaćih, popratili i novinari iz Italije, Francuske i Švicarske. Organiziran je niz paralelnih događanja, od posjeta i degustacija na štandovima, preko zanimljivih radionica, do demonstracija spravljanja jela poznatih hrvatskih i inozemnih chefova.
- Bilo je vrlo interesantih radionica u Kazalištu mladih, za djecu i odrasle. Nutricionisti učili djecu kako se priprema pizza s povrćem, građani su vidjeli što se sve može spravljati od smokava, koje se kod nas ne iskorištavaju dovoljno, a posebna je bila i radionica o noževima, iako se na prvi pogled tema možda i ne čini interesantnom. Dobar je nož kuharima najvažniji alat čije se cijene kreću od najnižih pa do tisuću eura. Zato oni uvijek na putovanjima nose sa sobom svoj kufer s noževima - objasnila je Andrea Maceljski, izvršna direktorica tvrtke Laniva, čiji je festival brand.
Mnoge je iznenadio i veliki broj turista koji su posjetili Prokurative, degustirali autohtone specijalitete na štandovima i delicije koje su vrsni chefovi spravljali pod šatorom, u Electroluxovoj kuhinji vrijednoj, kako kaže Maceljski, pola milijuna kuna, a u kojoj se dnevno pralo i po nekoliko tisuća čaša. Mnoge je turiste dovela Adriatica.net, tvrtka sponzor. Očito je kako splitska gastro revija prerasla u sve utjecajniju manifestaciju.
- Sami počeci su bili pionirski teški, sve je bilo manje pa stoga i lakše za organizirati. Sad treba misliti kako dovesti strane novinare i svjetske chefove, uvjeriti ih da ima razloga za dolazak, brinuti se za njihove troškovove putovanja, boravka...ispričala je Maceljski te dodala kako dogodine ipak očekuju malo veću podršku od svih partnera i sponzora.
- Mediteranska je kuhinja proglašena najzdravijom na svijetu. Split je centar Mediterana, ima najpovoljniju logistiku, a Grad Split nam pruža i materijalnu i moralnu podršku. Pri odabiru mjesta zaista nismo pogriješili zaključila je izvršna direktorica Lanive.
Novi komentar