« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 10 mjeseci

Okretna kao čigra, brza kao metak

Mala Opelova bomba na kotačima pruža visoke performanse. Pritiskom gasa do daske 150 KS će vas ‘zalijepiti’ za sjedalo u pravom GSi sportskom stilu...

Fotografija vijesti
Više o

Opel Corsa

Opel Corsa s oznakom GSi bila je oduvijek sportska, najsnažnija i najbrža verzija koja je predstavljala vrh ponude dotičnog modela. GSi je kod Opela bila oznaka za sportsku verziju i ekvivalent GTI klasi. Došla su nova vremena, GSi više nije dovoljno prestižno i brzo, pa je top verzija kod Corse nazvana OPC. Ona ima isti motor, ali sa znatno više ‘konja’ (192 KS).
Nemojte misliti da je Corsa GSi mačji kašalj, ima ona ispod poklopca vrlo agresivnih 150 ‘konja’. S njima kao metak brzi mali bolid ubrza do stotke za 8,1 sekunde i potegne do 210 km/h. Pritom treba znati da je Corsa GSi teška čak 1300 kg, pa se nitko ne može požaliti na podatak od 8,7 kg/KS.

Malo mana brzog GSi

Turbo motor brzo reagira na gas, odmah ga prihvaća i od niskih okretaja, ali se prava ‘konjica’ probudi oko 2400 okretaja i tada kazaljka obrtomjera brzo ide do 4500. Kazaljka brzinomjera se poslije brzih šest izmjena brzina približava najvećoj brzini 210 km/h. Turbo nije brutalan, ali se mala turbo rupa osjeti.

No, svidjela nam se živost i elastičnost motora na niskim okretajima što je za svaku pohvalu. Ovakvim brzim startovima ne morate razmišljati koliko troši, jer ‘popije’ puno. Samo par stvari nam se nije dopalo, a to je tihi motor i ispuh te ručica mjenjača s predugim hodom što smeta kod brze izmjene stupnjeva prijenosa.

Corsa GSiVozaču nudi
agresivan sportski ugođaj
S turbo motorom 1.6
razvija 150 KS, do stotke ubrzava za 8,1 sekundi te potegne do 210 km/h 

Ono što nas je najviše smetalo je to što motor kod visokih okretaja poslije pritiska na pedalu spojke dugo zadržava turažu i presporo ju spušta. Iz istog razloga, kod umjereno brzog ubrzanja i pri izmjeni stupnja prijenosa naviše, rijetko smo mogli izbjeći jedno jako cukanje. Ostalo zaslužuje najviše ocjene.

Spojlerski dodaci nabildane jednobojne karoserije i 3 vrata naglašavaju sportski kupeovski karakter. Laki naplatci s izrazito niskoprofilnim gumama 215/45x17 dopunjuju agresivan i lijep izgled. Odličan ovjes koji nije pretvrd i pruža dobar komfor, osigurava odlično ležanje.

Tek ako brzinom u zavoju pretjerate, Corsa GSi će proklizati nosom, ali to se lako ispravlja oduzimanjem gasa i volanom.

Užitak ima cijenu

Jedino vozač treba paziti da brzinom ne pretjera, jer ni serijski ESP nije svemoguć. Inače, 4 disk kočnice suvereno zaustavljaju ovaj brzi cestovni bolid. Školjkasta sjedala bočno odlično drže tijelo, a vozač ima sportske pedale i veliki prostrani oslonac za lijevu nogu što je izuzetno korisno kod slalom vožnje.

Volan u sivo crvenoj kombinaciji daje naglasak na agresivost, a dodatno je naglašavaju crveni sigurnosni remeni.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: 4 cilindra, turbobenzinski, 16 V;
OBUJAM: 1598 ccm;
SNAGA: 150 KS;
OKRETNI MOMENT: 210 Nm;
DIMENZIJE: 4000 x 1715 x 1490 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 8,1 s;
NAJVEĆA BRZINA: 210 km/h;
POTROŠNJA: 10,5/6,4/7,9 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 285/1050 l;
CIJENA: 21.190 eura

Zadovoljstvo i fascinaciju pruženim užitkom tijekom brze vožnje vozača u surovu stvarnost vraća donekle cijena ovog brzinskog paketa koji u serijskoj izvedbi košta 20.155 eura, a uz dodatnu opremu automatski klima uređaj, radio CD MP3, briljantnu boju, senzor za kišu i stražnje senzore za parkiranje konačna cijena se zaustavi na 21.190 eura, što nije malo. Kako se kaže svaki užitak ima cijenu, a neosporno je užitak vožnje u ovoj Opel Corsi GSi korak do vrhunskog.

Sportska unutrašnjost

Školjkasta sportska sjedala, sportske pedale, odličan obruč upravljača, kompletna bogata oprema, te pojasevi crvene boje daju agresivan sportski ugođaj. Upotpunjen je odličnim stabilnim ovjesom, motorom visokih performansi i mišićavom karoserijom s troja vrata koja koketira s kupe oblikom.

Nema rezervni kotač

Zanimljivo je da Corsa GSi nema rezervnog kotača. Štoviše, na dnu prtljažnika nema ni udubljenja jer je s vanjske strane ispod dna prostor ispunio veliki ispušni lonac. Kompresor za zrak i komplet u slučaju puknuća gume nalazi se u prtljažniku u posebnoj pregradi.

Potrošnja

Tvornica u gradu navodi 10,5 l, a mi smo u tom režimu došli i do 11,5. Ipak, umjerenom i konstantnom vožnjom bez jurcanja (što je kod ovog motora jako, jako teško), postigli smo povoljnih 6,9 litara

Piše: Piše i snimio: Davor Kindy
03.04.2008. 21:53:39
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh